Asus utmanar Alienware med gamingsystemet Ares

Permalänk
Melding Plague

Asus utmanar Alienware med gamingsystemet Ares

För gamers som inte har lust att bygga en egen dator finns bland annat Alienware, Voodoo PC och Dells XPS-serie. Nu ger sig Asus in i kampen om datorspelarnas gunst.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltså, det ser ut som någon AlienArtefakt i en film från 70-talet ungefär. Skitful, aldrig att jag skulle släppa in en sådan Ful Äcklig klump i min lägenhet.

Och det där är ett värdelöst tangentbord, om man vill kunna skriva också då? Nej, den äkta layouten på tangenterna är vad en riktig gamer vill ha.

Permalänk
Medlem

ouff! najs som fan hoppas de pressar priserna på "Färdigbyggda-Hardcore-Super-Duper-Gaming-Datorer" marknaden

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 14 Pro

Permalänk
Inaktiv

Transformers, anyone?

Permalänk

bara jag som tror att den kommer kosta en halv förmögenhet??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Och det där är ett värdelöst tangentbord, om man vill kunna skriva också då? Nej, den äkta layouten på tangenterna är vad en riktig gamer vill ha.

Gissningsvis är det bara en extra modul på tangentbordet, det ser ut som om den har kvar QWERTY-layouten i alla fall. Det enda man tappat skulle då vara keypad på höger sida.

Visa signatur

Pook Pook!

Permalänk
Inaktiv

Får mig att tänka på PC Bot 914 (etc)

Permalänk
Medlem

Ser ut som en transformer men tangentbordet kanske kunde fungera. Det är ju ett tangentbord + en styrplatta, alltså de bokstäverna på styrplattan finns på tangentbordet oxå, str8forthakill kanske missuppfattade det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farshid
Gissningsvis är det bara en extra modul på tangentbordet, det ser ut som om den har kvar QWERTY-layouten i alla fall. Det enda man tappat skulle då vara keypad på höger sida.

Det blir lite fel med vart händerna hamnar om man skjuter bort den riktiga tangentbords-delen, kör man lite Trackmania Nations med piltangenterna etc. som jag gör så har handen inget stöd.

Det blir bara fel, varför ska dessa monstermaskiner alltid vara så förjävligt fula?. Alienware var illa, det här är en katastrof.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Transformers, anyone?

Cylons, anyone?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk

Håller med er om att den är fruktansvärt grotesk och ful.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Det blir lite fel med vart händerna hamnar om man skjuter bort den riktiga tangentbords-delen, kör man lite Trackmania Nations med piltangenterna etc. som jag gör så har handen inget stöd.

Det blir bara fel, varför ska dessa monstermaskiner alltid vara så förjävligt fula?. Alienware var illa, det här är en katastrof.

Tillverkarna behöver utmärka sig själva med annorlunda design för att sälja, så att Svensson ska kunna visa upp och skryta om sin fantastiska dator. Att gilla dem är ju upp till var och en.

Permalänk
Medlem

Fan vad gay det har blev.... Den må vara ämnad till fjortisar, men ändå..

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReQuaker
Fan vad gay det har blev.... Den må vara ämnad till fjortisar, men ändå..

Fjortisar med en budget på, låt oss gissa, 50,000:-? Tror inte det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Fjortisar med en budget på, låt oss gissa, 50,000:-? Tror inte det.

Pappa betalar!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

om dé sattsar på stilrena diskreta chassi (tysta) med moster prestanda så skulle de öga försäljningen med va ska vi säga 50% sjukt fula är både alienware och nu asus.. men dells xps chassin de är ganska fina faktiskt hällre det än den här.. usch...

Visa signatur

Go for it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Pappa betalar!

Bortskämt Omoget Barn är det då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Bortskämt Omoget Barn är det då!

sånna som hänger på fragbite med andra ord då?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogberg90
om dé sattsar på stilrena diskreta chassi (tysta) med moster prestanda så skulle de öga försäljningen med va ska vi säga 50% sjukt fula är både alienware och nu asus.. men dells xps chassin de är ganska fina faktiskt hällre det än den här.. usch...

Problemet, som jag ser det, är att ingen av dessa tillverkare är särskilt bra på att ta fram snygga och funktionsrika chassin till deras toppmodeller. Överlag är det ganska fattiga chassin med medelmåttig ventilation (särskilt vad gäller hårddiskar) och taskig vibrations/ljuddämpningsförmågor. Skulle tro här att Asus inte lyckats bättre än AlienWare/Dell på de punkterna, utan som vanligt slängt in massa flashiga funktioner på utsidan.

Dom hade kanske sålt mer ifall dom använt sig av etablerade märken som Lian-Li, Antec, Cooler Master etc. som deras byggstenar, men antar att det skulle kosta mer för företagen än att ta fram eget?

Permalänk
Medlem

alltså, lådan i sig är inte vacker, men jag gillar valet av material Kolfiber FTW!

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 14 Pro

Permalänk
Avstängd

Min Alienware är för fin för att ersättas

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

Finns det ingen återförsäljare som komplett eller datorbutiken som kan sätta ihop ett billigare, snyggare och bättre system än dessa tokdyra system?

Jag menar, det är ju inte speciellt märkvärdigt system de har kommit upp med, det handlar ju bara om hur mycket pengar man lägger ner. Har man 50.000kr så är det ju inte speciellt svårt att få ihop det värsta av det värsta.

Är det verkligen så att målgruppen för dessa system gillar äckligt fula och "plastiga" chassin? Ofta när det gäller ett svindyrt system så slänger de på lite extra plast och lysen, varför varför varför? Det måste ju helt enkelt vara riktat till den yngre målgruppen med rika föräldrar, det kan ju inte handla om något annat.

När kommer det "gameriggar" för folk över 25 år. Kan inte sweclockers börja sälja Sweclockers-datorer som är ett hopplock av det absolut bästa komponenterna med chassin designade av de absolut bästa människorna härifrån? Kanske det skulle kunna bli något, för det finns ju faktiskt en hel del kompetens här inne.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Haha, jag lovar er att det finns många här inne som tycker de chassit är snyggt.
Men jag är inte en av dem som tur är

Skulle varit en poll om man tyckte det var snyggt!

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

hahaha, ser fan ut som dom bara knölat in datorsakerna i lådan typ. Därför den är så förbannat rund.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogberg90
men dells xps chassin de är ganska fina faktiskt

Kul att du har hittat en design som du tycker om

Jag förstår dock inte varför man vill att en dator ska lysa. En dator som lyser tycker jag är fjortis.
En dator ska i mitt tycke störa så lite som möjligt.

Kör tills vidare på antec p180 och p182 utan de främre dioderna inkopplade.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.
Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

Tycker att den är så ful så att den blir cool.

Fulsnygg med andra ord.

Permalänk
Medlem

Billigt ihopplock + mycket snack + dyr prissättning = Stor vinst.
Hatar dessa färdigbyggda datorerna, dyra prestandamaskiner skall man bygga själv för annars drar det iväg på tok för mycket.

Thermaltake gör de bästa lådorna jag erfarat hittils, mycket bra material, fantastiskt snygga sidopaneler och mångsidiga kylningslösningar. Det enda negativa är kanske att de inte har några riktigt feta Big-Tower/Full-Tower, men jag tror jag överlever på min Thermaltake Armor Jr. ett tag till då jag precis mallat in 2x120mm i fronten, 92mm på sidan, 120mm golvet, 140mm utblås, alla på låga varv tillsammans med CNPS9500 som hjälper till att föra luften bakåt.

Tycker Antec borde göra lådor med sidopanel. Deras Antec 900 drar ned byggkvaliten för mycket för att kunna bygga in så många fläktar överallt, samtidigt som den faktiskt är ganska ful.

Blev ganska off-topic, jag var bara tvungen att nämna det hela.

Permalänk
Inaktiv

grymt namn om inte annat ^^

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker den verkar riktigt snygg och klockren och inte är något man skulle skämmas att ha i sitt rum när polarna är inbjudna?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Är väl inte sådär jätteful som det påpekas. Dock vet jag inte direkt om jag skulle vilja äga en sådan. Men pengasumman lär nog avskräcka mig om inte annat.