Permalänk
Medlem

iPhone är "hackad"

http://surl.se/brwb

länk till dvd-jon's blogg:

http://nanocr.eu/2007/07/03/iphone-without-att/

dock kan man inte använda den som telefon ännu men det kommer väl det med. Jag tycker det är ett steg i rätt riktning att man kan använda alla andra funktioner så som WiFi/ipod osv. Vad tycker ni?

Edit: stavfel

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Oj oj oj nu komer du få Mac talibanerna på dig då det är ett getingbo att ens nämna något negativt som rör Mac och deras älskade prylar :p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Oj oj oj nu komer du få Mac talibanerna på dig då det är ett getingbo att ens nämna något negativt som rör Mac och deras älskade prylar :p.

Vad är det för netativt som nämnts?

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ickx
Vad är det för netativt som nämnts?

Ja det kan man undra? men jag tror att 'olirc' tror att allt som han tycker är bra tycker mactalibaner är dåligt och allt som han tycker är dåligt tycker mactalibaner är bra. Det om något är väl att det här med mactalibaner bara är ett fantasispöke som han ser (ungefär som kalle i klätterträdet ser emma).

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

olirc är bara ute efter att förstöra ännu en tråd med meningslösa inlägg och spär ju på vad jag sagt hela tiden, att man inte kan skriva nått om apple här utan att bli påhoppad eller få träden förstörd.

åter till ämnet, kul att han kommit en bra bit på vägen, man ä ju inte SÅ förvånad att det är just han som släpper nått sånt där

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
olirc är bara ute efter att förstöra ännu en tråd med meningslösa inlägg.

word!!

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Jag blir så FÖRBANNAD!!! Alltid ska någon förstöra Apples grejer genom att hacka dem!!!

Ja gud vad negativt, hjälp. Det är väl bra att DVD-Jon finns, utan eldsjälar skulle världen stå stilla, eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ickx
Vad är det för netativt som nämnts?

At den är hackad vilket du mm Mac-talibaner inte tror att AT&T och Apple kommer att slå ner på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
At den är hackad vilket du mm Mac-talibaner inte tror att AT&T och Apple kommer att slå ner på

Jag förstår inte riktigt vad det är du menar men jag skulle tror att de värsta Mac-talibanerna bara är glada, nu kan de använda sin eBay-inköpta iPhone istället för att bara titta på den.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
At den är hackad vilket du mm Mac-talibaner inte tror att AT&T och Apple kommer att slå ner på

Begriper du ens själv vad du vill säga?
Tycker mest det verkar vara ett trollinlägg av en manisk antimac -fanatiker : Men visst ska du få en chans att förklara vad du menar om du nu menar något vettigt.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Var ju bara en tidsfråga innan den skulle bli knäckt..
Trodde dock inte det skulle gå så här fort.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Menar att det i försäljningsvillkoren säkerligen står att man inte får göra det som DVD-Jon har gjort därför att AT&T har avtal med Mac om att endast deras telefonnät ska användas och om DVD-Jon lyckas få igång även telefonerandet via andra nät så kommer ju det innebära att AT&T förlorar pengar och i slutändan så förlorar Apple på det.

Permalänk
Medlem

olirc, sluta bete dig som motstatsen till xhtlm-vafasiken-han-nu-kallar-sig. Du skriver mycket bra prylar i konsumentsammanhang där folk överlag är på tok för defensiva så jag är mer än villig att ge dig lite slack, men tagga för tusan ner på den omvända fanboyismen, ok?

I sak: häftigt att det gick så fort. När de lyckas låsa upp telefon- och framförallt applikationsdelarna också kan iPhone bli en riktigt intressant leksak. Det viktigaste är att de lyckas låsa upp egna tillämpningar - telefon och de program Apple skickar med får vi ju ändå när den lanseras här.

Permalänk
Medlem

Har ingenting emot Mac och deras prylar men tyvärr så finns det folk som inte tål att man kritiserar deras älskade prylar ifrån Apple eller företeelser som denna.

Däremot kommer ju Apple att slå ner på DVD-Jon redan idag det är jag ganska säker på även om dom kanske inte har nån chans att vinna en rättegång utanför USA och dess mycket hårda lagstiftning ang bl.a "hackning"

Mac passar inte mig och det får jag väl ändå tala om och visa på mina ståndpunkter för annars kan vi ju lika gärna lägga ner detta forum som ju är till för diskussioner även om man inte gillar en produkt eller märke pga olika orsaker.

Tänker däremot inte bedriva nått korståg för Mac är säkerligen bra för den som vill ha deras produkter och helhetslösning.

Permalänk
Medlem

Bra! Får hoppas att Apple inte täcker "hålet". Det dröjer nog inte länge innan operatörslåsningen försvinner också. Detta gänget knäckte aktiveringen ungefär samtidigt som Jon: http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php?title=Main_Page

Olric: Varför skulle Apple slå ner på Jon? De slog inte ner på de som hackade Apple TV:n. De ryckte mest på axlarna och sade att folk fick göra vad de ville med sina egna produkter. Men den som lever får se.

För övrigt, din signatur talar väl om att du för ett korståg mot Macanvändare? Jag kände mig i alla fall träffad även om jag inte anser mig vara så fanatisk...

