Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Inget ord om EU release, de snackar alldrig om EU release när det handlar om RPG.

Vet att de har sagt att det kommer till EU i alla fall, men räkna på att det tar ca 1 år efter japan.

åfan,så lång tid=/.
stog "2006"(men inget datum) på tex webhallen så jag trodde det skulle komma nått detta år:(

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Sommaren 2007 som tidigast skulle jag tippa på. Spelet släps i slutet av december i Japan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

För er som gillar PES6 (svårt att säga nu, men det är väl klart ) kommer vi på PES-Ligan att starta en sektion för just XBOX-360.
Anmäl ert intresse här: http://www.pesligan.net/forums/topics/?fid=1&tid=2155

http://www.pesligan.net/
Vi finns även på #pesligan @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Hehe jag fick också tillbaka min reparerade xbox nu, eller rättare sagt nya, den gamla hade manufacture date på 2'a januari, denna har 10 februari!
Synd att du fick en äldre :/ Nåja sålänge det funkar så!
Dock hänger min sig då och då i TDU, fast det är väl en spelbugg antar jag.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Kollade upp min 360, han jag köpte den av sa ju att han skickat in sin gamla och fått en ny. Han köpte sin i dec -05 men på denna stod det MFR: 06-05-24.. Tummen upp för det!

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem
Citat:

Viva Piñata är ett av två spel som ska profileras till den svenska julhandeln. Det andra är Gears of War, ett actionspel med science fiction-tema som riktar sig till en äldre målgrupp.
Microsoft började varva upp inför julhandeln redan den 2 oktober då en tv-kampanj med två produktspottar på 20-sekunder och en varumärkesfilm på 60 sekunder började rulla. Kampanjen pågår oktober månad ut men Microsoft ska ha kontinuerlig närvaro på tv ända fram till jul. Microsoft arbetar med tv som huvudmedium under kampanjerna som får stöd av bio, i print och webb. Reklamfilmerna visas på TV3, TV4, Kanal5 och TV6.

Snacka om att gå ut med hård marknadsföring.

Permalänk
Medlem

Trevligt, med andra ord kommer Viva Pinata i år

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sådär ja, då var Splinter cell på väg i posten. Tack för det. Ska bli mycket intressant att lira. Har inte spelat sen något spel i serien sen det första kom ut på vanliga xbox.

Permalänk
Medlem

Blev impuls köp av Splinter Cell idag, riktigt nöjd än sålänge.
Är det många som kör online eller ska man vänta nån dag med 48h gratis Live! koden?

Permalänk

Jag behöver ett nytt lir till 360'n tänkte jag på jobbet idag.
Svirar in på närmaste spelbutik och plockar ner GRAW från hyllan, går till kassan, betalar. Väl hemma kastar jag i skivan i läsaren och möts av att spelet inte fungerar, Hmm?

Jag var nog inte fullt vid medvetandet när jag gjorde köpet, lyckades köpa vanliga Xbox versionen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hektik
Blev impuls köp av Splinter Cell idag, riktigt nöjd än sålänge.
Är det många som kör online eller ska man vänta nån dag med 48h gratis Live! koden?

Hur är det i singleplayer? Blev grymt besviken av multiplayer demot, gillade det inte alls, varken kontrollsättet eller konceptet :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Hur är det i singleplayer? Blev grymt besviken av multiplayer demot, gillade det inte alls, varken kontrollsättet eller konceptet :/

Multiplayer och singelplayer delen skilljer sig mycket åt. Jag gillade inte heller det jag fick se av multiplayer demot men singelplayer är faktiskt riktigt kul. Gillar man dem förra så borde man gilla det här för det är bättre, riktigt snygg grafik, mer variation på miljöerna osv.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dauwid
Multiplayer och singelplayer delen skilljer sig mycket åt. Jag gillade inte heller det jag fick se av multiplayer demot men singelplayer är faktiskt riktigt kul. Gillar man dem förra så borde man gilla det här för det är bättre, riktigt snygg grafik, mer variation på miljöerna osv.

Jag har aldrig gillat Splinter Cell-spelens sätt att berätta en historia, har alltid tyckt att de är lite träiga och trista i framförandet. Hur pass mycket bättre är SC-DA i den biten? Får man någon känsla för storyn och karaktärerna?

Som sagt så har jag aldrig riktigt gillat SC-serien men likförbannat får jag SC-DA i brevlådan idag (impulsförbokning strikes again), och jag som har 360:n på lagning.

