Angående vista och grafikkort

Permalänk
Medlem

Angående vista och grafikkort

Hejsan.
Jag har fått min dator hit nu och vill installera VISTA på den.
Alla vet att grafikkortet GEFORCE 8800GT 512mb är helt slut och därför väntar jag fortfarande på det. Men i väntan vill jag ju använda datorn och installera program m.m.

Men då har jag hört att om man sätter in ett grafikkort, och sedan byter så blir det krångel med vista eftersom det anpassar sig till det grafikkortet man sätter in.
Stämmer detta och hur krångligt är det i så fall att ändra när jag väl får mitt 8800GT 512mb...

Med vänliga hälsningar

Permalänk
Medlem

Jag tror inte något händer när du byter Grafikkort, nya minnen och processor däremot, då får du ringa support!

Visa signatur

EOS 1000D

Permalänk
Avstängd

Haha... ringa supporten?

Enda du ska tänka på är att du ska avinstallera dina gamla grafikdrivrutiner innan du byter kort.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Haha... ringa supporten?

Enda du ska tänka på är att du ska avinstallera dina gamla grafikdrivrutiner innan du byter kort.

Han menar att då måste du aktivera det igen.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, men varför ska jag aktivera Vista igen när jag byter kort? Låter vrickat ;S

Permalänk
Medlem

Njaee, ingen aktivering på graffebyte såvitt ja vet... Kan väl i stort sett hända vi mobo byte...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Oki tack för alla svar! Då vågar jag köra med ett skitkort så länge