Fungerar 8800 GTX i SLi med Olika tillverkare?

Permalänk
Medlem

Fungerar 8800 GTX i SLi med Olika tillverkare?

Som rubriken löd:
Fungerar 8800 GTX i SLi med Olika tillverkare?

Tex. Jag har just nu ett 8800GTX från Albatron, är det då möjligt att köra SLi om jag då köper tex ett till kort ifrån XFX? :]

Permalänk

ja det funkar. tror du msåte ha samma bios på korten bara.

mvh

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem

så länge korten har samma chipset så fungerar det.

tex ett 8800gts 320mb och ett 8800gts 640mb funkar inte.

men två GTX av olika fabrikat fungerar hur bra som helst.

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Tack för svaren En fråga till. Vi säger att jag får tag på ett XFX som är fabriks clockat hur gör jag då då mitt albatron inte är det?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xiano
Tack för svaren En fråga till. Vi säger att jag får tag på ett XFX som är fabriks clockat hur gör jag då då mitt albatron inte är det?

Bägge korten kommer nytja det långsammare kortets inställningar dvs att det överklockade kortet kommer klockas ner till albatrons hastigheter.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Bägge korten kommer nytja det långsammare kortets inställningar dvs att det överklockade kortet kommer klockas ner till albatrons hastigheter.

tackar för ditt snabba svar!

Men som jag gör nu så "klockar" jag mitt albatron med atitool från
core 576 / Memory 900 till core 626 / Memory 1020,4

Kan man isåfall klocka kortet från bios typ så att båda korten körs i den högre hastigheten?

Update: Vilket SLI moderkort bör jag använda? och Vad tror ni priserna på nya x48 kommer att ligga på?