Edit: Såg precis Gametrailer's video review. Verkar kul med dessa moralval som man ställs inför i spelet.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Tack Skrin! Gametrailers 4 the win Ska kolla nu!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkskinka
Jag behöver ett nytt lir till 360'n tänkte jag på jobbet idag.
Svirar in på närmaste spelbutik och plockar ner GRAW från hyllan, går till kassan, betalar. Väl hemma kastar jag i skivan i läsaren och möts av att spelet inte fungerar, Hmm?

Jag var nog inte fullt vid medvetandet när jag gjorde köpet, lyckades köpa vanliga Xbox versionen

Förstår inte hur ni lyckas, det är jö stor skillnad på 360 och xbox fodralen;)

Permalänk

även fast jag lagt undan pengar till GOW,lagt undan pengar till både PS3 och ny TVn,så har jag likt förbannat 1000 spänn kvar,så jag funderar på att skaffa ett nytt spel till 360.
jag skaffade ju fight night och det är jag mer än nöjd med pga att det är ett spel som håller mycket länge,så,finns det några sådan spel?alltså som håller länge?inget som man bara kutar igenom på nån dag/vecka utan nått som man kan spela länge och som man eventuellt kan ha orken att spela om.

tipps mej gärna,genren spelar ingen roll känns det som(förutom bilspel såklart),bara det är ett spel som håller ett tag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare sagt att Dead Rising är det bästa spelet i år, nu måste jag dock ändra mig och säga Madden 07.

mangemani > om du vill ha ett spel som räcker länge e detta ngt för dig. kan man inte reglerna kan det ta ett tag att sätta sig in i det men jag lovar dig att det är värt det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
även fast jag lagt undan pengar till GOW,lagt undan pengar till både PS3 och ny TVn,så har jag likt förbannat 1000 spänn kvar,så jag funderar på att skaffa ett nytt spel till 360.
jag skaffade ju fight night och det är jag mer än nöjd med pga att det är ett spel som håller mycket länge,så,finns det några sådan spel?alltså som håller länge?inget som man bara kutar igenom på nån dag/vecka utan nått som man kan spela länge och som man eventuellt kan ha orken att spela om.

tipps mej gärna,genren spelar ingen roll känns det som(förutom bilspel såklart),bara det är ett spel som håller ett tag.

G.R.A.W!

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem

tror inte jag kommer tröttna på table tennis så det är mitt förslag

Permalänk
Medlem

Hehe mitt förslag är otvekbart Test Drive Unlimited, otroligt stor värld, massor med bilar, massor med kläder, och hus osv
Riktigt skön känsla när man väl vant sig också!
Fick nytt Live-mail i brevlåddan;

"Test Drive Unlimited är inte bara ett spel: det är en livsstil. Nu kan du uppleva 1 600 km av de vackra vägarna på Hawaii i stor stil och det finns 6 nya bilar att hämta. Det här schyssta paketet innehåller Lamborghini Countach-modellen från 25-årsjubileet, en Ferrari 250 GTO och en Noble M400 – bilar som bara väntar på att du ska ta dem på en tur. Dags att stila till det, trycka plattan i botten och få folk att tappa hakan. Kommer snart."

http://www.xbox.com/sv-SE/live/marketplace/testdriveunlimited...
6 eller fler nya bilar och extra radiostationer med 10-20 låtar varje Månad?
Låter för bra för att vara sant för detta underbara spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på att köra lite NHL07 över live ikväll? Börjar bli lite less på alla trötta amerikanare jag alltid får möta

Permalänk

tack för tippsen:).
GRAW,hmm,ska jag vara ärlig nu så tyckte jag det ej flöt på så bra,men visst,underhållande var det,mycket,även fast man nu bara spelade demot:p,lägger det på listan.

madden 07?aldrig hört talas om,men eftersom det är ett årtal bakom namnet på spelet,så chansar jag på att det är ett sport spel?isf är jag intresserad,sportspel har ju en tendens att kunna hålla länge:)

table tennis vill jag testa...finns ett demo på market place,men det tycks inte vilja gå igång för mej..demot laddar,kommer fram till loggan och sen kommer man till en till logga,slut loggan och sen stängs spelet av=/

lego star wars 2 tvekar jag lite på,demot är kul men nått säger mej att jag kommer att ångra köpet efter ett tags spelande,vet ej varför men jag brukar lita på mej själv när jag får den här kännslan.

fler tipps tack:)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Hehe mitt förslag är otvekbart Test Drive Unlimited, otroligt stor värld, massor med bilar, massor med kläder, och hus osv
Riktigt skön känsla när man väl vant sig också!
Fick nytt Live-mail i brevlåddan;

"Test Drive Unlimited är inte bara ett spel: det är en livsstil. Nu kan du uppleva 1 600 km av de vackra vägarna på Hawaii i stor stil och det finns 6 nya bilar att hämta. Det här schyssta paketet innehåller Lamborghini Countach-modellen från 25-årsjubileet, en Ferrari 250 GTO och en Noble M400 – bilar som bara väntar på att du ska ta dem på en tur. Dags att stila till det, trycka plattan i botten och få folk att tappa hakan. Kommer snart."

http://www.xbox.com/sv-SE/live/marketplace/testdriveunlimited...
6 eller fler nya bilar och extra radiostationer med 10-20 låtar varje Månad?
Låter för bra för att vara sant för detta underbara spel

Så du blir glad när du får betala för saker till ett spel du redan betalat över 500 spänn för?
Jag hade blivit gladare om det här paketet var gratis

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Förstår inte hur ni lyckas, det är jö stor skillnad på 360 och xbox fodralen;)

+ att det står xbox 360 på alla spel, det går inte att missa.

Visa signatur

Jobb jobb mera jobb!😒

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga till er som spelat Dead Rising. Går det bara att spara på "spar ställen" som tex toaletterna. Går det inte att pausa spelet och gå in på menyn och spara (hittar inte)?

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dauwid
Går det inte att pausa spelet och gå in på menyn och spara (hittar inte)?

Nope

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Så du blir glad när du får betala för saker till ett spel du redan betalat över 500 spänn för?
Jag hade blivit gladare om det här paketet var gratis

Ja, det är klart jag blir? Jag betalade för spelet och det som fanns på DVDn, thats it. Varför skulle jag förvänta mig mer? Allt annat man får gratis är en Bonus, folk är så giriga nuförtiden

Det är väl bättre att det FINNS fordonspaket för 60 spänn för dem som gillar spelet så pass mycket att de vill utöka det, än att det inte finns överhuvudtaget?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ja, det är klart jag blir? Jag betalade för spelet och det som fanns på DVDn, thats it. Varför skulle jag förvänta mig mer? Allt annat man får gratis är en Bonus, folk är så giriga nuförtiden

Det är väl bättre att det FINNS fordonspaket för 60 spänn för dem som gillar spelet så pass mycket att de vill utöka det, än att det inte finns överhuvudtaget?

Problemet är att utvecklingen (avvecklingen) leder det till dessa tilllägg mot extra kostnad. Spelutvecklarna har en bra spelide, lägger fram konceptet och tar sedan bort 10-20% för att kunna lägga till senare.

På så sätt kan de sedan suga de stackars konsumenterna på maximalt med pengar med dessa "extra" uppdateringarna. Du får alltså betalar mer pengar för same shit som borde ingått från början.

Resultatet blir snarare att vi får sämre spel till dyrare pris, inte bättre. Jävligt tråkig framtid om detta forsätter, snart kommer väl pristillägg om man vill spela med HD grafik samt kunna spela CO-OP i spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealDaBratt
Problemet är att utvecklingen (avvecklingen) leder det till dessa tilllägg mot extra kostnad. Spelutvecklarna har en bra spelide, lägger fram konceptet och tar sedan bort 10-20% för att kunna lägga till senare.

På så sätt kan de sedan suga de stackars konsumenterna på maximalt med pengar med dessa "extra" uppdateringarna.

Resultatet blir snarare att vi får sämre spel till dyrare pris, inte bättre. Jävligt tråkig framtid om detta forsätter, snart kommer väl pristillägg om man vill spela med HD grafik samt kunna spela CO-OP i spelet.

Eller, så ger dom ut ett färdigt spel och kommer sen på fler ideér och vill lägga till flera bilar banor och lägger då till det, utökar spelet mot vad det var tänkt från början?

Fast jag tror iofs mer på din teori när det gäller företeg som te.x EA

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Samma problem med dessa 'episod' spel T.ex. HL2, 20$ för ett spel som varar 3-4 timmar, nej tack alldrig, har spelat igenom spelet så vet hur kort det är hos en polare tog inte alls lång tid.

Andra spel som följt samma tränd är t.ex. Sam And max, ca 1-2 timmars spel för 20$ igen....

Visa signatur