Permalänk
Robot

Lian Li V2000 Med Swiftech

Inte sa mycket att saga, fick hem vattenkylningen till dubai nu efter en lang resa fran London.

Systemet Bestar Av:

E8500 @ 4100mhz (bra temps, systemet tyst med)
780i
HD4870 @ stock (har tillrackligt mycket kraft)
2gb Corsair Dominator
4 HDD's
900w ToPower PowerBird (samma som gor Tagan och Be Quiet!) helt modulart..

Fraga om ni har nagra fragor!

Besök albumet: Lian Li V2000 Med Swiftech av ...Dubadai...

Permalänk

Sitter nätagget bara med dom 4 skruvarna? ser väldigt ostabilt ut, borde vila på någonting :s

Snyggt btw!

Visa signatur

Phenom X4 9950BE | GA-M790X-UD4 | Corsair XMS2 DHX 2x2GB | HD3870 512MB GDDR4 | 80GB System 320GB+1TB Lagring | Corsair HX520w | Antec P180

A64 3800+ @ 3.26 | DFI LP SLI-DR | 4x512MB Twinmos SP BH-5 | X800GT 256MB| WD 250GB | Tagan Easycon 430w | utan chassi för tillfället

Permalänk
Medlem

Den sitter faktisk valdigt bra, sitter pa en liten sak som ar svar att se, det ar typ som en kant under, inte mycket men det holler

tackar!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

nice smidig vattenkylning men undrar lite varför har du ett 780i mobo om du endå kör med ati kort?
annars nice:)

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linkzar
nice smidig vattenkylning men undrar lite varför har du ett 780i mobo om du endå kör med ati kort?
annars nice:)

hehe, jag korde forst med 2st 8800GTS sli men salde ett kort, sen sa har jag ett liggande som jag ska salja, ska forsoka salja moderkortet och graffet och kopa X48 for pengarna och sen kora crossfire i jul, det ar i alla fall vad jag hoppas pa..

tack!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

eeh har du inte ram minne i fel slot ? ser så ut. kanske är för du har BTX men tycker det ser fel ut iaf . och varför inte bygga in vattenkylning i botten ?. annars är det snyggt. mvh holma

Visa signatur

Intel core 2 duo E8600@ 4ghz (Es),Gigabyte GA-X48-DQ6 iX48 , Powercolor HD4870x2 ,4gb 1066mhz, osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dreamaboutyou
eeh har du inte ram minne i fel slot ? ser så ut. kanske är för du har BTX men tycker det ser fel ut iaf . och varför inte bygga in vattenkylning i botten ?. annars är det snyggt. mvh holma

du ser nog lite fel jag ville bygga den i botten men pumpen som sitter i vattenblocket maste ha vatten i den nar den startar annars pajjar den, annars va det en bra ide, snyggare att ha allt i ett liksom

tack!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

vart ifrån fick du *sport* klockan på skrivbordet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZylioN
vart ifrån fick du *sport* klockan på skrivbordet?

haha, om man holler over den vanliga klockan sa under ''x'' et sa finns det en liten sak som man kan klicka pa och da kan man valja mellan en massa olika klockor

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dreamaboutyou
eeh har du inte ram minne i fel slot ? ser så ut. kanske är för du har BTX men tycker det ser fel ut iaf . och varför inte bygga in vattenkylning i botten ?. annars är det snyggt. mvh holma

Det där är inte ett btxkort..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
du ser nog lite fel jag ville bygga den i botten men pumpen som sitter i vattenblocket maste ha vatten i den nar den startar annars pajjar den, annars va det en bra ide, snyggare att ha allt i ett liksom

tack!

Gick det inte att lägga burken på sidan under uppstarten då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
haha, om man holler over den vanliga klockan sa under ''x'' et sa finns det en liten sak som man kan klicka pa och da kan man valja mellan en massa olika klockor

ok, thx visste inte att man kunde ändra klockan sådär xD

Permalänk

Bor du i Dubai? Faaasen vad soft isåfall, verkar vara rätt soft där nere.

