Permalänk
Medlem

Tre's Bredband

Hejsan

Är lite fundersam på hur Tre's bredband fungerar, är mestadels intresserad i deras 0,36Mbit Tjänst då var detta kommer användas är inte listad för deras 3,6Mbit Tjänst.

Tittar på detta då komunen precis gick och installerade beredband åt alla runt om var mina föräldrar bor, och inte nog med det i fräckhet tvinga dem att gå igenom deras land med kablar o.s.v men endå fick inte det området bredband.

De har bland annat en 3G mast från 3 ca 1,5 km bort så därför jag kollar just på den här lösningen.

Så min fråga är mer eller mindre, hur fungerar detta, deras användnings område kommer mestadels bara att surfa runt, samt chatta och lite annat. Så vidare mycket bandbrädd kommer inte gå åt. Såg att de oxo hade ett tak på 399 kr / månad om man nu tankade mycket, någon som vet ifall det finns någon fin skrivet med det btw?

Så med andra ord, hur fungerar tjänsten med bara vanlig websurfning samt typ msn och liknande.

Mycket tacksam för svar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag har testat trådlöst både från vodafone och nu nyligen bytt till tres "Turbo3G" men är dock inte inom själva "Turbo" området så får endast ut ca 0,3 mbit vid test på datorn. Det funkar riktigt bra att surfa och sitta på msn med. Det går väldigt fort att ladda sidor osv. Endå har jag endast en plupp i mottagning vilket bör försämra trafiken som skickas. Kan rekommendera detta till folk som inte har bredbandsmöjligheter. Kan tillägga att man tankar ca 35-45 kb/sek vilket är helt okej om man tankar musik. Duger dock inte till spelande

Jag är nämligen en sådan person själv, kan inte få adsl eller liknande så detta är det enda alternativet för mig tyvärr.

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Det funkar skitbra med ~0.4 Mbit med Tre. Använde det när jag spenderade en sommar i Småland. Funkade fint helatiden med "full" hastighet.

Nu har jag ett datacard ifrån Telenor/Vodafone och det är inte lika bra.
Mycket sämre täckning faktiskt men vi betalar bara 250 kr exkl. moms per månad för det så det är rätt billigt.

Permalänk

eeeh, e det som va med i aftonbladet för några dagar sen, 40000 i räkning hemskickad....?

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1
eeeh, e det som va med i aftonbladet för några dagar sen, 40000 i räkning hemskickad....?

Det var folk som inte läste ordentligt innan dom skrev på, litade för mycket på vad säljaren i butiken sade.

Har själv Telia Connect till den bärbara och det fungerar bra. Har den i lastbilen så man har provat på en hel del ställen.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk

ok, han hade ju vunnit nån mille så han sket väl i vad en "simpel" mobilräkning kunde landa på............

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Ok tackar för svar så med andra ord lär det fungera prima för dem.

I alla fall, finns det något finstilt med det hela med tre's uppkopling? Står bland annat på sidan att max är 399 kr / månad men vill väldigt gärna veta för säkerhets skull.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Ok tackar för svar så med andra ord lär det fungera prima för dem.

I alla fall, finns det något finstilt med det hela med tre's uppkopling? Står bland annat på sidan att max är 399 kr / månad men vill väldigt gärna veta för säkerhets skull.

Varför inte skaffa turbo 3g via tre då?
Då betalar du 199kr i månaden med obegränsad trafik.

Beställde själv detta för 10min sen. Tänkte först skaffa det andra eftersom jag ändå inte har turbo 3g mast här ännu, men det kommer väll i framtiden... Sen har det billiga paketet bara 1gb vilket man lätt överskrider iaf jag. Så 199kr i månaden med obegränsad trafik kändes som det självklara valet.

Mvh Jonny

Visa signatur

Win Xp, xp2400+ 1024ddram Geforce 2 v.7700 Deluxe 32mb tv-in tv-ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1

Aftonbladet är ju inte direkt en seriös tidning, de är sensationalistiska som få. Hade bara grabben som fick den där räkningen läst avtalsvillkoren så hade han vetat att det är dyrt att surfa utomlands.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BBJB
Varför inte skaffa turbo 3g via tre då?
Då betalar du 199kr i månaden med obegränsad trafik.

