Fick en skrivare gratis

Permalänk
Medlem

Fick en skrivare gratis

Tjenare allihopa var på webhallen idag och deras nummermaskin var trasig så jag fick vänta 90 minuter innan det blev min tur.
När det blev min tur så såg jag att det var kassa 6 jag skulle gå till och där stod värsta emo tjejen så nej tack tänkte jag då och gick till kassa 4.
Ialla fall så köpte jag en Canon IP 4300 och en kabel. Som gick typ på 900kr Sen så drog jag kortet sen var det klart. Det fattades ett kvitto men jag tänkte inte mer på det sen så kollade jag in mitt saldo på banken och då ser jag att webhallen inte har dragit ett öre från mitt konto!!!

Så var det fel gjort av mig tycker ni? Jag tycker att det var rätt för webhallen är både okunniga/otrevliga och man får vänta minst 30 minuter innan det blir ens tur...

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska se att pengarna är dragna från kontot i morgon eller kanske till och med i övermorgon. Banköverföringar är inte alltid omedelbara.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Pengarna borde dock vara reserverade.

Permalänk

Jag har i ett fall varit med om att det tog fem dagar innan pengarna drogs efter ett kortköp. Detta UTAN att pengarna blev reserverade, ska tilläggas.

Permalänk
Medlem

har tagit ut alla pengar från mitt konto nu:) Så dem kan inte dra av så mycket;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
har tagit ut alla pengar från mitt konto nu:) Så dem kan inte dra av så mycket;)

Om jag inte minns fel kan dom dra pengar ändå och då får du minussaldo på ditt konto.

Permalänk
Medlem

Re: Fick en skrivare gratis

Citat:

Tjenare allihopa var på webhallen idag och deras nummermaskin var trasig så jag fick vänta 90 minuter innan det blev min tur.
När det blev min tur så såg jag att det var kassa 6 jag skulle gå till och där stod värsta emo tjejen så nej tack tänkte jag då och gick till kassa 4.
Ialla fall så köpte jag en Canon IP 4300 och en kabel. Som gick typ på 900kr Sen så drog jag kortet sen var det klart. Det fattades ett kvitto men jag tänkte inte mer på det sen så kollade jag in mitt saldo på banken och då ser jag att webhallen inte har dragit ett öre från mitt konto!!!

Så var det fel gjort av mig tycker ni? Jag tycker att det var rätt för webhallen är både okunniga/otrevliga och man får vänta minst 30 minuter innan det blir ens tur...

Bara vänta, antingen hade du otrolig "tur" att det inte ens blev reggat eller så kommer det snart. Samt du är ganska underhållande i och med att du försöker rättfärdiga det som hänt genom att säga att de är okunniga/otrevliga och väntetid etc etc, när du i och med din handling är oärlig och troligtvis jäkligt otrevlig i och med den beskrivning på andra människor.

Och en liten hälsning från bankernas support, har ett godkänt köp gjorts och du saknar tillgångar på ditt konto så dras pengarna från ditt konto, vid händelse av att ett negativt saldo uppstår på kontot så debiteras du övertrasseringsavgift och skuldränta för den period det negativa saldot består på ditt konto. Om det negativa saldot ej åtgärdas inom rimlig tid kommer det skickas hem en påminnelse till dig, om det negativa saldot kvarstår under en längre tid kommer ditt konto frysas eventuellt avslutas och ärendet går till inkasso.

Permalänk
Medlem

japp, blir minus.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Ta gärna det här personligt... Du är en idiot!
Inte för att du tycker dom är otrevliga eller så men för att du försöker stjäla till dig en skrivare.
Inte för att det kommer lyckas men att ens ha tanken är ganska shockande.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Re: Re: Fick en skrivare gratis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Bara vänta, antingen hade du otrolig "tur" att det inte ens blev reggat eller så kommer det snart. Samt du är ganska underhållande i och med att du försöker rättfärdiga det som hänt genom att säga att de är okunniga/otrevliga och väntetid etc etc, när du i och med din handling är oärlig och troligtvis jäkligt otrevlig i och med den beskrivning på andra människor.

Och en liten hälsning från bankernas support, har ett godkänt köp gjorts och du saknar tillgångar på ditt konto så dras pengarna från ditt konto, vid händelse av att ett negativt saldo uppstår på kontot så debiteras du övertrasseringsavgift och skuldränta för den period det negativa saldot består på ditt konto. Om det negativa saldot ej åtgärdas inom rimlig tid kommer det skickas hem en påminnelse till dig, om det negativa saldot kvarstår under en längre tid kommer ditt konto frysas eventuellt avslutas och ärendet går till inkasso.

Avundsjuk eller?;)
Men helt allvarligt så vill man gärna gå till någon som kan en del om tekniska prylar och inte om emo stuff. Tror att alla vill gå till en person som ser kunnig ut inom det området man behöver hjälp med.

