Adminlösenord för att köra repair för xp?

Permalänk
Medlem

Adminlösenord för att köra repair för xp?

Konverterade från fat32 till ntfs igår, med resultat att "hal.dll" gick förlorad. Försöker nu köra reparation från min xp cd, men när jag skall starta från skivan frågar datorn efter administratörslösenord. Hur vet jag vilket det är?

Permalänk
Medlem

Hur reparerar jag win xp?

Kan inte starta upp win xp pga att "hal.dll" inte verkar existera. Har bootat från cd skivan, men kommer inte så långt...typ dos liknande miljö...hur beteer man sej för att köra reparation?

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte exakt hur ditt problem ser ut, men kanske kan denna hjälpa:

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?hal

Permalänk

hm... det där problemet brukar var jävligt lurigt. har varit tvungen att formatera de gånger det hänt för mig..

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Märkligt ang reparation av xp

Skulle reparera min dator (xp) och stoppade i skivan, valde installera sen reparera aktuell installation. Det lästes in en massa filer och kopierades till installationsmappar stog det. Sen var det omstart som gällde. Och nu, efter det så börjar ett installations program. Ska det vara så om man ska reparera en tidigare installation? Nu känns det mycket märkligt och jag funderar på om jag kommer förlora en massa information jag hade på datorn? Vore mycket tacksam för lite vägledning i detta mysterium...

Permalänk
Medlem

Japp ska vara så och vad du riskerar att förlora är information i din Dokumentmapp som rensas helt vid reparation av XP.

Permalänk
Medlem

Re: Adminlösenord för att köra repair för xp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krille81
Konverterade från fat32 till ntfs igår, med resultat att "hal.dll" gick förlorad. Försöker nu köra reparation från min xp cd, men när jag skall starta från skivan frågar datorn efter administratörslösenord. Hur vet jag vilket det är?

Om du inte anget nått lösenord vid installationen av XP så prova med att inte ange något när den rutan dyker upp!

Permalänk
Medlem

Acer aspire vs xp skiva

Har en acer aspire 3103wlan som jag försöker göra en xp reparation på. Försökte konvertera filsystemet från fat32 till ntfs igår, men det blev bara problem och tillslut funkade inte datorn överhuvudtaget.

Från början när jag köpte datorn var xp redan installerat, den enda skiva jag äger själv är en back up skiva (acer recovery) men jag har lånat en xp skiva av farsan. Det är den jag försöker reparera ifrån. Nu vill den att jag ska skriva in en produkt nykel...ska jag göra det? Vilka konsekvenser får det för mej kontra min far? Vad kommer resultat för mej att bli? Som jag förstått det kan bara EN använda en produktnykel?

Permalänk
Medlem

Det vette fasen. Reparerade mitt xp häromdagen och den enda som var att jag var tvungen att ladda ned alla xp updateringar igen.
allt annat var normalt.

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanslagna och rensade*

Trådspamma inte forumet i fortsättningen. Direktlänk till forumreglerna:
http://www.sweclockers.com/forum/regler.php?s=