Permalänk
Medlem

250x250 fläkt!Räcka??

Tjenare!

Har en gammal gedigen grymmt plåt chassi hemma.[bilplåt ]
En AOPEN HQ08.
http://www.overclockersonline.net/index.php?page=articles&num...

Jo jag har tänkt att ventilera lådan med en sån här!
Direktlänk till denna sida: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=BZFA2501

Eller är det bättre med 120 fram och bak???

Är det någon som har en 250 fläkt?? Temperatur????

Skulle det räcka med 1 fläkt på mitten eller bör man ha en fläkt som pumpar ut???

Permalänk

250 Fläkt blåser bara in massa skit, damm, o kyler inge bra.. Låter gör den också, så får du för dig att stänga av den/koppla ur den så får du kass kylning på grund av det med.. då det blir som ett fett hål i sidan på chassit som luftstömmen går ut igenom..

Om man har som jag hadde, med 1x120mm i fram och 2x80mm i bak.

Så sattsa antingen på 120 i fram o 120 i bak. Eller 2x80 bak.

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Medlem

Vet att min kusin har en 250mm som pressar in mot moderkortet och så har han en 140mm i fronten som pressar in. Inget som tar ut luften men ändå har han väldigt bra temps, samt att det inte alls låter mycket om burken.

Jag installerade en 250mm i mitt nya chassi jag byggde i veckan, den har en fan controller men den kör jag på max, kan inte höra den över nätaggregatet. Den verkar ha ett bra tryck också

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Citat:

kan inte höra den över nätaggregatet. Den verkar ha ett bra tryck också :)[/B]

Ehum... vad har du för nätagg?

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ljungdahl
Ehum... vad har du för nätagg?

Hiper Type-M 530W

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tJev
Hiper Type-M 530W

Hiper <3

Visa signatur

Jag har också en dator, eller sju..

Permalänk
Medlem

jo dom är fina

Ontopic:
Den där fläkten är mycket billigare på Webhallen om jag minns rätt.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tJev
Vet att min kusin har en 250mm som pressar in mot moderkortet och så har han en 140mm i fronten som pressar in. Inget som tar ut luften men ändå har han väldigt bra temps, samt att det inte alls låter mycket om burken.

Jag installerade en 250mm i mitt nya chassi jag byggde i veckan, den har en fan controller men den kör jag på max, kan inte höra den över nätaggregatet. Den verkar ha ett bra tryck också

Låter som om din kusin har Aerocool ExtremEngine 3T, har jag rätt? Hyggligt chassi med många vassa kanter! Håller sig kallt med.

TS: en 250 kan funka, men det gäller att ha gott om öppningar för luften att komma ut. Annars blir det bara en massa turbulens och inte speciellt bra kylning.

Permalänk

Jag har ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=318093 chassi där är en 250mm fläkt på sidan som pressar in luft över härligheterna i lådan. Enda stället jag får en massa damm är på fläktgallret då min dator itne står direkt på golvet och jag kan inte höra den över mina andra fläktar bara om jag vrider upp den på max.

Visa signatur

CPU: amd athlon x2 6400+ @ 3.44GHz s.AM2, MB: MSI K9A2 Platinum, RAM: OCZ PC6400 4096mb @ 815mHz, GPU: Sapphire HD4850, HDD: 1 WDC 250GB 7200rpm, 1 Samsung spinpoint 250GB 7200rpm, PSU: Crosair 520Watt i en APLUS Case XClio 2.

Permalänk
Medlem

Har en sådan fläkt i mitt chassi. Kyler extremt bra måste jag säga, har den mest på 5v då den inte låter ett knyst men när jag spelar sätter jag den på 12V. Blåser lika bra som en bordsfläkt ^^

Permalänk
Medlem

Det många inte känner till är ifall man överventilerar lådan så kan man slå ut en del viktig turbulens som annars bildas, och på så vis få sämre kylning på vissa komponenter som ligger utanför flödesområdet som fläkten skapar.