MVH Lazzve

Permalänk
Medlem

Först vill jag säga att det är dumt att du tar ut alla pengar, det finns ju risk för att dom tar pengarna i efterhand vilket resulterar i att du får minus på kontot. Det tror jag fan inte är så himla roligt.

Men ni som skriver massor av skit om trådskaparen kan ju fan låta bli det är bara onödigt.
Låt han tycka att den personen som stog i kassan såg ut som en emo, det har väl inte ni med o göra!

Det är ett fritt land för fan, man får tycka vad man vill!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk

Jag vet inte riktigt hur det är, men jag har en bekant som lyckades komma undan när han hade 0 på kontot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Ta gärna det här personligt... Du är en idiot!
Inte för att du tycker dom är otrevliga eller så men för att du försöker stjäla till dig en skrivare.
Inte för att det kommer lyckas men att ens ha tanken är ganska shockande.

Tar det inte personligt:) Måste bara säga att skrivaren är grymt bra! Man kan inte få en bättre skrivare för den summan som var 0kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Tar det inte personligt:) Måste bara säga att skrivaren är grymt bra! Man kan inte få en bättre skrivare för den summan som var 0kr

Som tur är kommer du hamna back 900kr

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Jobbar du webhallen eller? haha! Du är bara avundsjuk:P
Funderar på att lägga upp en recension på den..

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har svårt att tro att det blir minus trots allt. Jag har vid säkert 2-3 tillfällen varit med om att pengar inte har dragits när man ligger på noll.

Visa signatur

Jag är invandrare :)

Chokri var namnet

Permalänk
Medlem

Har man otur så blir det övertrasseringsavgift.

Permalänk
Medlem

rezuth du kanske vinner en skrivare på bingolotto färgfemman vore något för dig
Ha det så gött:)

Permalänk
Medlem
Citat:

rezuth du kanske vinner en skrivare på bingolotto färgfemman vore något för dig
Ha det så gött:)

Haha, klockren

Visa signatur

Jag är invandrare :)

Chokri var namnet

Permalänk
Hedersmedlem

Dom drar nog pengarna förr eller senare, lazzve.

Som sagt har jag varit med om att ett företag släppt reservationen och drog pengarna flera vekor/månader senare. Har man inga tillgånger kommer du bara övertrassera ditt konto, med övertrasseringsavgift som följd.

Har dom gjort ett misstag är det väl upp till din egna moral att betala tillbaka.

Att tala nedsättande om människor pga deras musikstil är inget jag rekommenderar om du vill vara kvar på forumet, lazzve.
§1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Dom drar nog pengarna förr eller senare, zeruth.

Som sagt har jag varit med om att ett företag släppt reservationen och drog pengarna flera vekor/månader senare. Har man inga tillgånger kommer du bara övertrassera ditt konto, med övertrasseringsavgift som följd.

Har dom gjort ett misstag är det väl upp till din egna moral att betala tillbaka.

Att tala nedsättande om människor pga deras musikstil är inget jag rekommenderar om du vill vara kvar på forumet, lazzve.
§1.

Byt ut lazzve till zeruth, airwolf...

Permalänk
Medlem

Du har verkligen problem om du anser dig ha rätt till en gratis skrivare bara för du fick vänta på andra före dig....

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Ett klädföretag på nätet glömde dra pengar av mig, jag upptäckte inte ens deras misstag. Men nästan ett år efter händelsen blir jag kontaktad av dem och de påpekar att de under sin genomgång av sin bokföring upptäckt att de glömt dra pengarna av mig.

Jag kollar givetvis upp det och det stämde att de inte dragit pengarna. Min bank kontaktade mig till och med och frågade om det var korrekt att de hade tillåtelse att dra pengarna för en nästan ett år gammal sak.

Permalänk
Hedersmedlem

Ledsen lazzve men du får ingen sympati här. Vad tycker du vi ska säga? "Visst, du fick vänta ett tag så det är ok att du får ta skrivaren gratis"?

Att det kan vara en längre väntetid hos webhallen under somamren är ganska naturligt. Därför har de ju möjligheten att dels boka en vara innan (så att du kan gå i den kön som går snabbare) samt möjligheten att ta ut en kölapp via SMS när du är på väg dit. Att nummer maskinen gick sönder just när du var där suger men shit happens. Om du nu bara skulle ha en skrivare, varför inte isåfall springa över till Computer City/Elgiganten/SIBA som ligger i närheten? De har ju de där skrivarna.

Sen måste jag säga att du är fruktansvärt oförskämd mot den där tjejen. Jag vet vem du menar och trot eller ej, hon verkar vara trevlig. Jag stod i kassan bredvid henne för någon dag sedan och handlade och så vitt jag kunde höra så verkade hon kunna sina saker. Menar du på allvar att bara för hon är tjej och "emo" så är hon inte kunnig inom datorer? Och om du nu bara skulle ha en simpel skrivare, vad spelar det för roll hur kunning hon är?