Nice dator också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
du ser nog lite fel jag ville bygga den i botten men pumpen som sitter i vattenblocket maste ha vatten i den nar den startar annars pajjar den, annars va det en bra ide, snyggare att ha allt i ett liksom

tack!

skaffa typ en halvmeter slang och en T-koppling och sätt koplingen på insuget till pumpen och andra änden ut genom lämpligt hål som är högre än pumpen sen är det bara att fylla på tills det typ rinner över i påfyllningshålet (tips ta en genomskinlig slang så du ser nivån)

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Fint bygge! Verkligen!

Tummen upp och 10p.

vänligen,

fabricio

Permalänk
Medlem

Länge velat se modekortet på den sidan om chassin

Permalänk
Medlem

Du vet att 780i är ett SLI-moderkort och inte ett Crossfire-moderkort va? Det kommer altså inte gå speciellt bra att stoppa i ytterligare ett HD4870 i den där burken, iallafall så kommer du inte kunna köra Crossfire!

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmb3rg
Du vet att 780i är ett SLI-moderkort och inte ett Crossfire-moderkort va? Det kommer altså inte gå speciellt bra att stoppa i ytterligare ett HD4870 i den där burken, iallafall så kommer du inte kunna köra Crossfire!

Sant, men det är väll ingen som nämt ett andra kort? Då är det bättre att skaffa ett 4870x2 kort.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
Jag vet att jag inte behover det men jag ska uppgradera till HD4870x2+HD4870 crossfire i jul, kan behovas da...[/B]

Så jo det har sagt Men troligen ska han byta moderkort med, får vi hoppas.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeTonic
Så jo det har sagt Men troligen ska han byta moderkort med, får vi hoppas.

haha, det hoppas jag mec , ska antagligen kopa ett x48, antingen asus eller gigabyte, och det blir till jul i sa fall

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Aktivera svenskt tangentbord så att du kan skriva å,ä och ö. För övrigt snyggt chassi, gillar lian li.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Aktivera svenskt tangentbord så att du kan skriva å,ä och ö. För övrigt snyggt chassi, gillar lian li.

vill gora det men da endrar sig alla knapparna, och det ar som att skriva pa ett blankt tangentbord med vissa saker som ? och @ sa jag pallar inte

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Vad pluggar du i dubai och hur kommer det sig om man får fråga?
Låter sjukt underbart i alla fall!

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redskins
Vad pluggar du i dubai och hur kommer det sig om man får fråga?
Låter sjukt underbart i alla fall!

det beror pa, jag ska borja 9an nu sa det ar la som svensk skola bara lite mer ''skola'' inte lika slappt, om du undra hur jag kom hit sa va det for att pappa fick jobb pa Emirates Airlines som pilot det ar ganska najs liv, lite mer plugg och minde socialt med kompisar for att man maste plugga men annars sa ar det najs, ingen skatt, sa allt ar billigare, och det inkluderar grafikkort och andra data saker

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

vad äre för temp på Idle och load på Cpun ?

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K9_SWE
vad äre för temp på Idle och load på Cpun ?

35 grader idle 55 load

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Avstängd

skit unge va du tvungen att visa dom härliga bilderna på sol o 46grader ute , nu när det regnar i hela svergie nu vill jag bara fara ännu mer utomlans

edit: jag hoppas du tar detta som ett skämt ,för det va det som va meningen

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
skit unge va du tvungen att visa dom härliga bilderna på sol o 46grader ute , nu när det regnar i hela svergie nu vill jag bara fara ännu mer utomlans

edit: jag hoppas du tar detta som ett skämt ,för det va det som va meningen

Hahahaha, ahh det va jag, jag va ju tvungen att visa kontrast pa vad vattenkylning kan kyla och inte kyla haha, kan lagga upp lite bilder darjag och min barbara ligger och schteker pa straden om du vill :P:P haha,

jag hoppas du tar detta som ett skämt ,för det va det som va meningen, kanske va lite sant med det dar om vattenkylningen och att jag kan ligga och sola med Asus Eee Pc, bara att jag skulle behovt ringa Asus angaende overhettning efter det strandbesoket

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

vcore inkls vdrop på den processorn då?
Ytters ointressant vad det är för temperaturer utan bakgrund.

Förövrigt 10p, mycket inspirerande.