Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
Vadå constant enchant? e inte alla constant? vet inte om det är det du menar men jag lyckades då göra så en steel short sword kastade soul trap när jag slog fete grymt, funkar typ alltid om jag har soul gems i backpacken.

Telvanni house är väll för mages? isåfall, är det nån som har en framstående rank där?
och en till liten simpel fråga... jag hittar inte svamp jävlarna (första uppdraget mages guild)

en sak till... säg ett ställe där man kan köpa eller hitta tonvis av soul gems, jag behöver det
ska göra en fet healing amulet

Constant effect menar jag

Typ, konstant höjning av olika attribut, eller konstant healing/flygande och sånt.

Finns en försäljare i Tel Branora som säljer oändligt med common soul gems, dom duger iaf till enkla enchants t.ex. fixa en ring som öppnar 100pts on touch och sånt.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
ok, kay, fasen också.. tror jag har runt 20 i sneak.... hur övar man upp den? är det bara att smyga runt på stan eller? eller får man inte bli upptäckt?

Jao. Smyg på bara, så blir du bättre. Såg en snubbe på ett annat forum som skrev att han tränade sneak genom att ställa sig bakom en npc som inte rör på sig, dvs en npc som aldrig vänder sig om. Sen så tejpade han fast sneak-knappen och gick och lade sig. Nästa morgon hade han 100 i sneak.
Lite overkill tycker jag. En del personer gör vad som helst för att levla.

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
ekash lock splitter eller nått heter den scrollen som öppnar 100 lås... tror inte det finns nån för precis 80.
Thx för location of the växter.
Fan jag vill ha den glass armourn, måste hitta en ekash. Det finns runt 4st sånna vid ett dungeon längst upp på kartan i ett dungen på en liten ö :), men jag orkar inte gå dit

Det finns glass armour i ett av tornen i ghostgate. Fixa en spell med 30 secs invisibility, så kan man smyga framför ögonen på försäljaren och sno en bit i taget. Han har nästan en full uppsättning. Och det är ju inte särskilt långt till ghostgate från ald-ruhn, bara över ett par berg så är man där.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Jo, jag har "The shadow" som birthsign, men om jag pickpocketar någon så blir jag busted direkt.... jag hade iof. bara 30 i sneak, men ändå, jag är ju osynlig...?!
En sak till, hur hög enchant skill måste man ha för att klara av att enchanta en ring med tex. 100 pts open on touch... ?

Permalänk
Medlem

Jo, en rekomendation, om ni är tjuvar, köp (Eller gör egna, det är billigare ) potions med telekenisis, hur mäktigt som helst att sno grejjer på avstånd, och mitt framför ögonen på dem!

Permalänk
Medlem

Ahh tack khendon det ska jag testa.

Kay: hmmm så det säger du *fixar fram silver tejp*, det visade sig att jag hade rötet i sneak, typ 5, i security har jag ca 30.

Jag har runt 35 i enchant och det är typ omöjligt att enchanta ett föremål med ca 30 i open on touch.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde den fulaste fulingen... Tejptricket Men det funkar ändå inte.... Så fort jag ger mig på en person och pickpocketar, då kommer de på mig! Antar att jag har för låg security? (runt 40)

Dah, det är ju så dyrt att enchanta hos någon..... men fasen, får göra det ändå

Permalänk
Medlem

h0h0h0h jag snodde en grand soul gem med winged twilight i från en som var borta tack vare ett uppdrag

men iaf, jag trodde inte man behövde en invisibility scroll för varje pryl man tog så jag gick dit med 1 scroll och håller på att gå tillbaka med en glass cuiriass

Btw, Det där tejp tricket funkar inte för mig heller när jag väl lyckas med att smyga så står jag så långt bort att jag inte får nått. jag lyckades en gång mot en gubbe och då fick jag 20points men det var ett engångs tillfälle, gubben rörde sig tyvärr och så vet jag inte hur jag gjorde det för att jag får ingenting när jag smyger upp på samma gubbe längre oavsett hur nära jag kommer.
En bug i spelet som jag hatar är när man ska selecta en spell och så frågar dom om man vill deleta den, skitstörande. Har för mig att jag får starta om spelet för att det ska funka igen.

Permalänk
Medlem

hjälp

hr gör man med quesxten vid templet första alltså.....dom vill att jag ska hitta en grej under tempet i vivec och därinne ska det finnas en sten som man ska trycka på.....hjälp!?!?!

Permalänk
Avstängd

Greken: Du behöver INTE starta om...tryck lite på capslock/shift inne i inventryn...brukar fixa sig då.

Nån som vet vad man kan göra när det crachar hela tiden?

Permalänk
Medlem

hmm...jag har inte testat tejp tricket själv. Men jag kollade inne i spelet nu, jag smög runt en gubbe (så att pickpocket symbolen kom upp lite då och då ) och mina sneak points ökade. Enligt spelet så ska pickpocket bara bero på sneak.
Min tjuv som har 87 i sneak har inga probs med pickpocket. Bara att smyga upp till en gubbe, låta symbolen komma fram och stjäla vad man vill ha. Ibland upptäcker dom en men det är inte så ofta.

Visa signatur

"I don't have time to waste. I'm busy cultivating useless good taste" - helmet
Bärbar: Amilo Si1520 | 1.83 Ghz core duo | 1024 MB DDR II (533) | 100 GB SATA | Intel GMA950 | 12" TFT | Ubuntu Edgy

Permalänk
Medlem

Tejptricket fnkar om det är en npc som inte vänder sig om... eller, de vänder sig om om man står för nära, men om du ställer dig ca:5-7 m bort så blir det fint, så att den där sniking figuren kommer fram lite då och då, då får du en skill point sisådär en gång var 5-10 minut
Har 100 i sneaking nu, ska göra ett nytt försök att pickpocketa, jo, man måste ha hög agility då också va? har typ.. 60 elr. nåt nu....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken
h0h0h0h jag snodde en grand soul gem med winged twilight i från en som var borta tack vare ett uppdrag

men iaf, jag trodde inte man behövde en invisibility scroll för varje pryl man tog så jag gick dit med 1 scroll och håller på att gå tillbaka med en glass cuiriass

Btw, Det där tejp tricket funkar inte för mig heller när jag väl lyckas med att smyga så står jag så långt bort att jag inte får nått. jag lyckades en gång mot en gubbe och då fick jag 20points men det var ett engångs tillfälle, gubben rörde sig tyvärr och så vet jag inte hur jag gjorde det för att jag får ingenting när jag smyger upp på samma gubbe längre oavsett hur nära jag kommer.
En bug i spelet som jag hatar är när man ska selecta en spell och så frågar dom om man vill deleta den, skitstörande. Har för mig att jag får starta om spelet för att det ska funka igen.

Bättre att köpa en spell, så kan du använda den hur många gånger som helst. Har aldrig använt någon scroll till nåt, har en rejäl hög liggandes uppe i mitt stronghold.

BTW, gjorde ett till besök i ghostgate nu, har trainat upp min sneak till ~60 och enchantat en amulett som ger mig en konstant kinesis på typ 10-15 meter. Finns massvis med grejer under dom där två tornen, om man bara tar sig förbi ett par dörrar med locklevel 70-100. Plockade på mig så mycket att jag blev tvungen att recalla till balmora med allt stöldgods och sen springa upp till mitt stronghold i två omgångar

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
Jo, jag har "The shadow" som birthsign, men om jag pickpocketar någon så blir jag busted direkt.... jag hade iof. bara 30 i sneak, men ändå, jag är ju osynlig...?!
En sak till, hur hög enchant skill måste man ha för att klara av att enchanta en ring med tex. 100 pts open on touch... ?

Det kräver att du klarar en lvl 30 enchant. Skulle tippa på att du behöver en enchant på 60+ och en int på 80+. Så dom är ganska simpla att fixa till. Passar fint i en extravagant ring också.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robhed08
Jo, en rekomendation, om ni är tjuvar, köp (Eller gör egna, det är billigare ) potions med telekenisis, hur mäktigt som helst att sno grejjer på avstånd, och mitt framför ögonen på dem!

Eller ännu bättre, sug ner constant telekinesis i en amulett

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Tusan, någon som vet vad som krävs för att man ska kunna joina thieves guild? Tänkte att det vore ett kul sätt att öva upp sin sneak skill, men tydligen uppnår jag inte deras högt satta standarder. Har runt 60 i sneak, 25 i security, en massa speed och agility. Trainade också upp acrobatics till 25 för att se om det skulle göra någon skillnad men icke.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

acrobatics är jättelätt att träna upp mer
Stick till Vivec, hoppa som f-n uppför gångarna, spring ner igen, upprepa

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Avstängd

ska nog börja om som mer tjuv inriktad....verkar roligare...och sen lightarmor...de e ju bättre

Permalänk
Medlem

argh,.... khendon du och dina jäkla constant effect... jag vill ha en sån amulett, tyvärr så suger min enchant skill (35) och så gainar jag skittrögt i det... får la köpa massa små soulstones och recharga mitt svard som soultrappar.... men va fasen.. en kombo

Permalänk
Medlem

khendon
Alla kanske inte är så 1337 på att enchanta...
Men mina potions... älskar dem, man kan ju göra sig näst intill odödlig om man har tillräckligt med potions... Härligt
Ska träna upp mig på enchanting snart.... Det verkar jäkligt bra....

Permalänk
Medlem

Bara att samla ihop 20-30 000 spänn och leta reda på nån som kan traina enchant riktigt högt. Finns ju en master trainer inne i en dungeon, han är lite folkilsk av sig dock, anfaller om han ser en

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greken

En bug i spelet som jag hatar är när man ska selecta en spell och så frågar dom om man vill deleta den, skitstörande. Har för mig att jag får starta om spelet för att det ska funka igen.

Om du selectar den igen med shift intryckt så så blir allt som vanligt igen efter det.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
ska nog börja om som mer tjuv inriktad....verkar roligare...och sen lightarmor...de e ju bättre

Gjorde jag, och det var betydligt roligare än min fighter som dödade allt jag såg efter att jag hittade det fina tvåhandsvärdet cryshamere(eller hur det nu stavas). Att spela som tjuv är en mycket större utmaning, och vad kan vara roligare än att smyga runt och sno allt vad folk äger.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
Medlem

Blir ju rätt trist att vara oövervinnerlig efter ett tag. Har dragit hem en difficultymod nu, som addar lite fetare monster och gör dom gamla lite tuffare. Ska evaluera i kväll.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk

vad ska man göra efter man har åkt och lemnat packetet till han i början???

Visa signatur

ME MEAN ME GREEN!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse2100
vad ska man göra efter man har åkt och lemnat packetet till han i början???

Göra precis som han säger, joina nått guild/house, göra lite uppdrag, gå upp i level så du kan göra uppdrag som han ger dig senare.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon
Bara att samla ihop 20-30 000 spänn och leta reda på nån som kan traina enchant riktigt högt. Finns ju en master trainer inne i en dungeon, han är lite folkilsk av sig dock, anfaller om han ser en

Hehe, jag som har problem med att skaffa över 4000 guld

Permalänk
Medlem

bara att stjäla lite glass grejer och sälja dom till creepern i caldera fast det är jobbigt att dra ner 16000 till 4000 (som han har tror jag)

Permalänk
Medlem

Krypet i Caldera har 5000, fyllbultskrabban (rätt rolig ) har 10000. Fast det är lite jobbigt att ta sig till krabban, om man som jag avskyr Vivec och helst håller mig därifrån så mycket som möjligt.

BTW, har någon testat olika difficulty mods? Har en som är lite för klen, kan fortfarande plöja igenom vad som helst på två-tre slag när jag kör mitt longsword. Nu använder jag det inte till annat än att soultrappa golden saints med, spelar magiker i stället för att få lite utmaning.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

haha jag gick till Tel brenora då för att fixa lite soul gems, jag letade efter monster efteråt och hittade en scamp, vipps så hade man en 4k gem, letade runt lite till, kom till en ancient tomb... gick ner.. tog kål på 3scamps 2st i common vilket blir 8k tillsammans, sen 1 i en soulgem som är snäppet vassare, fick 6k för den, sen längst ner så mötte jag en flame atronach som jag fick 6.2k för sen var det nog 2 till scamps längst ner jäklar va man tjänade .. det bästa var att jag gick tillbaka till kärringen och fyllde på mitt soul gem lager synd bara att jag snodde lite soul gems som låg på en låda.. hon vill nämnligen inte köpa mina souls nu men jag är i bremora nu och gör alla fattiga