Beställde själv detta för 10min sen. Tänkte först skaffa det andra eftersom jag ändå inte har turbo 3g mast här ännu, men det kommer väll i framtiden... Sen har det billiga paketet bara 1gb vilket man lätt överskrider iaf jag. Så 199kr i månaden med obegränsad trafik kändes som det självklara valet.

Mvh Jonny

Bli inte lurad, det är inte flatrate på turbo 3g.
Blev kontaktad av 3 för att jag hade laddat ner för mycket, de sa att " det är fri trafik inom rimliga gränser, eller normal användning"
De ljuger alltså, det är inte flatrate.

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asshole
Bli inte lurad, det är inte flatrate på turbo 3g.
Blev kontaktad av 3 för att jag hade laddat ner för mycket, de sa att " det är fri trafik inom rimliga gränser, eller normal användning"
De ljuger alltså, det är inte flatrate.

Vilket SKÄMT! Du måste ha tankat ner ENORMA mängder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Aftonbladet är ju inte direkt en seriös tidning, de är sensationalistiska som få. Hade bara grabben som fick den där räkningen läst avtalsvillkoren så hade han vetat att det är dyrt att surfa utomlands.

Är inte muntligt avtal mellan säljaren & köparen är bindande?... Bättre säljaren läser på vad som gäller innan han ingår ohållbara avtal...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Är inte muntligt avtal mellan säljaren & köparen är bindande?... Bättre säljaren läser på vad som gäller innan han ingår ohållbara avtal...

Det tråkiga i det här fallet är att det inte går att bevisa vad kunden fick höra.
Det finns inte på papper. Kunden kan ju även ljuga för att han var korkad och inte läste villkoren. Det som inte finns på papper, det finns inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Är inga problem att ingå ett muntligt avtal, men då ska man också hålla sig där och undvika ett skriftligt, för det är alltid det skriftliga avtalet som kommer ha företräde i en tvist, såvida man inte har en inspelning utav samtalet som ska ha ägt rum.

När kunder har klagat på oss och skickat ärenden vidare till ARN så har vi iallafall där jag jobbar idag vunnit samtliga gånger. Dessutom så har alla dom som gått vidare till ARN i våra fall, i min mening, varit döva eller inte förstått svenska riktigt.

Det har nästan alltid varit att dom missuppfattat vad "möjligt" och "ingår" betyder, kunderna har nämligen gjort om ordet "möjligt" till "ingår".

I dom fall jag tänker på med "möjligt" och "ingår", så har dom nog missuppfattat företaget för att vara någon slags välgörenhetsorganisation, och därmed inte förstått att det kostar för allt annat som inte "ingår", men att det är "möjligt" att välja till optioner, men dessa är inte kostnadsfria då vi inte är en välgörenhetsorganisation.

Kort och gott, säljaren vet säkert precis vad denna gjorde, det är ju iofs ändå säljarens jobb att ro hem en påskriven beställning, däremot så får säljaren inte ljuga för motparten.
Allting handlar om hur man berättar en sak, och erfarna säljare vet precis vilka "knappar dom ska trycka på" för att få något att låta väldigt bra, men utan att för den delen berätta någon lögn.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Jag har pratat med säljare över telefon ett par ggr bara så någon vidare erfarenhet har jag inte, men jag utgår alltid från att säljare ljuger för mig, det är som sagt deras jobb att vilsleleda mig till att skriva på & iofs. tog jag ett avtal över telefon engång som inte blev som det skulle & när jag begärde in en kopia på samtalet så var det plötsligt inga problem att få lite "generösitet" från bolagets sida.. lol..

Visst att utelämna väl valda delar av sanningen är ingen lögn... eller?

Edit: Skulle vilja se minen på en säljare när man tar fram en bandspelare & säger jag kommer att spela in ditt säljsamtal.. kan dom kan vi... eller?

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Visst att utelämna väl valda delar av sanningen är ingen lögn... eller?

Om jag skulle t.ex fråga efter en sak och få svar på exakt själva frågan, så är det mitt jobb som kund att fråga vidare om jag inte känner att jag fått all den information som jag kräver, så lögn blir det först om uppgifterna skulle inte stämma och det var medvetet att uppgifterna inte stämde. Kan man inte ställa rätt frågor(vilket många inte kan), så ska man anlita en konsult istället :D, det är därför konsulter finns.
Jag menar, alla kan vi inte vara experter på allt här i livet.

