Permalänk
Medlem

TDC lämnar privatmarknaden i sverige

Nyheten finns att läsa på IDG
http://www.idg.se/2.1085/1.101069

Jag antar att det var AnnexM som ger högre upload som Telia och Telenor lanserade som blev dödstöten för TDC...
Annars tyckte jag att dom var väldigt prisvärda och det är synd att det nu bara finns två konkurrenter på adsl marknaden

edit* man kanske kan säga tre konkurrenter om man räknar med Tele2 ...

Permalänk
Medlem

Vad händer nu med alla kunder som har deras adsl så?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Finns att läsa på www.tdc.se nu vad som händer med befintliga kunder.

Jag gissar nog på att Tele2 tar över all TDCs adsl utrustning och kunder.

Permalänk

Bara för att TDC har ett avtal med Tele2 om att lansera produkter för den mobila marknaden behöver ju inte det här betyda att Tele2 kommer att ta över bredbandstjänsten... Jag hoppas inte att Tele2 gör det.. Får då kommer då iaf jag byta leverantör illa kvickt ^^

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag tror att Tele2 kommer att ta över är inte pga av TDC har mobiltelefoni avtal med Tele2 utan pga både Tele2 och TDC slogs om att köpa Songnetworks.
Tele2 har även samma inriktning som TDC på adsl marknaden nämligen att erbjuda billigt men prisvärt adsl.

*edit tycker förövrigt inte om Tele2 på bredbandsmarknaden heller...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radical2000
Bara för att TDC har ett avtal med Tele2 om att lansera produkter för den mobila marknaden behöver ju inte det här betyda att Tele2 kommer att ta över bredbandstjänsten... Jag hoppas inte att Tele2 gör det.. Får då kommer då iaf jag byta leverantör illa kvickt ^^

samma här.. hoppas det blir bbb så man kan skaffa 20/3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
samma här.. hoppas det blir bbb så man kan skaffa 20/3

Usch... BBB's adsl är inget att hänga i granen imo.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

några nyheter gällande detta?

Permalänk

Inte hört nåt på jobbet att vi ska ta över tdc's adslkunder. Men för er som är intresserade, kommer vi med AnnexM förmodligen till sommaren.

Permalänk
Medlem

Vilka är vi ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Även till de som har adsl via erat så kallade "stadsnät" ute i skogarna?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Även till de som har adsl via erat så kallade "stadsnät" ute i skogarna?

Hör med CSIT som äger nätet.

Permalänk
Medlem

Inga nyheter om vem som tar över?

Permalänk

det här undrar jag också.. kan någon ta och emaila tdc eller ringa dem?

Visa signatur

PSN: nickeswe
XBL: Jixel

Permalänk
Medlem

Synd att de drar sig ur. Väldigt prisvärda och personligen hade jag inga problem med att få tag i supporten när det i början krånglade med uppkopplingen.

Undrar vilka det blir nu... Och hur mycket det kommer att kosta. Blir det för mycket funderar jag på att byta till Universal Telekom (dotterbolag till Tele2) eftersom vi har dessa som teleoperatör. Väldigt prisvärda både vad gäller telefonin samt adsl och vi kan dessutom använda vår router från TDC (Thomson 780 WL) men samtidigt 12 månaders bindningstid... Sen har man hört både det ena och det andra om Universals adsl...

Som sagt, synd att TDC drar sig ur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wakamuru
Sen har man hört både det ena och det andra om Universals adsl...

Du är väl medveten om att det är samma tjänst i grunden?

Permalänk
Medlem

Tack för inlägget bjr, men du får gärna utveckla det lite till...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wakamuru
Tack för inlägget bjr, men du får gärna utveckla det lite till...

Universal återförsäljer adsl från TDC Song. Song Networks sålde inte adsl direkt till privatanvändare innan de blev uppköpta av TDC. Det är alltså samma infrastruktur bakom båda tjänsterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjr
Universal återförsäljer adsl från TDC Song. Song Networks sålde inte adsl direkt till privatanvändare innan de blev uppköpta av TDC. Det är alltså samma infrastruktur bakom båda tjänsterna.

Tack för tipset! Det enda som oroar är just 12 månaders bindningstid samt hur supporten är OM något skulle krångla. Men vi får se vilka vi får istället för TDC innan jag fattar något beslut. Hursomhelst ska jag ha ditt tips i åtanke att infrastrukturen i alla fall är densamma.

Permalänk
Medlem

inga nyheter kring vem det blir?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
inga nyheter kring vem det blir?

Ringde i samband med någonting annat och ställde frågan, fick inget konkret svar. Killen på supporten trodde att det blir "någon av de större leverantörerna på markanden" och att det ligger i deras intresse "att behålla TDC:s priser för att kunna behålla kunder"...

Annars inget nytt.

Permalänk
Medlem

spray+tdc=GLocA...:P

Permalänk
Medlem

Inga nyheter på denna fronten? Supporten snackar bara massa skit

Permalänk
Medlem

Något nytt ??

Permalänk
Medlem

bra, mindre adsl aktörer i sverige, död åt *.dsl , ta ett par steg tillbaka och återgå till tidigare visionen "fiber åt alla" för att hålla på och utveckla den där skit tekniken leder ingen vart.

Permalänk
Medlem

Något nytt relevant till ämnet??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATI
Inte hört nåt på jobbet att vi ska ta över tdc's adslkunder. Men för er som är intresserade, kommer vi med AnnexM förmodligen till sommaren.

Vilken hastighet blir det då? 20/3? Vad blir priset?

Kan alla få den tjänsten (iaf de som idag kan ha 24/1Mbit/s)?