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Jaha Apple klagar på DVD jon men vad exakt är negativt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Jaha Apple klagar på DVD jon men vad exakt är negativt?

Källa? När har de klagat? Nyfiken, för i så fall har jag missat den nyheten.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman

Orlic: Varför skulle Apple slå ner på Jon? De slog inte ner på de som hackade Apple TV:n. De ryckte mest på axlarna och sade att folk fick göra vad de ville med sina egna produkter. Men den som lever får se.

För övrigt, din signatur talar väl om att du för ett korståg mot Macanvändare? Jag kände mig i alla fall träffad även om jag inte anser mig vara så fanatisk...

Ok har jag fel så erkänner jag det isf men kommer inte att äta upp nån mössa eller hatt iaf :D.

Min signatur beror på den frustration man känner när Mac ägare försöker få sin älskade pryl att framstå som mer än en pryl av plast och stål och slår ner på alla som har negativ kritik på den och tyvärr så finns det många sådana personer på detta forum och ni vet vilka ni är.

Signaturen visar bara min åsikt om dessa personer som inte tål att man kritiserar Apples produkter.

Ang DVD-Jon så läs mitt inlägg några rader längre upp så ser du varför dom kan tänkas klaga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Har ingenting emot Mac och deras prylar men tyvärr så finns det folk som inte tål att man kritiserar deras älskade prylar ifrån Apple eller företeelser som denna.

det är ju snarare ditt sätt att göra påhopp på folk o att du går in för att förstöra alla trådar som handlar om apple som folk blir irriterad på. och kom inte o säg att du inte har nått emot apple, det är rent skitsnack, dels me tanke på de påhopp du gör, ofta utan grund för det, o dels me tanke på va vi snacka tidigare om reklam o apple. ditt apple har lyser igenom och med tanke på hur du skriver, och hur du går in för att göra påhopp och förstöra trådar, och verkligen försvarar dig med allt du kan. kommer du inte på nån bra svar, så dyker det klassiska "fanboy" snacket fram. så jäklta trött på ditt sätt att vara mot andra.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Källa? När har de klagat? Nyfiken, för i så fall har jag missat den nyheten.

Du har nog missat vad som diskuteras i tråden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Du har nog missat vad som diskuteras i tråden...

Öh, nä? Mest har Olrics förhavanden diskuterats, men det hör ju inte hemma i tråden. Jag såg vad han skrev om avtalet, men att Apple skulle ha klagat eller hoppat på Jon har jag missat totalt. Upplys mig om var i tråden det står?

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

lite kort är det väl så att Olric tycker det är "negativt" ifall Apple klagar på Jon som hackat iphone. Jag liksom de flesta undrar vad det är som skulle vara negativt med något sånt.

Vill du läsa mer om det står det i 95% av posterna i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Min signatur beror på den frustration…

Passion is inversely proportional to the amount of real information available.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
lite kort är det väl så att Olric tycker det är "negativt" ifall Apple klagar på Jon som hackat iphone. Jag liksom de flesta undrar vad det är som skulle vara negativt med något sånt.

Vill du läsa mer om det står det i 95% av posterna i denna tråd.

Du skrev "Jaha Apple klagar" och det var då jag seriöst undrat när de klagat. Jag fattade ditt inlägg som att de hade klagat, vilket de så vitt jag vet inte gjort; det var bara en spekulation från Olric. Då förstår jag var du menade.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Permalänk
Medlem

jag har för mig att det var skillnad mellan att kritisera och göra påhopp, men det kanske det inte är?

Edit: trodde det var skillnad på Apple och Mac oxå ?

men men vad vet jag...finns nog mer "kunnigare" personer här inne

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Inaktiv

http://www.engadget.com/2007/07/04/files-in-iphone-reveal-ove...

kanske av intresse:
"That iPhone firmware leaked this week? Well, as found on the iPhone Dev Wiki it's been cracked open, its files laid bare, and deep within the system one can find four very special, very telling files:

Default_CARRIER_ATT.png
Default_CARRIER_CINGULAR.png
Default_CARRIER_TMOBILE.png
Default_CARRIER_VODAFONE.png

We know AT&T / Cingular have a 5-year exclusivity agreement on the iPhone in the US, but if this doesn't make clear Apple's plans to launch on Vodafone (presumably for UK and much of Europe) and T-Mobile (presumably for Germany) we don't know what does."

Permalänk
Medlem

ska blir väldigt intressant och se hur det kommer att se ut i Sverige.
hoppas man kan köpa den utan nån abonnemang, har ju företags kort så jag vill inte ha nått annat.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
but if this doesn't make clear Apple's plans to launch on Vodafone (presumably for UK and much of Europe) and T-Mobile (presumably for Germany) we don't know what does."

"Orange in France, T-Mobile in Germany, and O2 in the UK"
< http://www.ft.com/cms/s/63efca12-2a6d-11dc-9208-000b5df10621.... >

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
"Orange in France, T-Mobile in Germany, and O2 in the UK"
< http://www.ft.com/cms/s/63efca12-2a6d-11dc-9208-000b5df10621.... >

Citat:

O2 is set to be the first European mobile operator to reach a deal with Apple for its much-hyped iPhone. Apple is to limit iPhone’s European launch this autumn to the UK, France and Germany. It will follow elsewhere in Europe next year, when it will also launch in Asia.

iPhone i Sverige 2008 alltså..