Citat:

Edit: Skulle vilja se minen på en säljare när man tar fram en bandspelare & säger jag kommer att spela in ditt säljsamtal.. kan dom kan vi... eller?

När det gäller telefonförsäljare så räcker det med ett gammalt hederligt analogt modem anslutet till en dators ljudkort samt en programvara för att spela in i önskat format. Kör själv ett INTERTEX SURFINBIRD 56K MODEM S560 EXT tillsammans med GoldWave och Hyperterminalen för att köra inspelning utav telefonsamtal till MP3 formatet när jag t.ex gör förändringar i mina abonnemang per telefon eller när jag helt enkelt får uppgifter från en motpart per telefon som jag behöver kunna kanske styrka i framtiden att motparten verkligen lämnade uppgifterna, eller att motparten skulle hävda "missuppfattning". Då kan man lätt på nästan vilken modern enhet idag spela upp MP3 filen(lätt att e-posta också) för att fastställa exakt vad samtalet innehöll.

Där jag jobbar så lagras alla(styrs inte utav den som svarar, utan allt inkommande inkl. ev. CID) telefonsamtal i MP3 format, men dom slipper Hyperterminalen(för att köra ATH1 och ATH0) samt GoldWave för själva inspelning och därefter konvertering till MP3, men man kan ju inte ha allt hemma som dom stora grabbarna har :D.

Man slipper allt vad som heter kassettband eller bandspelare.
[QUOTE]
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...
[/QUOTE]
Flesta moderna mobiltelefoner tillåter röstanteckningar, och jag vet iallafall att en gammal SE P800 spelar in utan problem även om den ligger i jackan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Vilket SKÄMT! Du måste ha tankat ner ENORMA mängder?

7GB på 5 dar enligt programets räknare, själv tycker jag att det låter som dubbelt så mycket som jag egentligen har laddat ner, men men.

Är det enormt?

Visa signatur

Shuttle SN95G5v2 | Opteron 175 | G.SKILL 2GBZX 2-3-2-5 | Geforce 7800GS | Raptor 74Gb | SpinPoint F1 1TB | X-Fi Xtrem Gamer | Sennheiser HD-555 | ViewSonic VP191b

Min vattenkylda Shuttle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veni
Om jag skulle t.ex fråga efter en sak och få svar på exakt själva frågan, så är det mitt jobb som kund att fråga vidare om jag inte känner att jag fått all den information som jag kräver, så lögn blir det först om uppgifterna skulle inte stämma och det var medvetet att uppgifterna inte stämde. Kan man inte ställa rätt frågor(vilket många inte kan), så ska man anlita en konsult istället :D, det är därför konsulter finns.
Jag menar, alla kan vi inte vara experter på allt här i livet.

Flesta moderna mobiltelefoner tillåter röstanteckningar, och jag vet iallafall att en gammal SE P800 spelar in utan problem även om den ligger i jackan.

Blir jag uppringd av en säljare eller påhoppad av en säljare ute kräver jag att han berättar all relevant information eftersom jag inte valt att kontakta honom utan han har valt att kontakta mig.. gör han inte det så utelämnar han relevant information & i mina ögon ljuger han på det sättet att han berättar bara väl valda delar av sanningen... När han sen snackat sig sönder & samman så säger jag att jag är inte intresserad, alltid lika roligt att inte låta honom tjäna något ... spilld tid = ingen förtjänst...

Jag har en T65 som det går att ringa ifrån.. ser ingen anledning att tjacka en nyare ännu.. blir kanske en nyare när någon knalltorsk behöver stålar till en ny tingeltangel telefon..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

...berättar all relevant information eftersom jag inte valt att kontakta honom utan han har valt att kontakta mig.. gör han inte det så utelämnar han relevant information & i mina ögon ljuger han på det sättet att han berättar bara väl valda delar av sanningen

Känner man sig osäker så kan/får man välja det säkra(avböja) före det osäkra, eftersom vi lever tyvärr i en relativ värld, vilket gör att vi anser alla olika, och i ditt fall med hänvisning till "relevant information" så finns där lika många varianter på vad som är "relevant information" som där finns människor, vilket i sin tur öppnar upp en onödig möjlighet till "men jag trodde, men han/hon sa, så uppfattade inte jag det, det talade inte han/hon om, m.m".

