Permalänk
Medlem

>|Uppgradering!|<

Jag är en kille på 15 bast som vill helt enkelt kunna köra mina spel lite snyggare och bättre. just nu sitter jag på en dator som är ca 2-3 år gammal och fungerar piss. dens specs är (vad jag vet iaf)

intel pentium D processor (2.8Ghz, en kärna)
2gb ram
Radeon Ati x600 serier (256mb video minne)

Jag har länge jobbat med sysslor hemma för att inkassera in pengar till en ny dator, men det går helt enkelt för långsamt. Så jag har bestämmt mig nu för att köpa delar till datorn jag har för att uppgradera, men jag vet inte om min dator kommer att palla detta?

hur ser jag att min dator kan klara av en ny processor/grafikkort? Och gärna säg ifall jag måste ha en viss utrustning för att byta ut dessa komponenter.
det jag hade tänkt att skaffa mig är:
Geforce 8800 GT kort (512mb) och en duo 3.0 processor,

snälla hjälp mig

Permalänk
Medlem

Ladda ner cpuz och titta på dina speccs och skriv dem här så blir det lättare att se vad som behöver bytas ut (moderkort, minnen och processor).

http://www.cpuid.com/cpuz.php

Visa signatur

=)

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp för moderkortet måste vi veta mer om. För sitter du med ett moderkort med Via chip är det inte ens säkert att du kan få ett nytt grafikkort att fungera.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Moderkort: OHJ054
chipset: Intel i945G/GZ
soutbridge: Intel 82801GB (ICH7/R)
Grafiska saker: PCI-Express, link width x16, max supported x16

Minne: DDR2 (2 st x 1gb)
DRAM Freq: 266.0 MHz

Processor: Intel pentium D 820 (2.8Ghz)
Core speed: ca 2800 MHz
Multiplier: X 14.0
Bus speed: 199.5 MHz

detta var det jag kunde få fram, vet inte om det är det som gäller däremot

Permalänk
Hedersmedlem

i945G/GZ klarar de äldre Core2Duo men det säger inte så mycket då det är oklart vilket moderkort det är. Är det en DELL dator?

Du kan dock köpa ett nytt grafikkort och det gör bra mycket mer än en bättre processor och du har redan en dual core.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

nytt grafikkort så blir den nog som ny i spel, det grafikkortet du har är väldigt dåligt.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

verkligen? är detta en dual core? det verkas i alla fall inte som en...
nytt grafikkort ska det bli ändå! antagligen geforce 8800 GT som sagt, några förslag?

ps: ja, det är en dell

Permalänk
Hedersmedlem

Ta det billigaste 8800GT 512MB som du kan hitta då dom alla är samma förutom kylare på vissa modeller och vilken mjukvara vad som följer med.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hej, hur vet man vad ens moderkort klarar av för sorts processor? jag har själv funderat på att uppdatera min gamla processor och jag har ett moderkort av modell: ASUSTeK P5GD1 PRO skulle detta klara av en processorupdatering till en dual core?

Permalänk
Medlem

vet inte, skulle vilja veta samma sak!

Permalänk
Hedersmedlem

Asus har gömt den informationen väl men det finns under support knappen upp till vänster på denna sida.

http://support.asus.com/

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM