World in Conflict Beta-tråden

Permalänk
Medlem

Skulle ni dra ihop er ikväll och spela? Isåfall är jag intresserad.

Permalänk
Medlem

Ja. Zartax kunde ju inte idag men vi kan ju försöka få ihop folk ändå och se hur många vi blir. Vi behöver ju inte vara så supermånga med tanke på att det ändå inte finns möjlighet att sätta upp en privat server.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

Jag är gärna på imorgon, idag har jag lite att göra och så.

Visa signatur

"You're never to old to burn to death in a fire." -Red Forman

Permalänk

Det var ganska ensidigt.. kändes som ett steg bakåt från deras förra spel och efter man spelat CoH så krävs det ett undervärk för att man ska gå tillbaka till de gamla RTS:en.

Permalänk
Medlem

Förmodligen blir vi inte tillräckligt många ikväll så imorgon är nog en bättre idé. 18:00 tillsvidare.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem.

underbart spel kör allt maxat på 2 skärmar i upplösningen 2560x1024 och allt flyter på bra fast har inte hunnit kört online en har presic börjat med tutorial

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem

Fin bild med 2st nukes.. älskar rökeffekterna i det här spelet.

Permalänk
Inaktiv

jag signade upp för betan alldeles nyss. såg en trailer där dom visade hur grafik spelet hade, och jag är extremt imponerad, partikelsystemet är lika bra som i crysis om inte bättre (vind påverkar partiklar, och soft particles(!)) det finns ground deformation (även om det har gjorts i CoH/supreme commander med modd) och volumetric lights som i FEAR. Jag tror tyvärr inte ljussytemet klår CoH i dx10 dock, men självklart finns det ju dynamiskt ljus.

Permalänk
Medlem

Spelet är ruggigt beroende framkallande.

Ligger nu bland de 300 på laddern och kan bara inte sluta spela. Jag började spela det för att kolla hur mitt kassa grafikkort pallade med det och nu är jag fast. Ska lägga in vista imorgon eller ikväll och se hur det ser ut med dx10.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
Spelet är ruggigt beroende framkallande.

Ligger nu bland de 300 på laddern och kan bara inte sluta spela. Jag började spela det för att kolla hur mitt kassa grafikkort pallade med det och nu är jag fast. Ska lägga in vista imorgon eller ikväll och se hur det ser ut med dx10.

Du måste ha 163.11 betadrivrutinerna då om du ska testa DX 10.. annars buggar grafiken sig etc. Men jag har själv problem med DX 10 med 163.11 drivrutinerna, blir svart bild efter ca 10minuter och datorn låser sig. Funkar endast i DX 9 tydligen :/

Permalänk
Medlem

ser ni några ur mother russia ([MR]) så är det jag och mina polare som är i farten iaf

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Blir det något spel ikväll? Bara jag och raven6 som sitter i ircen och väntar

#swec.wic @ quakenet för er som missat det

Permalänk
Medlem

Ni kan ju skriva här vad ni heter så kanske man kan leta reda på er ingame?

Själv heter jag Zartax.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Cosybear är jag det.

Permalänk
Medlem

[MR]nidas är jag det

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

JackeShan är jag det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
[MR]nidas är jag det

Så du är med i nån klan? ([MR]?)

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Så du är med i nån klan? ([MR]?)

yepp jag och några polare har en klan.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Raven6z heter jag.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trIIger
Obalanserat fortfarande :S ryssarna vinner jämt kul spel förövrigt

det är långt ifrån att ryssarna vinner varje gång, dock så slår det nästan aldrig fel att de som kör support för USA suger rätt massiv hästballe.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Installerade och spelade betan igår, det tog ju inte lång tid innan man kom in i spelet och förstod vad man skulle göra

Jag spelade på en 8 vs. 8 server men ingen spelade med teamplay så det var rätt meningslöst att försöka göra något, så fort man började attackera så fick man två olika fiender på sig, en framifrån och en bakifrån. Rätt meningslöst kändes det som.

Tror detta spel lider av samma sjukdom som BF2, massor av teamplaymöjligheter, men nästan ingen använder dem på de publika servrarna.

Får se hur det blir...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
det är långt ifrån att ryssarna vinner varje gång, dock så slår det nästan aldrig fel att de som kör support för USA suger rätt massiv hästballe.

Nu håller jag på att ta ner den publika betan. Sen kan vi kicka

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Spelade på 2v2-servern alldeles nyss och fan va intensivt det är! 18000 reinforcementpoints att hålla reda på, generic som role (dvs allt är "billigt") och du och din kompis ska hålla reda på hela kartan med allt vad det innebär med flyg, AA, tankpush, artilleri och TA. Sjukt hetsigt och sjukt kul!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

nån här som har fått en ordentlig pickup server match? Har lirat 4-5 st och känner inte att jag har kommit nånvart i min förståelse av spelet. Så fort jag kör infanterist så FETDÖR jag. Blir antingen bombad av artilleri eller så kommer en koptersquad och köttar mig. Dock så går det helt ok när jag kör tank eller kopter. Är det helt enkelt så att det är klurigare att köra infanteri?

Permalänk
Medlem

om nån vill ha nyckel pm:a

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sno0zer
nån här som har fått en ordentlig pickup server match? Har lirat 4-5 st och känner inte att jag har kommit nånvart i min förståelse av spelet. Så fort jag kör infanterist så FETDÖR jag. Blir antingen bombad av artilleri eller så kommer en koptersquad och köttar mig. Dock så går det helt ok när jag kör tank eller kopter. Är det helt enkelt så att det är klurigare att köra infanteri?

Infaneri, då ska du hålla till i skogen.

Jag kör ofta infanteri och gömmer mig i skogen vid stategiskt viktiga platser och gör överraskningsattacker. Springa över öppna fält med infanteri är lika med döden.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Infaneri, då ska du hålla till i skogen.

Jag kör ofta infanteri och gömmer mig i skogen vid stategiskt viktiga platser och gör överraskningsattacker. Springa över öppna fält med infanteri är lika med döden.

Så sant som det var sagt. Dessutom ser fienden inte dig i skogen och det är mäktigt drygt som armour att få raketer på sig från skogen hela tiden. Akta dig för napalm bara.

Sen, vanligt infanteri har AA-missiler, anti-tank är bra mot tanks (duh... ).

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fahrd
om nån vill ha nyckel pm:a

http://www.worldinconflict.com/beta/

Bara till att regga dig där så får du en nyckel i mailen. Sen går du in på fragzone och laddar ner betan som är på 1.66 GB.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Lira ikväll vid 9 någon?

idlar på ircn

#swec.wic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
http://www.worldinconflict.com/beta/

Bara till att regga dig där så får du en nyckel i mailen. Sen går du in på fragzone och laddar ner betan som är på 1.66 GB.

trodde inte det gick men men, jag har iaf spelat klart tycker jag så jag hade en nyckel över.

Visa signatur

Är man rädd för vargen.Har man inget i skogen att göra.