iPhone fungerar inte med 64-bit Windows

Permalänk
Medlem

personer som olirc är inte ens värda att köpa mac

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Han verkar ha skrivit en fake aktiveringsserver som sedan iTunes autentiserar emot istället för apples servrar. Inga telefonfunktioner med fake-upplåsningen men allt annat som iPhone verkar göra så bra..
http://nanocr.eu/2007/07/03/iphone-without-att/

ja, o kul att det var han. han verkar ju fan knäcka alla spärrar, oavsett om det gäller dvd, cd o nu telefon llåsningar. ska bli intressant o se om han kan få till så att telefondelen funkar med.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
ja, o kul att det var han. han verkar ju fan knäcka alla spärrar, oavsett om det gäller dvd, cd o nu telefon llåsningar. ska bli intressant o se om han kan få till så att telefondelen funkar med.

det hoppas jag med! really!

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
personer som olirc är inte ens värda att köpa mac

Personer som dig är inte ens värda att svara på men gör det iaf för nog sjutton säljer Apple mig en Mac så glada som dom blir att få en till såld och sen vem som köper den det skiter dom fullständigt i för pengar är pengar och en dator är en dator men för somliga är en Mac mer än så tydligen

Vilket argument förresten du använder dig av vilket jag bugar mig för då du verkar vara retorikens mästare eller anser du dig vara mer värd?

Permalänk
Medlem

olirc, förstår mig inte på dig, ena stunden säger du att du funderade på att köpa en mac mini, och att du skulle kunna tänka dig din en iphone om du fick en, andra stunden spyr du galla över dem.

och så som du skriver o handlar, så är frågan om vem som är mest fanatisk här. för mig är du lika fanatisk som de som försvarar apple till varje pris. eler nej, du är mer fanatisk me tanke på sitt sätt att skriva.

vänsterpartist?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Spyr galla? Har sagt att Mac är inte prisvärda och det står jag för men däremot hade Mac Mini passat mig perfekt men när priset är 5995:- för den så nej tack alla är inte nerlusade med pengar utan jag vill ha mest "bang for the buck" och då levererar inte Mac så enkelt är det.

Varken du eller Home|Roz verkar ju vara så ledsna över att jag inte är Mac ägare så vad är problemet egentligen mer än att jag är kritiskt inställd till Mac? Vore inte det iofs bara bra om jag fick recensera en Iphone isf för då är jag inte subjektiv som många Mac ägare tyvärr verkar vara?

Jösses kritisera Mac och du har ett helt gäng blodtörstiga Mac fanatiker flåsandes i nacken redo för ett strupbett :p.

Har du sett mig vara fanatisk när det gäller Windows eller Linux när det gäller OS? Eller AMD versus Intel? Nej jag vill helt enkelt ha så mycket som möjligt för mina pengar och som sagt var då levererar inte Mac så enkelt är det.

Sen hur dyr Iphone kommer att bli i Sverige kan ju vara det som avgör om jag ens går och tittar på en sån men det är en annan diskussion än så länge då den inte marknadsförts här än och lär inte bli det vad jag förstår förrän till julhandeln.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
ja, o kul att det var han. han verkar ju fan knäcka alla spärrar, oavsett om det gäller dvd, cd o nu telefon llåsningar. ska bli intressant o se om han kan få till så att telefondelen funkar med.

Ja det vore intressant, då kanske folk börjar beställa från USA så man kan få se den lilla busen (ja iPhone) här med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Nej jag vill helt enkelt ha så mycket som möjligt för mina pengar och som sagt var då levererar inte Mac så enkelt är det.

Och du verkar helt sakna förmågan att se att folk värderar olika saker olika i pengar.
Det du tycker är ett fynd tycker andra är bortkastade pengar på skit, och vise versa.
Blir du glad över vad det nu var för 1900:- plus ett operativ för vad det nu kostar som kan göra vad det nu kan (antagligen mycket tycker du, men jag har köpt några sådan och de kan inte mycket tycker jag) - inte trackar vi dig för vad vi tycker du saknar även om vi skulle kunna

