Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Du kan visst köra NTSC och JAP spel på en PAL maskin med chip, har själv gjort det...

När det gäller Wiikey så laddar du bara ner en bootdisc för den regionen du vill spela från deras hemsida, det får då Wii:n att tro att dina NTSC spel är PAL, funkar klockrent för mig iallafall...

Men du väljer som sagt själv....

Kompabiliteten är dock halvdan, speciellt med NTSC/J. Sedan så har du precis som han säger alla problem med VC och liknande i PAL som man slipper med NTSC, för att inte nämna priset.

RYU : Den skall funka klockrent. Se bara till att det är svensk nätkontakt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Det behövs inga adaptrar eller extra tillbehör för att använda ett tyskt Wii i Sverige.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Det behövs inga adaptrar eller extra tillbehör för att använda ett tyskt Wii i Sverige.

har dom samma kontakter som vi i sverige?
i så fall så är det ju underbart

Permalänk
Medlem

Nintendo har knappt passerat Sony i marknadsvärde och är nu ett av Japans 10 högst värderade företag.

"The latest rise in Nintendo shares means the Japanese gaming firm is now officially one of Japan’s top ten most valuable companies, briefly surpassing Sony in the process."
Läs mer på. http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=vie...

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cS_mAnIaCx
har dom samma kontakter som vi i sverige?
i så fall så är det ju underbart

Jepp. http://en.wikipedia.org/wiki/Europlug

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Nintendo har knappt passerat Sony i marknadsvärde och är nu ett av Japans 10 högst värderade företag.

"The latest rise in Nintendo shares means the Japanese gaming firm is now officially one of Japan’s top ten most valuable companies, briefly surpassing Sony in the process."
Läs mer på. http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=vie...

Vilket är helt otroligt med tanke på att sony gör mycket mer än bara spel. pinsamt värre...

Nintendo är det enda spelföretaget som tjänar pengar på sin hårdvara; sony och microsoft går båda back för att istället tjäna in på spel-licenser medan nintendo tjänar pengar på allt de gör.

Way to go Nintendo!

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem

Se vad jag fick idag , dagen innan release!

Och vad har vi här som är förbokat:

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

http://www.freewebs.com/wii1080p/

Inte riktig 1080P men ändån.

EDIT: Äntligen fått sålt på min PAL Wii å har JAP Wii på väg ^^

Permalänk
Medlem

Det verkar vara otroligt dött på spelfronten för wii nu, när kommer storspelen?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wii_games

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle

METROID PRIME 3: CORRUPTION!!!!!!!!!!!!!!!

Plus, som en framtida bouns (skamlöst saxat från http://playmagazine.com/index.php?fuseaction=SiteMain.showGam...):

Citat:

Play: You’ve shown a version of Metroid Prime 2 that used this control scheme at the Tokyo Game Show, and Capcom is now re-releasing Resident Evil 4 with Wii controls. Is that something you’ve thought about doing with Metroid Prime 1 and 2?

MK: You know, that’s not a bad idea. Would you think that would be something of interest to the Metroid audience?

Play: Absolutely. It would be hard to go back to the GameCube versions after getting used to this control scheme.

MK: Well, that’s something to think about!

Metroid Prime 1 & 2 till Wii?!?!

Awesome!

Och, med RE4: Wii edition får folk en accuracy på typ 70-80% istället för som på last-gen kontrollerna, typ 50%.

RE4 ftw alltså.

Ja, så kommer Galaxy, Super Smash osv.

Permalänk

Jag har bara EN fråga, när kommer Top Gear (SNES) till virtual console?

(Laddade hem ActRaiser nu, vilken jävla nostalgi!)

Permalänk
Avstängd

Jag undrar varför i helsike Rock'N roll racing inte kommit till VC än, var fan ett av dom bästa Snes spelen som fanns

Permalänk
Medlem

Hur är det med Wii och bakåtkompatibiliteten? Hur går man till väga om man vill dra igång några gamla NES-lir, går dessa att ladda in själv eller tankar man hem dem? Kostar det då någonting i så fall och hur mycket finns det att välja på?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Hur är det med Wii och bakåtkompatibiliteten? Hur går man till väga om man vill dra igång några gamla NES-lir, går dessa att ladda in själv eller tankar man hem dem? Kostar det då någonting i så fall och hur mycket finns det att välja på?

Det finns en Wii shop channel där du med poäng (som köps i din spelaffär) laddar hem tex. då nes spel...och för att göra en grov jämförelse fungerar de ju som xbox live arcade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
http://www.freewebs.com/wii1080p/

Inte riktig 1080P men ändån.

EDIT: Äntligen fått sålt på min PAL Wii å har JAP Wii på väg ^^

Varför köper du från Japan? Finns det någon fördel med det? Eller är det bara billigare

EDIT: Eller är det för att få NTSC kanske. Vart köpte du ifrån och vad kostade det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gökel
Det finns en Wii shop channel där du med poäng (som köps i din spelaffär) laddar hem tex. då nes spel...och för att göra en grov jämförelse fungerar de ju som xbox live arcade.

Ok, om man köper ett nyutgivet spel, hur många poäng är det och hur mycket krävs det för att få hem ett NES-spel?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Ok, om man köper ett nyutgivet spel, hur många poäng är det och hur mycket krävs det för att få hem ett NES-spel?

Du köper poängkort med skrapkod i butiken, eller direkt via internet mha kreditkort

NES lir kostar 500points, SNES 800

2000points kostar runt 200SEK, kan säkert variera lite men runt det iaf

http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_points#Virtual_Console_price...

observera för att lira dessa gamla spel behövs en Wii Classic Controller, dvs ytterligare en kontroll till. Däremot ska det gå att lira NES lir med wiimoten, bara vänd den så har du en vanlig NES kontroll (har ej testat men har för mig att det är så)

Har du gamecube lir som du vill lira på ditt wii krävs en gamecube kontroll

har snart brännt en förmögenhet på kontroller ffs

Permalänk

Nästan bäst att hoppa över Classic remote till Wii om man ska spela GC spel känns det som.
GC paddan går att använda till alla VC spel samt GC, classic går bara att använda till VC spelen.
Ja, båda går att använda till vissa utvalda Wii spel med som Mortal Kombat och Bill&Mandy osv.

Själv fattar jag inte varför man inte släppt Chrono Trigger eller Shadowrun på VC ännu.. de är ju sjukt bra...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Vad händer om man tar bort VC spelen?

Kan man dra hem dom gratis senare om man blir sugen att spel ett spel man har tagit bort? Eller måste man betala igen.

Permalänk
Inaktiv

jag har en fråga också

när man surfar runt på fz tex från sitt kära wii och ska streama en flash film så får jag upp meddelande om att den är för stor...finns det någon lösning på detta? jag hoppades på att den skulle använda minneskortet jag köpte men icke och jag hittar inga inställningar heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lumme
Vad händer om man tar bort VC spelen?

Kan man dra hem dom gratis senare om man blir sugen att spel ett spel man har tagit bort? Eller måste man betala igen.

Jag garanterar ingenting, men det ska gå och ladda ner spelen igen, gratis.
Det funkade iaf. utmärkt med "Everybody Vote Channel", samt Opera webbläsaren, för mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
jag har en fråga också när man surfar runt på fz tex från sitt kära wii och ska streama en flash film så får jag upp meddelande om att den är för stor...finns det någon lösning på detta? jag hoppades på att den skulle använda minneskortet jag köpte men icke och jag hittar inga inställningar heller

Kom ihåg att webbläsaren är i ett väldigt tidigt stadie. Såvitt jag vet så skall man inte kunna ladda ner någonting (förutom bokmärken), utan allting läggs i RAM. Vi får väl se hur det blir med framtida uppdateringar/webbläsare.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Nästan bäst att hoppa över Classic remote till Wii om man ska spela GC spel känns det som.
GC paddan går att använda till alla VC spel samt GC, classic går bara att använda till VC spelen.
Ja, båda går att använda till vissa utvalda Wii spel med som Mortal Kombat och Bill&Mandy osv.

Själv fattar jag inte varför man inte släppt Chrono Trigger eller Shadowrun på VC ännu.. de är ju sjukt bra...

GC-kontrollen går väl inte alls till alla VC-spel? Som jag har uppfattat det, men den borde ju gå till många iaf.

"Vilket är helt otroligt med tanke på att sony gör mycket mer än bara spel. pinsamt värre...

Nintendo är det enda spelföretaget som tjänar pengar på sin hårdvara; sony och microsoft går båda back för att istället tjäna in på spel-licenser medan nintendo tjänar pengar på allt de gör.

Way to go Nintendo!"

Hur det är med Sony vet jag inte, jag antar att de har tjänat massa pengar på sina konsoller, men Microsoft har ju hela tiden gått back så jag tror inte alls att de "istället tjänar in på spel-licenser", jag tror de har gått bak hur som helst, men de har ju råd med det, vinner de förr eller senare kommer de ju ta igen det...

Det som är det läskiga med Microsoft ;/

Permalänk
Medlem

Läser man den extra infon i wii shop channel så står det klart & tydligt att man får ladda ner alla VC spel gratis hur många ggr som helst efter att man köpt dem på sin wii.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
GC-kontrollen går väl inte alls till alla VC-spel? Som jag har uppfattat det, men den borde ju gå till många iaf.

Ja jag har inte hittat något spel ännu som inte stödjer det. Står ju annars när man läser om VC spelen vilka paddor de stödjer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Läser man den extra infon i wii shop channel så står det klart & tydligt att man får ladda ner alla VC spel gratis hur många ggr som helst efter att man köpt dem på sin wii.

Yes, du kan ladda ned spelen hur många gånger du vill. spelen blir låsta till ditt Wii, så om du skulle sälja det så följer förmågan att ladda ned spelen med det.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Enkel fråga ang wii.
Ska handla mig en i slutet på månaden, men min tv e sunkomatic 2000 från 1980 och klarar inte pal60.

Säg inte att wiin endast har pal60?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Enkel fråga ang wii.
Ska handla mig en i slutet på månaden, men min tv e sunkomatic 2000 från 1980 och klarar inte pal60.

Säg inte att wiin endast har pal60?

Den har både 50Hz och 60Hz. Min gamla sunk TV klarar inte heller 60Hz ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Nintendos presskonferense!
http://www.g4tv.com/e32007/spotlight.html

Yay ... Metroid Prime 3!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Nintendos presskonferense!
http://www.g4tv.com/e32007/spotlight.html

Då var den slut.
Om jag fattade det rätt så kommer Guitar Hero III till Wii?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Då var den slut.
Om jag fattade det rätt så kommer Guitar Hero III till Wii?

Det kommer och kommer bli online också.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu