Permalänk

Val av grafikkort?

Nu har jag tänkt mig o köpa ett nytt grafik kort. Men nu när dx10 grafiken snart kommer ut är det någon mening och köpa ett nytt? Kan man köra DX9 spelen på DX10 grafikkorten med elr behöver man ett separat DX9 kort?

//Jocke

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Avstängd

man kan köra dx9 grafikkorten på spelen med dx10.. men du har ju inget stöd för det så spelet körs i dx9.. om jag skulle vart du så skulle jag defenetivt väntat med nytt grafikkort! många speciallister säjer att man knapt märker någon skilnad på snyggheten i dx10 eller dx9.. och om du hade gjort de så finns de inga grafikkort idag som klarar att köra tex. crysis på dx 10 på max.... så vänta de är mitt tips! mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heezflash
man kan köra dx9 grafikkorten på spelen med dx10.. men du har ju inget stöd för det så spelet körs i dx9.. om jag skulle vart du så skulle jag defenetivt väntat med nytt grafikkort! många speciallister säjer att man knapt märker någon skilnad på snyggheten i dx10 eller dx9.. och om du hade gjort de så finns de inga grafikkort idag som klarar att köra tex. crysis på dx 10 på max.... så vänta de är mitt tips! mvh

precis. ta nu och vänta på atis r600 som kmr om ett par månader det lär bli great

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv