Permalänk
Robot

ThermalTake Damier V5000A

Nu Ska jag lägga upp lite bilder På mitt chassi
Vart inte riktigt nöjd (blir aldrig nöjd)

System:
Antec Neo-He 550W
Asus P5N32-E SLI PLUS
Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz 4MB FSB1333
OCZ nVidia SLI XTC 2x2048MB (tot. 4GB) DDR2 PC2-6400 800MHz
BFG GeForce 9600GT OC 512MB DDR3
10000RPM 74Gb HDD
7200RPM 250Gb HDD
Standard DVD/CD DL bränare.

Temp just nu efter datorn ståt på i 20 timmar
MB 36c
CPU 30c
GPU 50c
HDD 1 och 2 28c

Besök albumet: ThermalTake Damier V5000A av Bil_experten

Permalänk
Medlem

Lycka till! Vad härligt att det kommer upp mer bilder! Poäng får du när allt är klart!

Permalänk

Nu har jag inte mer bilder för idag.
Jag ska göra någe åt fronten oxå och lite små ditaljer men i det stora hela är det klart.
Den är i drift just nu.
Men jobbar på den under tiden.

Permalänk

Me like, me like!

Permalänk

bror e blyg bara jag tycker den varrt skit frän ^_^ hoppas han gör någe fränt i fronten oxå

Permalänk
Medlem

Tjusigt

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Supernice, röstar när du är klar. Men efter vad jag sett hittills så kommer det nog bli en klar 10a

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt chassi!

Permalänk
Medlem

Kul med mer bilder!

Synd att du inte blev nöjd med lacken. Nästa gång; då j@vlar vet du hur du ska göra det riktigt najs!

Jobba på. Det lutar åt en 10p!

Permalänk

Jag ska leta efter hålplåt eller annat lämpligt galler idag (måndag) hoppas komma vidare med fronten så jag blir klar
__________________________________________________

Jag har lite problem att hitta Perforerad plåt.
Har kollat med lokala bygghandeln och plåt handeln. men de har bara jätte grova saker.
Har även kollat efter störe högtalar galler. som är Perforerad men hittar bara färdiga runda
Jag har mailat runt och hoppas på endel svar imorgon.

Permalänk

Eventuelt blir det vatten kylning i chassit. inget märkvärdigt i sådant fall.. har lite delar fick ett VGA block sålt och har köpt ett som passar mitt..

Permalänk
Medlem

vart köpte du den performerade plåten?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Le@nder
vart köpte du den performerade plåten?

På en plåt och ventilations firma P&V/PoV.NU de hadde 2 sorter det här var den finnaste av dom. gav 150kr för en plåt på 500x400mm

Litten rättelse bara det heter Perforerad Plåt.
Säg till om jag skrivit fel någon stans har själv haft problem att utala det rätt. ^^
Min kompis har fått rätta mig helatiden.

Permalänk
Medlem

JAG HADE SATT DAMFILTER UNDER FLIKARNA ^^

Permalänk

under flikarna? om du menar på plåten jag gjort så är det tänkt att göra hål i luckan som jag ska trä dom igenom o vika fast dom. men har funderat på att ta högtalar tyg elelr någe liknande och sätta fast på insidan av perforerade plåten.

Permalänk
Medlem

Ser väl ganska bra ut.

Men du, det heter BÖRJAT!!!

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

ja som "anton" säger så har du stavat fel till en 100% på alla "börjat" som det stavas. inte lätt alla gånger, gör de felet ibland jag med, och sen va det ett litet slarvfel på "igång" ..

annars ser det helt ok ut hittils! tycker du borde skippa den perforerade plåten för fläkten och ta nått annat då du stryper luftflödet ganska bra med den du har framför nu.

//Macan

Visa signatur

<3

Permalänk

Okej jo jag har tänkt på att det blir ganska fult oxå.
Så jag har lite andra planer där.
Den i fronten blir dock kvar
Jag har tänkt bocka till en plåt som täcker 3 platser och andvända orginal skenorna för att fästa hårdisk raket.
så funderar på att göra ett hål exakt i storlek med fläkten och sätta dit ett standard galler svart målat istället.

Ska be min Sambo hjälpa mig att gå igenom svavningen

Permalänk

rape! ; )

Permalänk

Nu ska jag bara leta efter lämplig plåt att boka iordning så jag kan bygga HDD racket. sen tror jag att jag nöjer mig med datorn tills jag får ekonomi att uppgradera allt.

Permalänk
Inaktiv

Bonuspoäng för din Lakrisal.

Permalänk

Ser skitsnyggt ut, tycker jag. Påminner om mitt gamla Chieftech, fast mycket snyggare.

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

ahhh du har bara förstört fronte med den fina fläkt kontrollerna och deslpayen

Permalänk

Fläkt kontrolen var bara överflödig.
Hadde nytta utav den innan då jag körde vatten kylt.
Men chassit har gjort sitt.
Vid nästa uppgradering bytter jag chassi helt.
Så jag satsade på lufft flöde istället.
Jag kör fläktarna direkt på moderkortet nu och fick ned både tempraturerna och ljud nivån.

Men jag kan hålla med om att fläkt kontrolenrn var bätre än de flästa man kan köpa. Hadde allt man behövde..

Permalänk
Medlem

Kör ett P180 med en jävla massa fläktisar tycker jag, sen kan du öppna sidan lite blir det tjockt nice!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murpie
Kör ett P180 med en jävla massa fläktisar tycker jag, sen kan du öppna sidan lite blir det tjockt nice!

Min ekonomi tillåter inte det. Jag lever på existens minimum.

Kan dock tilläga att jag bestält 2 nya fläktar ska byta ut de blå.
väntar på 2 st http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=316478

Permalänk

nice...knäcker lätt mit p180.

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Trevligt att alla inte har p180, tycker jag. Jag säger inte det för att klanka ner på vare sig chassit eller folk men jag menar, det finns annat.
Bra planerat, bra utfört, skitsnyggt resultat.
high points!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut! Skit sjyst med front gallret, det liknar nästan ett Antec 900 framifrån. Helt klart 10p!
Edit: Ha ha! Nice "fläkt-moddad" lampa i bakrunden också!

Visa signatur

[ Intel Core i7 920 @ 3,2GHz ] [ Asus P6T Deluxe ] [ 6GB Corsair DDR3 @ 1333MHz ] [ Sapphire Radeon HD4870 Vapor-X 1GB ] [ Corsair HX520W ] [ Cooler Master Cosmos S ]
Gamla burken :D

Permalänk
Medlem

varför har du datorn på skrivbordet? jag lovar att den skulle bli ännu tystare om du satte den på golvet under skrivbordet.

ser fint ut.

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)