Det är möljligt att något blev fel i stressen när du betalade. Jag vet att det finns folk på denna site som tycker det är ok att strunta i att säga till ett företag om något blir fel men jag tycker det är självklart att man ser till att fixa sådana saker. Även företag måste leva och varje sådan kostnad kommer läggas ut på andra kunder. Att du fick vänta länge ger dig ingen "rätt" att strunta i att betala. Du hade valet att gå därifrån och handla någon annanstans.

Troligtvis dras pengarna hos dig snart.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Hedersmedlem

Det är viktigt att skilja mellan online och offline transaktioner, eftersom du fortfarande har pengarna på kontot har ingen online reservation gjorts. Vid online reservation ser det ut som pengarna dragits, men de är ännu inte överförda.

Online reservationer släpps automatiskt efter 5 dagar, men pengarna kan fortfarande samlas in efter detta. Dvs kunden får tillbaka pengarna på kontot, men de dras senare (ifall företaget gör en insamling/avstämning). Finns "roliga" exempel på småföretag som väntat 6 månader eller längre, vilket troligtvis blev en mindre trevlig överraskning för kunderna. Har vart med om ett företag som gjorde insamling en gång om året...

Bankerna försöker undvika offline handel och jag är väldigt tveksam till att webhallen är villig att ha offline affärer på flera tusenlappar där de inte kan kolla om köpet godkänns. Har företaget ett kvitto på köpet inklusive underskrift kan de fortfarande få pengarna. Jag misstänker handhavandefel i detta fallet, dvs att köpet blivit avbrutet. Skall inte spekulera i varför personen i kassan blev stressad i så fall...Men som sagt med kvitto och underskrift går det fortfarande att dra pengarna. Pinkod räknas som underskrift.

Finns dock en annan möjlighet, dvs att de haft problem med sina system och inte kunnat göra online affärer...då kan man i regel inte godkänna köp över vissa summor. Finns även tillfällen när det inte går att få direktkontakt med banken, och då är återigen småsummor som kan godkännas tex av visa international.

Sen finns det ställen/verksamhet som får göra offline transaktioner men de får ett svinn på en del köp ibland.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Avstängd

Pengarna dras, noll på kontot är 75kr dyrare skrivare per månad tills banken tröttnar och sen är det 900kr+600kr+diverse avgifter.. bla bla = Nudlar i ett par månader och glöm lån, tele/mobilabb, flytt habla habla i minst 3år

Men visst, du kör ditt race.. rekomenderar att köpa vaselin då det kan ta emot en del när nudlarna ska ut

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Fick en skrivare gratis

Citat:

Men helt allvarligt så vill man gärna gå till någon som kan en del om tekniska prylar och inte om emo stuff. Tror att alla vill gå till en person som ser kunnig ut inom det området man behöver hjälp med.

Var kom det här i från? Hur ser man på en person vad hon eller han kan?

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Fick en skrivare gratis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolossos
Var kom det här i från? Hur ser man på en person vad hon eller han kan?

Lekte lite dektektiv igår och sökte efter "emo" det verkar vara en klädstil, typ byxorna hänger i knävecken.

Kallas gälivarehäng, perfekt om man lider av rövsvett.

Men oftast är det folk som förknippar emo med "idioter" som inte har lagom hög hjärnkapasitet för att dra upp brallorna över hela röven, eller att dom är fortfarande i blöjstadiet... eller att dom är fulla av just skit.

Fast vad fan, har haft fel tidigare och kan ha fel nu med.

är det som jag drog slutsatsen på... ser bara ut som white trash

Personligen skiter jag i hur folk klär sig, bara dom känner sig lediga med det.
Men mode folk är idioter, dom kan ju inte tänka själva och måste ha samma som andra (märkeskläder only klubben)
Tror faktist att skolan jag gick i är den ända där folk som hade märkeskläder blev mobbade

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Okej om vi säger såhär då: Du går till en bank du ser 2 stycken som jobbar på banken den ena personen har på sig kostym och ett par jeans den andra personen har på sig en t-shirt och ett par mjukisbyxor. Så resonerar jag ialla fall.

Ha det så gött

Permalänk
Medlem

men bestäm dig.. har han kostym ELLER jeans på sig? själv väljer jag lätt killen i mjukisbyxor för han verkar vara på samma slacker-våglängd som jag.

personligen så tycker jag att det är fruktansvärt fult/fräckt/dåligt gjort att rata hjälp/betjäning från någon pga vilka kläder eller utseende personen har. att sedan använda det som ursäkt till att stjäla är ett värdelöst beteende som garanterat kommer att slå tillbaka.

hoppas du får problem med skrivaren och sen behöver support eller göra en reklamtion på den... och att webhallens crew kollar igenom denna tråd och faktist kommer på vem du är. skulle vara lagom roligt om du gjorde ett köp över nätet via dom och dom drar pengarna och inte skickar något för att dom tycker "att någon med sådant fult namn kan juh inte veta nått om hårdvara så han blåser vi".

fy fan att ungarna ska växa upp med såna skitstövlar som sk medmännsikor runt omkring sig.

buuuuuuu

//skrock