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Avstängd

Med tanke på att Tiger löst kostar 1200kr så är resten av priset på en iMac enbart design och plast. Tror det är så han tänker (jag gör det delvis likadant)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Och du verkar helt sakna förmågan att se att folk värderar olika saker olika i pengar.
Det du tycker är ett fynd tycker andra är bortkastade pengar på skit, och vise versa.
Blir du glad över vad det nu var för 1900:- plus ett operativ för vad det nu kostar som kan göra vad det nu kan (antagligen mycket tycker du, men jag har köpt några sådan och de kan inte mycket tycker jag) - inte trackar vi dig för vad vi tycker du saknar även om vi skulle kunna

Nej jag vet så väl att man värderar saker olika men jag talar om vad jag tycker om Mac:s prissättning och det får man tydligen inte göra för då tar Mac fanatikerna det som ett personligt påhopp vilket det inte är utan just min åsikt som detta forum är till för nämligen att diskutera saker utifrån sin egen åsikt.

Sen ang den där 1995- servern så naturligtvis uppgraderade jag den med 2X512Mb minne och ett raidkort samt två st 250Gb hd och kom iaf undan biligare än för en Mac Mini där Apple verkligen vet hur man tar betalt för uppgraderingar men det vet även Dell så det är iofs inget specifikt för bara Apple.

Men som sagt jag respekterar andras åsikter till skillnad mot vissa som hänger sig åt angrep på min personlighet och det hör definitivt inte hemma på ett forum men om du kollar så ger jag igen med samma mynt isf.

Säger det igen att vissa Apple användare tar tydligen allt man säger som är kritiskt för ett angrepp på dom personligen vilket jag inte menar utan jag talar om vad jag tycker om en produkt och Apple passar inte mig men då tycker vissa att jag inte ska vara och plaska i deras plaskdamm för negativa åsikter vill vi inte höra om vår älskade produkt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Spyr galla? Har sagt att Mac är inte prisvärda och det står jag för men däremot hade Mac Mini passat mig perfekt men när priset är 5995:- för den så nej tack alla är inte nerlusade med pengar utan jag vill ha mest "bang for the buck" och då levererar inte Mac så enkelt är det.

helt okay, förstår vad du menar. även om man betalar lite för att få en jäkligt kompakt dator när man köper mac mini. men visst, eftersom de nästan inte gjort nått alls med dem hårdvarumässigt på ett bra tag, så kan jag hålla med om att de just nu inte är prisvärda.

Citat:

Varken du eller Home|Roz verkar ju vara så ledsna över att jag inte är Mac ägare så vad är problemet egentligen mer än att jag är kritiskt inställd till Mac? Vore inte det iofs bara bra om jag fick recensera en Iphone isf för då är jag inte subjektiv som många Mac ägare tyvärr verkar vara?

vad problemet är? att du förstör massa trådar, så att de handlar om nått helt annat än vad de från början gör. ett riktigt bra exempel är tråden om att iphone blivit hackad.

Citat:

Jösses kritisera Mac och du har ett helt gäng blodtörstiga Mac fanatiker flåsandes i nacken redo för ett strupbett :p.

problemet är hur du skriver, du får tycka vad du vill om mac/apple, i alla fall för mig. det jag ogillar med dina inlägg är det sätt du gör det på. snudd på påhopp och väldigt provocerande. dessutom kan de komma enbart för att förstöra en tråd, än en gång måste jag nämna tråden om att iphone blivit hackad. du gör det ju enbart för att förstöra, det är ju så uppenbart.

vad som kanske stör mig ännu mer, är att du sen blånekar till allt.

Citat:

Har du sett mig vara fanatisk när det gäller Windows eller Linux när det gäller OS? Eller AMD versus Intel? Nej jag vill helt enkelt ha så mycket som möjligt för mina pengar och som sagt var då levererar inte Mac så enkelt är det.

har inte sett dig fanatisk när det gäller windows eller linux, inte heller amd eller intel, därmot skriver du ju väldigt fanatiskt. alltså du försvarar dig lika mycket med "näbbar o klor" som du anklagar andra för att göra. det är det jag tycker är fanatiskt, att du gör allt vad du kan för att förstöra en tråd.
ditt sätt att inte ta hänsyn till att smaken är olika. bara för att du tycker att apple är dyra o du inte gillar deras reklam, så måste jag än en gång säga att man måste acceptera att andra tycker annorlunda, UTAN att man rackar ner på dessa eller kallar dem fanboys eller antyder detta.

citat på påhopp:
"At den är hackad vilket du mm Mac-talibaner inte tror att AT&T och Apple kommer att slå ner på :rolleyes:"

du är duktig på att slingra dig, det ska du ha kredit för.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Inaktiv

Kan ju säga att det krävs mer än 1 för att förstöra en tråd...

EDIT:
istället för att skriva en post till editerar jag denna och säger:
För man måste ju fortsätta när personerna lagt av... ffs. lågt... och forstätter paja tråden.

Permalänk
Medlem

absolut, men som han skriver, så komemr garanterat nån svara. ja, jag erkänner, jag är en av dem. men man blir ju lite halvsur när man ser att han inte har nått egentligen o säga om va tråden handlar om, utan enbart ä där för att uttrycka sitt hat mot apple i allmänhet, håna folk genom att kalla eller antyda dem som fanboys eller talibaner. ja allmänt är där för att förstöra.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Ok! Har bestämt mig för att inte vara med i nån Apple-tråd någonsin för kritik tål inte dessa fundamentalistiska Mac användare så detta är mitt sista inlägg i denna tråd!

[TRÅD]tråd avmarkerad av användare[/TRÅD]

Permalänk

Skönt! Ännu en tråd du förstört med ditt jävla vänstersnack. I ditt fall tror jag fan Apple inte vill sälja en dator. Du kontaktar säkert konsumentverket om datorn skulle bli dammig efter 20 år. Dra nåt gammalt över dig!

On topic: jag skiter i windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Ok! Har bestämt mig för att inte vara med i nån Apple-tråd någonsin för kritik tål inte dessa fundamentalistiska Mac användare så detta är mitt sista inlägg i denna tråd!

[TRÅD]tråd avmarkerad av användare[/TRÅD]

A HALLELULIJA (stavning) MOMENT!

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Kan ju säga att det krävs mer än 1 för att förstöra en tråd...

EDIT:
istället för att skriva en post till editerar jag denna och säger:
För man måste ju fortsätta när personerna lagt av... ffs. lågt... och forstätter paja tråden.

Mm det är riktigt coolt. Vuxna människor....

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papa_keno
Skönt! Ännu en tråd du förstört med ditt jävla vänstersnack. I ditt fall tror jag fan Apple inte vill sälja en dator. Du kontaktar säkert konsumentverket om datorn skulle bli dammig efter 20 år. Dra nåt gammalt över dig!

On topic: jag skiter i windows

Jag måste försvara olirc. Han bidrar med mycket bra här på forumet genom att han är kritisk mot företagen och försvarar konsumenternas rättigheter. Det behöver man inte vara vänster för att värdesätta. Det där är bara guilt by association. Dra något gammalt över dig papa_keno!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Spyr galla? Har sagt att Mac är inte prisvärda och det står jag för men däremot hade Mac Mini passat mig perfekt men när priset är 5995:- för den så nej tack alla är inte nerlusade med pengar utan jag vill ha mest "bang for the buck" och då levererar inte Mac så enkelt är det.

Varken du eller Home|Roz verkar ju vara så ledsna över att jag inte är Mac ägare så vad är problemet egentligen mer än att jag är kritiskt inställd till Mac? Vore inte det iofs bara bra om jag fick recensera en Iphone isf för då är jag inte subjektiv som många Mac ägare tyvärr verkar vara?

Jösses kritisera Mac och du har ett helt gäng blodtörstiga Mac fanatiker flåsandes i nacken redo för ett strupbett :p.

Har du sett mig vara fanatisk när det gäller Windows eller Linux när det gäller OS? Eller AMD versus Intel? Nej jag vill helt enkelt ha så mycket som möjligt för mina pengar och som sagt var då levererar inte Mac så enkelt är det.

Sen hur dyr Iphone kommer att bli i Sverige kan ju vara det som avgör om jag ens går och tittar på en sån men det är en annan diskussion än så länge då den inte marknadsförts här än och lär inte bli det vad jag förstår förrän till julhandeln.

Du kan ju alltid köpa en Genesi Efika eller något ifrån Via istället.

Papa_Keno: Vad har han sagt för vänstersnack då?

Personligen är jag något rödgrönt som även jag vill köra OS X, även om FreeBSD går nästan lika bra, men jag är ju inte så jävla blåst att jag skulle köpa en mac mini eller imac i dagsläget för det.