Permalänk
Medlem

DatorHq - Min hemsida

Tjenare alla glada Gamers/Programmerare/Surfare [Input random subject]
Jag har gjort en ny sida som heter DatorHq. (Nu vet jag inte om det här forumet är till för reklam, isåfall, flytta tråden). Sidan är i första hand till för att få hjälp om du har problem med datorn. Jag har skrivit ett par egna guider och ni kan också skicka in egna om ni vill. Kommentera gärna vad ni tycker om den. Detta är min första hemsida, och man måste ju börja någonstans!

www.datorhq.sajt.org

*UPPDATERAD SIDA*

Har du synpunkter så skulle jag vara glad om jag fick ett mer utvecklat svar än "jag gillade inte sidan för att den inte var bra!".
Tackar för mig och ha en bra... Natt xD

Efter sommaren 2006 har jag börjar jobba på sidan igen... Tro mig... Ni vill inte se hur den såg ut sommaren 2006. Nu funkar den bättre i både IE och FF.

//wfps_105

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk

kul att du börjat. tyvär så gillar jag inte sidan. Tycker överhuvudtaget inte om knappar/layout, ja hela sidan. jag är inte själv bäst på att göra hemsida men det är vad jag tycker iaf.

Permalänk

Samma här, gillar inte layouten, men alla måste vi börja någonstans

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sidan är helt förskjuten i IE7. Inget sitter där d ska vara.

Permalänk
Medlem

Har du tänkt lära dig ett vettigt språk ex php och skriva sidan i? Och fixa en vettig domänleverantör (eller vad det heter?)

Permalänk
Medlem

Nja, jag vet faktiskt inte... =/ Synd att ni inte gillade den, men först nu testade jag i IE och då ser jag ju verkligen vilken tabbe jag gjort =/ I firefox ska det iaf funka. =/

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wfps_105
Nja, jag vet faktiskt inte... =/ Synd att ni inte gillade den, men först nu testade jag i IE och då ser jag ju verkligen vilken tabbe jag gjort =/ I firefox ska det iaf funka. =/

Den ser ganska märklig ut i opera också.

Permalänk
Medlem

Samma problem här med IE7..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad man ska göra för att få det att funka i de andra webbläsarna också? :S

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

Skriv en bra kod som funkar för alla webläsare? använd olika styleshhets?
Gör dynamisk stylesheet som anpassar sig efter användarens upplösning och webläsare?

Permalänk
Medlem

Omgjord hemsida

Nu var det ett tag sen jag var aktiv med den här sidan, men nu har jag skaffat nytt webbhotell, ny domän och framförallt gjort om hela sidan! xD
Den gamla vill ni inte ens se, tro mig. Här är iaf den nuvarande:
www.datorhq.sajt.org
Har inte jobbat jättemycket på den ännu, men den här hemsidan kommer det bli något av tror jag
Kom gärna med synpunkter och förslag. Jag tar ingen skada
Har du något att klaga över, gör så. Som jag kanske skrev tidigare så vill jag dock att du skriver och förklarar vad det är som inte är bra och vad jag kan göra för att förbättra det!
Sidan en sista gång:
www.datorhq.sajt.org

Ha det gött!

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

Gillar upplägget och färgschemat.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Färgerna vart jag ganska nöjd med själv faktiskt Just den orange och blåa färgen är "barnslig" på något sätt Tänker på leksaker när jag ser dem

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

ser ut som något direkt taget från dreamweaver

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
ser ut som något direkt taget från dreamweaver

Jaså?
Det är det iallafall inte :S Har för det mesta använt notepad++ och photoshop till att göra sidan... DW har jag bara använt vid vissa tillfällen och då har jag inte "snott" någonting från dreamweaver...

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut nu. Inte något jag har behov av men finns med största sannolikhet andra som har det.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Tja, behov finns det nog alltid... Idén kom från början ifrån att våran dator pajjade ett par gånger i tyskland och vi var så idiotiska och lämnade in den på lagning för 6000 spänn... xD Man hade fått en dubbelt så bra dator för pengarna så det var lite surt.

Menyn är en sak jag ska fixa till, den gillar jag inte. Får se om jag hinner/orkar göra det idag

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Relik 📜

*tråd flyttad*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Till skillnad från dom andra nissarna så gillar jag faktiskt designen. Alltså självklart finns det nog en del (en hel del) du måste justera för att det ska bli riktigt bra, men jag tycker det är en bra grund.

Lite konstruktiv kritik:
Nu ser sidan förskjuten ut. Jag skulle satt innehållet i mitten tillsammans med logotypen.
Val av guider är bra, men dom är taskigt strukturerade och blir således svåra att läsa/följa med. Styckeindelning! Kolla dessutom upp <ol>/<li> taggarna, de kan du ha användning av.

Texten på sidan är genomgående "vänstersförskjuten" men på filarkivet blir den plötsligt centrerad?

Personligen gillar jag ljusa färger, men jag tycker du lyckats riktigt bra med det gråa och orangea.

Det kanske kan bli något; men du måste försöka vara konsekvent och dessutom hela tiden försöka vara så klar och tydlig som möjligt, då din målgrupp antagligen är en grupp människor som inte är så duktiga på datorer.

Visa signatur

Let me tell you something. You don't have to say anything, you know why? Cause you can pick up all your stuff, because you're mother-fucking fired! | Lemeno.se - En blogg om att Tjäna Pengar På Internet | Min blogg om styrketräning och kost

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purren
Till skillnad från dom andra nissarna så gillar jag faktiskt designen. Alltså självklart finns det nog en del (en hel del) du måste justera för att det ska bli riktigt bra, men jag tycker det är en bra grund.

Det är ingen som direkt klagat på den nya designen?

Jag tycker sidan ser bra ut, fast hade den inte sett bättre ut om innehållet (dvs det förutom menyn) är centrerat? Känns som om det är så tryckt åt vänster nu.

1280x800 är upplösningen.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purren
Till skillnad från dom andra nissarna så gillar jag faktiskt designen. Alltså självklart finns det nog en del (en hel del) du måste justera för att det ska bli riktigt bra, men jag tycker det är en bra grund.

Lite konstruktiv kritik:
Nu ser sidan förskjuten ut. Jag skulle satt innehållet i mitten tillsammans med logotypen.
Val av guider är bra, men dom är taskigt strukturerade och blir således svåra att läsa/följa med. Styckeindelning! Kolla dessutom upp <ol>/<li> taggarna, de kan du ha användning av.

Texten på sidan är genomgående "vänstersförskjuten" men på filarkivet blir den plötsligt centrerad?

Personligen gillar jag ljusa färger, men jag tycker du lyckats riktigt bra med det gråa och orangea.

Det kanske kan bli något; men du måste försöka vara konsekvent och dessutom hela tiden försöka vara så klar och tydlig som möjligt, då din målgrupp antagligen är en grupp människor som inte är så duktiga på datorer.

Mycket bra tips! Jag ska tänka på det, allting xD Ska se hur det blir med centrering.

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

den är lite liten (1920*1200)

Jag vet inte riktigt, jag tycker den är för mörk, saknar liv i den. Loggan i överkant livar upp lite där men när man har så pass hög upplösning som jag kör så försvinner den ganska mycket i det hela. Det hade säkert räckt med att du kastat in lite bilder i texterna för att liva upp det lite.

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wfps_105
Jaså?
Det är det iallafall inte :S Har för det mesta använt notepad++ och photoshop till att göra sidan... DW har jag bara använt vid vissa tillfällen och då har jag inte "snott" någonting från dreamweaver...

du vet, man får faktiskt använda dreamweaver när man gör hemsidor, om man nu känner för det

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk

Hotlinkingen av filerna i ditt filarkiv är nog inte alls populär av de som hostar filerna från början.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N1ghtCrawler
Hotlinkingen av filerna i ditt filarkiv är nog inte alls populär av de som hostar filerna från början.

Varför skulle det inte vara det? De får ju fler downloads + nya användare... :S

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk

om du ska länka till något som faktiskt inte är ditt arkiv så är det nog bäst att länka antingen direkt till mjukvarans hemsida, eller till nerladdnings-sektionen på mjukvarans hemsida

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wfps_105
Varför skulle det inte vara det? De får ju fler downloads + nya användare... :S

Du bryter mot licensen genom att tillgängliggöra och sprida binärerna av programmen med inte erbjuda källkoden till dem. Du begår upphovsrättsbrott...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iveqy
Du bryter mot licensen genom att tillgängliggöra och sprida binärerna av programmen med inte erbjuda källkoden till dem. Du begår upphovsrättsbrott...

Det låter inte bra... Ska fixa det!

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

sen ang "guiderna"
all text ligger ihop som en gröt, blir jobbigt att läsa x antal rader utan styck indelning.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
sen ang "guiderna"
all text ligger ihop som en gröt, blir jobbigt att läsa x antal rader utan styck indelning.

Okej, ska ta tag i det i morgon. Eftersom det var ett tag sen jag skrev guiderna finns det säkert också lite slarv- och stavfel som borde rättas till.

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II