Ett enkelt svar på en situation där en part säger att denna frågade efter relevant information, men efter det att man har ett gällande avtal mellan två parter, så säger ena parten att man uteslutit "relevant information", så är ju risken stor att motparten helt enkelt svarar med att vid det tillfället så tyckte dom inte att det var relevant information, och hänvisar till att parten i fråga inte specificerade vad som var relevent för denna, och därför utgick ifrån vad man själv tyckte vid tillfället var relevant.

Ska man kräva t.ex "relevant information" så kan man undvika att det blir allt för relativt, genom att man själv helt enkelt ställer alla relevanta frågor, motparten är ju inte tankeläsare, och i.o.m man kräver "all relevant information" så bör det ju inte vara några problem att veta vilka frågor man bör ställa....tycker jag iallafall....

Vill man vara säker på att få "all relevant information", så är det bara att få det skriftligt så står allt som gäller där, och är där något som inte står där, så gäller det inte(exkl. det som regleras enligt gällande lag).

Bästa är att bara informera motparten "Jag är inte intresserad" om dom inte går med på att ge all information skriftligt.

Annars blir det onödig tid som får läggas ner på sådana ärenden i efterhand, och i slutändan så ska man icke skriva på något om man inte läst igenom prislistor samt villkor. Dagens samhälle är allt för slappt när det gäller att läsa igenom vad man egentligen köper och vilka villkor som gäller.

Säljarna är vassare och samhället vill bara ha mer utan att vilja veta vad som egentligen gäller. Dom accepterar och sätter sin tro på ARN(när vi pratar näringsidkare<--->privatperson) om något skulle gå snett, och det är bra att vi bl.a har ARN då där finns många röttägg som direkt ljuger om uppgifter, dvs medvetet lämnar uppgifter som inte stämmer med verkligheten, och sedan så finns där en hel skåra mindre begåvade parter som borde anlita konsulter innan dom skriver under något....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

7GB på 5 dar enligt programets räknare, själv tycker jag att det låter som dubbelt så mycket som jag egentligen har laddat ner, men men.

Är det enormt?

Ett ännu större skämt. Det är inte speciellt stora mängder. Vad besviken jag blir på Tre nu. Dock inte första gången.

Edit:
Vi skaffade oss två USB-modem i företaget och tecknade 3.6 Mbit.
I pappret vi får står det sedan 1 Mbit. Jag kollar med TPtest och kommer upp i 1.2 Mbit. Ringer och ber dem ändra till 3.6 Mbit och det gör de.
Jag får fortfarande 1.2 Mbit så jag ringer igen. Då visar det sig att det knappt finns 3.2 Mbit utan enbart i vissa stationer i innerstan i Stockholm och några angränsande kommuner. Ingen annanstans. Kolla täckningskartan noga. Det finns inte 3.6 Mbit än TYP. Bara så att man kollar kartorna noga. Det gjorde inte jag och jag blev riktigt besviken.

Permalänk
Medlem

Har en bekant som kör tre och en pyramidformad router som jag naturligtvis inte kommer på namnet på. Funkar finfint. Lika bra stabilitet på det som på min Telia ADSL

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Citat:

Ett ännu större skämt. Det är inte speciellt stora mängder. Vad besviken jag blir på Tre nu. Dock inte första gången.

Edit:
Vi skaffade oss två USB-modem i företaget och tecknade 3.6 Mbit.
I pappret vi får står det sedan 1 Mbit. Jag kollar med TPtest och kommer upp i 1.2 Mbit. Ringer och ber dem ändra till 3.6 Mbit och det gör de.
Jag får fortfarande 1.2 Mbit så jag ringer igen. Då visar det sig att det knappt finns 3.2 Mbit utan enbart i vissa stationer i innerstan i Stockholm och några angränsande kommuner. Ingen annanstans. Kolla täckningskartan noga. Det finns inte 3.6 Mbit än TYP. Bara så att man kollar kartorna noga. Det gjorde inte jag och jag blev riktigt besviken.

Det där är dock inget som dom hymlar med. Jag har knappt kollat upp nånting om 3g-usb-modem men visste ändå att det bara är i stockholm än så länge som det finns turbo 3g. Gbg och Malmö ska visst byggas ut i vår

EDIT: finns tydligen redan turbo 3g i malmö nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Det där är dock inget som dom hymlar med. Jag har knappt kollat upp nånting om 3g-usb-modem men visste ändå att det bara är i stockholm än så länge som det finns turbo 3g. Gbg och Malmö ska visst byggas ut i vår

EDIT: finns tydligen redan turbo 3g i malmö nu

Nej, det är det inte men de är bra på att berätta att det byggs ut i snabb takt.
Vi får väl se vad som händer inom en månad.. som säljaren sa.

