Tips: Tele2 mobilt bredband med dubbla simkort

Permalänk
Medlem

Tips: Tele2 mobilt bredband med dubbla simkort

Hej!

Om ni skyndar er och köper mobilt bredband från tele2 kan ni även be om att få koppla ett extra simkort till abbonemanget. Jag gjorde om mitt tele 2 smart abbonemang till mobilt bredband så nu kan jag surfa obegränsat både med mobilen och med modemet. Fungerar perfekt! Om kundtjänst säger att det är säljstopp så tjata lite bara så ger dom med sig

99:- i månaden kostar det och man får surfa obegränsat med båda simkorten.

Samtalspriserna:
0:-/min till tele2
0.17:-/min till fasta nätet
1.69:-/min till övriga mobiler
0.69:- öppningsavgift.

Dom har även sänkt priset på datapaket så nu kostar det 39:- för 1Gb om man bara vill ha det.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Gäller 39 kronor för datapaketet även knock out?

Visa signatur

Dator 1: Antec Mini P180 Intel Core2Duo E8300 4GB RAM Gigabyte S-Series Seagate 750 GB 2 X 500 Seagate 500 GB 8800GT
Dator 2:Antec 1200 Intel Core2Duo E660 Kingston 4GB Ram Gigabyte P35 DS3 Seagate 250 GB Western Digital 300 GB Raptor, 8600 GT
Mobila prylar: Acer Aspire One, HP IPAQ 910, HP IPAQ 614, HTC XV7500, Microsoft Zune 80 GB

Permalänk
Medlem

1;69 kr/min till andraoperatörer, det va jäkla dyrt, varför ska de hålla på sådär

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Tele2 e det nog inte det bästa alternativ via mobilt bredband nu. Isofall när de har uppgraderat nätet mkt mer, och HSPDA. Fast som sagt prisvärd e det de ju..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem

Går det att få 2st rena kort eller måsta man ha ett kort sen innan som de konverterar?

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Går det att få 2st rena kort eller måsta man ha ett kort sen innan som de konverterar?

Det går att få 2st rena kort.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt.

Dock har de slutat med gratis modem.

Och detta är ju mindre trevligt.
"Vad händer efter 31/12-07?
Fram till 31/12-07 surfar du utan extra kostnad upp till 7,2 Mbit/s där Turbo 3G-täckning finns. Efter 31/12-07 kommer vi erbjuda våra kunder abonnemang som inkluderar surf upp till 7,2 Mbit/s."

Men jag tror jag skall ringa och beställa dubbelkort.
Så kan tjejen och polaren få ett.

Går de att använda samtidigt?

Edit: 1 dag efter, ingen som vill vill svara ang samtidig användning?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick nobben när jag försökte idag, har tänkt portera över ett nummer ett tag men det har strulat med lösen av bindningstid av det numret.

Personen jag pratade med sa att det inte ens gick att koppla extrakort tekniskt i deras system.

Permalänk
Medlem

jobbar själv på tele2's bredbandsupport och säljer detta AB. Nu är det dock säljstoppad på grund av att modemen har tagit slut, dessutom är kampanjen med gratis modem slut också så när vi får in nya modem så kommer det troligtvis vara så att man får betala lite för modemet. Tvillingkort är gratis och det är bara att kryssa i vid beställningen, man kan även portera ett annat mobiltelefonnr till simkortet. Grymt som fan att man kan ringa med sitt mobila bredband, synd bara att vi tar ut så mycket för att ringa till andra mobiloperatörer.

Permalänk
Medlem

Detta kan man nu läsa på hemsidan:

"Tele2 förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastigheten till 30 Kbit/s om användandet överstiger 5 GB/mån. 5 GB/mån räcker till att skicka/ta emot ca 1,2 miljoner mail eller surfa på ca 12 000 unika hemsidor som tex Aftonbladet."

Detta stod inte när jag beställde.
5GB på 7,2 Mbit. Ja, det blir ju inga större problem (knappt på 3,2 heller).
De förbehåller sig rätten men kommer de tvinga ner folk till detta?

Permalänk
Medlem

Förmodligen. Deras försäljning kommer förmodligen störtdyka när detta blir känt dock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Förmodligen. Deras försäljning kommer förmodligen störtdyka när detta blir känt dock.

Gulligt att erbjuda gratis modem och skylta om att det är obegränsat. (visst, det finns inget som heter obegränsat) och sedan lägga till att de har rätten att begränsa efter 5 gig. Riktigt illa och fult. Nu sitter ju folk bundna och man kan ju inte ersätta en fast uppkoppling med detta nu med denna begränsning. Jag har 2 Mbit här i skogen (långt till stationen) och igår började HSDPA fungera 6 km bort. Masten som står här i närheten är inte uppgraderad än men det skall göras innan den sista december. Jag hade ärligt tänkt att byta till Tele2 helt när 3,2 Mbit kommit. (eller 7,2) men med denna begränsning så är det inte möjligt.

Edit:
Citat från tele2:
"Fri Surf - 99 kr i månaden

Funkar precis som ett "vanligt" bredband, du betalar ett fast pris varje månad - 99 kr - och surfar via 3G-nätet när du vill och var du vill. Passar dig som vill ha högsta flexibilitet."

Precis som ett "vanligt" bredband my ass. Telia begränsar mig inte när jag tankat ynka 5 gig precis.

Jag skapade en ny tråd om detta: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=792...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Detta kan man nu läsa på hemsidan:

"Tele2 förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastigheten till 30 Kbit/s om användandet överstiger 5 GB/mån. 5 GB/mån räcker till att skicka/ta emot ca 1,2 miljoner mail eller surfa på ca 12 000 unika hemsidor som tex Aftonbladet."

Detta stod inte när jag beställde.
5GB på 7,2 Mbit. Ja, det blir ju inga större problem (knappt på 3,2 heller).
De förbehåller sig rätten men kommer de tvinga ner folk till detta?

Tänkte precis samma grej.. man borde kunna säga upp sitt abbonemang eftersom de inte längre uppnår de krav som man hade när man skrev på avtalen. Det är ju bara dra de inför domstol/ARN eller liknande, De kan väl inte förbehålla sig att ändra hur de vill.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Tänkte precis samma grej.. man borde kunna säga upp sitt abbonemang eftersom de inte längre uppnår de krav som man hade när man skrev på avtalen. Det är ju bara dra de inför domstol/ARN eller liknande, De kan väl inte förbehålla sig att ändra hur de vill.

Ja, det ska inte vara några problem att säga upp det.
Se mer här:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem

Tele 2 skickade ut ett brev där de upplyste om förändringen och att man fick säga upp sitt abonnemang i förtid innan den 23/2. Vi valde att hoppa av ett av våra abonnemang och teckna ett Telia istället (med tillgång till homerun).

Permalänk
Medlem

Telia har ju också gräns men man får ju med homerun som du säger.

Permalänk
Medlem

Jag har deras 1GB/39kr på mitt knock-out abonnemang. Man kan även få "obegränsat" för 99kr/mån, det gäller alla abonnemang.

Jag har en kompis som tankat långt mer än 5GB senaste månaden så jag tror inte att de begränsar aktivt... utan det är nog mer en friskrivningsklausul så de kan begränsa de som sitter och kör torrents dygnet runt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Som sagt, ALLA tele2 abonnemang kan knyta datapaket till sig, 39 kr/mån för 1 gb, 99 kr/mån för obegränsat. Kör själv obegränsat till min iPhone.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Obegränsat my ass.
Förlåt för grovheten men 5gb/mån känns inte som obegränsat.

Visserligen om man kör med den i iphonen så kan man inte utnyttja mer en vad gprs hastigheten klarar av, dvs segt.
Samt att 5/gb gränsen inte spelar någon roll då de stryper hastigheten efter 5gb till 30 Kbit/s som typ är vad max hastigheten är för gprs.
Nått i stil med haltande 56k modem.

Tele2 har inte edge tyvär.

Visa signatur