Permalänk

jag har nyss hittat en arena i ett stort tempel ställe går det att slås där på något sätt ?? blev väldigt suger o leka gladiatorn

Permalänk
Medlem

nhalldin: det hände mig me, nått script compile error när man ska få nyckeln av han men det är inte han som har den jag slog ner den andra killen och det var han som hadde den. Men jag hade för mig att mitt spel stängdes av och så va spel brightnessen kvar i windows.

Var ligger Telvanni strongholdet och är det jobbigt att göra uppdragen för att få det? I redoran så var det första 7uppdragen ganska lätta, nästan alla va i samma byggnad.

Permalänk
Medlem

Nån som vet var Gnisis Egg mines ligger?? jag har letat skitmycket i Gnisis och jag har inte hittat det, jag ska gå långt ner i egg minesen och hämta nåra dwemer blueprints (mage uppdrag)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz

En Unique Dewmer artifact, väger 1, går inte att göra ett skvatt med.

Har inte Vivec en av de två oåtkomliga Daedric cuirass som finns i spelet också? Har för mig att det inte ska gå att få tag i d.c. utan att bryta storylinjen genom att antingen ta vivecs, eller göra något annat lika illa (kommer inte ihåg vad).

Iofs, ska väl gå att slå ner vivec med knytnävarna för den som känner sig väldigt modig, så kan man nog ta hans armor sen

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

lätt... bara o öppna consolen o ta på god mode

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon

Har inte Vivec en av de två oåtkomliga Daedric cuirass som finns i spelet också? Har för mig att det inte ska gå att få tag i d.c. utan att bryta storylinjen genom att antingen ta vivecs, eller göra något annat lika illa (kommer inte ihåg vad).

Iofs, ska väl gå att slå ner vivec med knytnävarna för den som känner sig väldigt modig, så kan man nog ta hans armor sen

Nix, allt han har på sig är "unique dwemer artifact"

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av khendon

Har inte Vivec en av de två oåtkomliga Daedric cuirass som finns i spelet också?

Vill du ha en daedric armor ska du "snacka" med Magikern i Tel Fyr. Men hur ofta har en magiker heavyarmor? och varför säger hans "dotter" att han är en av de äldsta och mäktigaste magikerna i Tamriel?

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...

Permalänk
Medlem

Men gretor ... är det verkligen ingen som vet var gnisis egg mines ligger??

btw.. denna tråden är fete stor

Permalänk
Medlem

Jag gjorde nåra "fina" foto montage i photoshop precis innan ja gick upp på nätet, jag och min snusk-humor fantasi ville bara dela med sig

Hela Bilden (900kb, rekommenderad till hyfsad uppkoppling)

http://it01.lbs.se/it01niclash/fotomontage.jpg

Croppad bild (400kb, vänder sig mer mot modem )

http://it01.lbs.se/it01niclash/fotomontagemodem.jpg

Jag tycker jag förtjänar en Oscar för bästa (enda) sjukbilder

Permalänk
Medlem

lol... cute... really cute

Jag hittade egg minesen och så slaktade jag archmagen (lol va lätt) men nu vill jag äga Telvanni också... men jag hittar ingen som frågar om jag vill joina.. iof har jag bara vart i vivec och frågat men det är ju ett ganska stort place...
btw.. jag fick en ganska rolig amulet från archmagen, necromancers amulett, constant effect: 25int fortify, restore 1 hp varje sec, 25% resist mot normal weapons, och så tror jag det va nått mer men fet är den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mastermind

Vill du ha en daedric armor ska du "snacka" med Magikern i Tel Fyr. Men hur ofta har en magiker heavyarmor? och varför säger hans "dotter" att han är en av de äldsta och mäktigaste magikerna i Tamriel?

Jo... men går det att få tag i armorn från honom utan att sabba handlingen? D.v.s. döda honom och få upp ett elakt meddelande som säger att profetian har gått åt h-e...?

BTW: Vad är det egentligen som bestämmer hur mkt man kan bära? Är det bara strength? Isf måste man ju nästan ha en bit över 100 för att kunna använda full daedric armor och typ daedric battle axe (hittade en sån häromdan av en slump). Iaf om man samtidigt vill kunna ha användbara saker som ~100 mana potions (har ingen naturlig regenerering av mana) och loot.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Hur kan man teleporteras mellan mage guilds?
Är det värt att döda tradern i Balmora för den där 9000 magisk katana?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av json84
Hur kan man teleporteras mellan mage guilds?
Är det värt att döda tradern i Balmora för den där 9000 magisk katana?

Gå till närmsta mage guild och tala med den magiker som har hand om teleportering. I Balmora är det på nedre våningen, rummet längst in.

Nej, är inte värt att döda någon för 9000. Däremot är det helt ok att sno den från honom

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

json84: Nja...han är en olaglig smugglare så du får runt 40 spänn i bounty har jag för mig

Jag har rank mouth i Telvanni nu och jag undrar (som vanligt:)) hur många ranker det är kvar :), och vem man snackar med om ett stronghold..

btw, jag råkade möta en vampyr som jag slaktade lätt.. hon hade iaf en grym ring, constant effect: resist normal weapons 40%, reflect 20%, fortify acrobatics 10pts.. allt det är constant..med den andra amuletten jag fick så har jag spellabsorption, reflect och tillsammans 65% resist mot normal weapons.. känner mig ganska odödlig nu fakiskt.

Permalänk
Medlem

Ingen ide att fråga er .. ni är ju så sega ..
Ja .. Strongholdet har jag inte fått än men det ska ta en vecka innan jag får det, så jag gjorde lite nytta av den tiden och sålde lite av alla mina glass grejjer... har nu 65k guld... riktigt skönt faktiskt.. ska träna upp min enchant från 48 till 100

Permalänk
Medlem

Vart kan jag träna enchant till 100??? Eller upp till 80 iaf....

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med tex ringar med laddningar, är det bara att kasta dom när dom är slut eller går dom att "reparera"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av json84
Hur funkar det med tex ringar med laddningar, är det bara att kasta dom när dom är slut eller går dom att "reparera"?

Man kan antingen vänta på att de laddas upp igen, brukar gå ganska sakta, eller så kan man ladda upp dem själva med ett soulgem med nån soul i.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Hur kan man sno något direkt av en person? (pickpocket)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av json84
Hur kan man sno något direkt av en person? (pickpocket)

Sneak(ctrl) och sen use(space) <- org inställningar, men man ser inte allt om man inte är bra på sneak skillen.

Permalänk
Medlem

Det hade vart trevligt om Bethesda pojkarna kunde släppa en patch istället för alla skit plugins... fel prioritering.

Edit: Jaha dom har gjort en patch men dom ansöker om betatestare till den, släpps till 500pers i US och sen när det är färdig testat så släpps det först i US och sen några dagar efter i Europa.

Permalänk
Medlem

Ja, jaghar väntat ett tag på den där patchen..... Men en plugin, den där med pilbågsafffären, den var bra

Edit: Vart kan jag hitta en som kan träna upp min Enchant skill!!??!

Permalänk
Medlem

Är bara tvungen att ge er länk till denna sida, står vart alla Master trainers finns, guides till vissa uppdrag, och så potions, men det är en dålig föreckning.... http://www.morrowindalliance.com/

Sen så finns denna sida, fett mé potions, as skönt att ha utskrivet på sidan om
http://www.rpgplanet.com/morrowind/mods/AlchemyMorrowindv1.02...

Och sådär, nu fick ni två fina länkar

Permalänk
Inaktiv

vampyr

Vem sa att det bara var 0,6% risk att bli en vampyr när man slåss mot dem?? Jag slogs mot min första idag och blev vampyr direkt. Jag kan inte få mer i hp av att vila och jag kan inte vara utomhus, känns inte särskilt skoj.

Någon som har nån ide om hur jag blir vanlig igen?

Permalänk
Medlem

Jag har då blivit Master of Telvanni men det finns en rank kvar... Magistre ellre nått... men han säger att jag har missat chansen att bli det. Störande för jag vet inte vad jag har gjort... nån som kan hjälpa mig?

Permalänk

Re: vampyr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snuffle
Vem sa att det bara var 0,6% risk att bli en vampyr när man slåss mot dem?? Jag slogs mot min första idag och blev vampyr direkt. Jag kan inte få mer i hp av att vila och jag kan inte vara utomhus, känns inte särskilt skoj.

Någon som har nån ide om hur jag blir vanlig igen?

Titta längre bak i tråden, det har tagits upp. Du kan alltid söka vet du va?
Under Ret i Sweclocks så har du sök-funktionen, sen skriver du in vampyr och gör en sökning i spel-forumet.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

När man går till en enchanter och får upp enchantment menyn, Jag väljer tex min hjälm och ett gem med en soul i. Men sen så står det att jag måste lägga till minst en effekt, hur funkar det?

Hur fångar jag en själ i ett gem?

Permalänk
Medlem

Du fångar en själv genom lägga soultrap på den och döda monstret medans soultrap är aktiv... du brukar se detta som att nått snurrar ovanför offrets huvud.

Du väljer effekt på sidan till vänster... men du måste ha en magi för att göra en effekt.. tex om du har firebite så kan du enchanta vapen med firedamage, sen väljer du skada, area, duration, target/self/touch men det kostar mera beroende på hur fett vapen du vill göra, eller så blir det svårare att göra det om du enchantar själv.

Permalänk
Medlem

Re: vampyr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snuffle
Vem sa att det bara var 0,6% risk att bli en vampyr när man slåss mot dem?? Jag slogs mot min första idag och blev vampyr direkt. Jag kan inte få mer i hp av att vila och jag kan inte vara utomhus, känns inte särskilt skoj.

Någon som har nån ide om hur jag blir vanlig igen?

Du kan vila upp dig i crypts... du kan vara ute, men bara på natten
Om du nu inte har _kraftiga_ regeneration spells.

Efter ett tag ska du bli erbjuden av nåra att bli vanlig på nåt vis..
annars kan du väl loada en äldre sparfil

Permalänk
Medlem

Får väl vara snäll o uppmärksamma er om det nya officiella pluginet från Bethesda

"The Adamantium Helm of Tohan is a rare and powerful artifact lost in the Sheogorad Region. Travel north to Dagon Fel to find out more about this legendary helm."

Hämta här:
http://www.bethsoft.com/downloads/plugins/eb_artifact.exe