Det finns Turbo3G i hela StorStockholm. Dock bara max 1,2 Mbit.
Jag har Turbo3G i utkanten av Stockholm och då bor jag vid Arlanda.
Så, lite dubbelt blir det.

Permalänk
Citat:

Är det enormt?

Jag är ganska säker på att det står någonstans att tres definition på enormt är 10 GB på 30 dagar...

333 MB/ dag alltså, det kan man ju komma upp i utan att ladda torrents och liknande...

Att kalla något obegränsat eller flatrate när det i verkligheten är starkt begränsat kallar jag lurendrejeri!

Permalänk
Medlem

det verkar lite skumt det där...När jag kollar mitt postnummer på tre's hemsida står det att jag kan få upp till 0,384 mbit/s men enligt deras täckningskarta finns det turbo 3g där..

För övrigt:

Citat från tres hemsida

Citat:

Är det verkligen obegränsad dataförbrukning med 3Bredband 3,6 Mbit/s? Svar: Ja. Vi kommer aldrig att ta mer betalt oavsett hur mycket man förbrukar. Vi förbehåller oss rätten att skydda oss mot extrem användning som på ett mkt kraftigt sätt skiljer sig från genomsnittet eller annat missbruk som orsakar 3 eller dess kunder skada genom att överväga att begränsa hastigheten. I dessa fall kommer vi att informera kunden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
det verkar lite skumt det där...När jag kollar mitt postnummer på tre's hemsida står det att jag kan få upp till 0,384 mbit/s men enligt deras täckningskarta finns det turbo 3g där..

Tänk på att Turbo3G är mellan 1 och 3,6 Mbit.
Mer vanligt med 1,2 Mbit alltså.

De båda systemen kanske inte jobbar så bra tillsammans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tänk på att Turbo3G är mellan 1 och 3,6 Mbit.
Mer vanligt med 1,2 Mbit alltså.

De båda systemen kanske inte jobbar så bra tillsammans.

Jo men om där finns turbo3g bör jag kunna få bättre än standard 3g-hastighet

Dock verkar den täckningskartan vara borta nu

Ska kolla igen

EDIT: Deras täckningskarta visar Turbo3g (upp till 3,6mb) mitt i området där jag bor

211 21 är postnumret

Här är deras täckningskarta
http://www.tre.se/templates/Page.aspx?id=172

Permalänk
Medlem

telia ftw

jag använder telias 3g tjänst, betalar 89 kr i månaden och surfar obegränsat kvällar och helger i 0,3 mbit/s, funkar as bra, inte jätte snabbt i-och-för-sig men vad kan man förvänta sig av det priset, btw, vad ska man ha 3g internet till i stockholm, där finns det ju bredband, till skillnad från oss stackare som har kommuner som e snåla som f*n och inte bygger ut till alla -.-, och det där med 10 Gb gräns e ju barnsligt, det e ju under normalt användande ju... bara 2-3 spel ju!!

Visa signatur

Asus M2N-SLI Deluxe | Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 | AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6000+ | GeForce 8800GTX OC2

Permalänk
Medlem

Re: telia ftw

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xevyyr
jag använder telias 3g tjänst, betalar 89 kr i månaden och surfar obegränsat kvällar och helger i 0,3 mbit/s, funkar as bra, inte jätte snabbt i-och-för-sig men vad kan man förvänta sig av det priset, btw, vad ska man ha 3g internet till i stockholm, där finns det ju bredband, till skillnad från oss stackare som har kommuner som e snåla som f*n och inte bygger ut till alla -.-, och det där med 10 Gb gräns e ju barnsligt, det e ju under normalt användande ju... bara 2-3 spel ju!!

Ja, jag vet inte? Jag bor i Stockholm med har 7 kilometer till telestationen.
Max jag kan få är 2 Mbit. När Tre har byggt ut helt så kan jag få 3.2 men det utvecklas ju helatiden så om något år har vi troligen 10 Mbit eller mer i luften överallt.

Permalänk
Medlem

Re: telia ftw

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xevyyr

Det finns många i centrala Stockholm som önskar att det vore så

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte