Logitech plattar till det

Permalänk
Medlem

Jag knäckte mitt UltraX Flat för någon månad sen i ett av mina svagare ögonblick, har letat mig fördärvad på butiker efter ett nytt men dom säljer ju bara tangentbord med små entertangenter eller vanliga fast utan mellanrum mellan piltangenterna och Del, End, Pgd. Riktigt irriterande.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Om det håller bättre än UltraX är det värt det i mina ögon. Byta tangentbord några gånger om året är inte så roligt :/

några gånger om året? Menar du att det är så dålig kvalité på UltraX? Mitt logitech tangentbord av annan modell har jag haft nu i alla fall 2,5år

sYph, har du sett att det verkligen är små enter knappar i verkligheten? För annars så är det vanligt med bilder på amerikanska tangentbord som har små enter knappar som standard.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

heande: Jo jag räknade ut det nu när jag såg layout bilderna ifrån wikipedia, hittade ett tangentbord på kylning.com, mailade dom och frågade storleken på tangenten för säkerhets skull.

Blir en lycklig man om mina misstankar stämmer, då blir man äntligen av med dethär äckliga "Microsoft Natural Ergonomical Keyboard 4000", blir ju lam i fingrarna av att skriva på det, saknar verkligen UltraX'et.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk

Sexig! Blir garanterat mitt nästa tangentbord! Har kvar mitt UltraX-Flat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Vad heter den?

Snygg och obrukbar?

Permalänk
Medlem

Bah, Lenovo/IBM thinkplus travel keyboard ska det vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
Visst, det är snyggt, men jag skulle aldrig någonsin gå tillbaka till denna typ av stenålderstangentbord när det finns riktigt bra ergonomiska tangentbord som dessutom är snygga.

Det ser riktigt bra ut ur ergonomisynpunkt. Den har ju ett handledsstöd så handloven hamnar i samma höjd som tangenterna. Då behöver man inte böja upp handleden så mycket vilket är viktigt

Visa signatur

Stationär: Athlon 64 3200+ @10*250=2,5GHz, 1gb PC3200 valueRAM, palit 7600gt. Bärbar: Dell precision m4300, c2d T7300, quadro fx 360m, 3gb RAM, 1680*1050 Truelife

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Finns tunnare

http://www.atpm.com/14.05/images/apple-keyboard-3.jpg

Det där tangenbordet är så jävla skönt att skriva på! Synd bara att det är Apple, men nån som tangentbord-tillverkare borde ta efter så vi med riktiga datorer också kan få samma sköna känsla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Håller helt klart med.

Står "...som kan tilltala många fans av laptoptangenter." Finns det verkligen sånna fans ?

Jadå vi finns:D Jag gillar laptoptangenter bättre, dock är de alldeles för tight ihop på laptops, så laptoptangenter på ett "regular size" tangentbord med utrymme är skitbra.
Hoppas att detta har antighosting, får se lite reviews innan jag eventuellt byter från Tarantula.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Det kan bli en fin ersättare till mitt UltraX, men jag köper aldrig tangentbord dyrare än 500 kr.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

sj har jag ett Logitech diNovo Edge Media Desktop - å är Jätte nöjd!

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Tänkte JAAA!!! Nu ska jag köpa en ersättare till mitt platta som jag har nu...

Men det blev snabbt ett NEEEEJJJJ!!!!

Vad i helvete har dom fått för sig att ändra på standardlayouten på fler och fler tagentbord?
Koll på Delete, insert, home, end, page up, page down... Vad har dom gjort? VARFÖR ska dom ändra på det???

Så detta tagentbord går rakt i Sverkers röda tunna!!!!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Tyvärr envisas Logitech med att göra av med Insert tangenten så detta är ytterligare ett av deras tangentbord jag inte kan använda.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
några gånger om året? Menar du att det är så dålig kvalité på UltraX? Mitt logitech tangentbord av annan modell har jag haft nu i alla fall 2,5år

Jag är inne på mitt andra tangentbord för i år och hade köpt ett nytt om jag inte hade varit så lat. Knapparna fastnar lätt i otryckt läge, eller vad man ska säga, eller förlorar alltid motstånd som krävs för att trycka ner dem.

Spacetangenten är speciellt känslig och ett av mina tangentbord tappade helt bort möjligheten att känna av om jag tryckte ner vänster sida av den.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Hedersmedlem

Varför varför varför tar man bort insert-tangenten?

Instämmer med de andra, ytterligare ett tangentbord som inte går att använda på något vettigt sätt.

Jag får helt enkelt knacka vidare på mitt gamla IBM från 1990 samt mina Facit/Cherry från 1989 och 1991. Förr i tiden hade man i alla fall känsla för byggkvalitet och lång livslängd.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oskarh
Det där tangenbordet är så jävla skönt att skriva på! Synd bara att det är Apple, men nån som tangentbord-tillverkare borde ta efter så vi med riktiga datorer också kan få samma sköna känsla!

Fungerar det inte i windows också?

Permalänk
Avstängd

650 kr för dyrt.

Vad är det som är speciellt med det här tangentbordet?
Att det är tunt?

Vill de sälja något till mig, så för de övertyga mig om ergonomin.

Permalänk
Medlem

Ett sånt här måste jag bara införskaffa visst 650riksdaler är väl gränsfall men de får gå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Varför varför varför tar man bort insert-tangenten?

Instämmer med de andra, ytterligare ett tangentbord som inte går att använda på något vettigt sätt.

Jag får helt enkelt knacka vidare på mitt gamla IBM från 1990 samt mina Facit/Cherry från 1989 och 1991. Förr i tiden hade man i alla fall känsla för byggkvalitet och lång livslängd.

Å andra sidan, när måste man verkligen absolut använda insert? Min insert-tangent är iaf helt orörd.

Tyckte det ser jäkligt trevligt ut, synd att det inte är trådlöst bara. Mitt kära dinovo får leva vidare ett tag till.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem

Hähä, tipsade om skiten för en eller två dagar sen ^^

Kommer bli riktigt gött med ett nytt fräscht ordentligt tangentbord!

Och ni som inte förstår tjusningen med platta tangentbord så är det att tangenterna är stabila, till skillnad från alla höga som tangenterna känns som en jordbävning. Allting är helt rangligt på dom!

Permalänk
Medlem

Slimmade tangentbord med "laptopknappar" är det bästa som finns!! ^^ En mycket hög "vill ha" faktor på detta!

Permalänk
Musikälskare

*drooooool*

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och stilrent.
Äntligen något som är värt att byta till eftersom min gamla trotjänare
Ultra-X har sett sina bästa dagar.
Blir ett direkt när det kommer ut.....inget att fundera på.

Visa signatur

Laptop: Acer Timeline 1318 13,3" 320GB/4GB OP: Vista HP 32-bit
Upgrades som kommer snart: SSD Corsair Force 120GB och VH7P 64-bit

Permalänk
Avstängd

Re: Logitech plattar till det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Logitech har idag publicerat information om ett tangentbord som kan tilltala många fans av laptoptangenter. Produkten är Logitechs tunnaste tangentbord någonsin och har en tjocklek på under en centimeter.

Läs nyheten

Razer Lycosa

Permalänk
Medlem

nice.. men trådlöst och utan "den högra delen" så hade det suttit som en smäck till o styra htpc:n med

Permalänk
Medlem

Det som gjorde att UltraX slog igenom var ju att det var ett av de första tangentborden med 'laptop-tangenter' och det var dessutom var ritkigt billigt, konkurrensen bestod ju av tangentbord som kostade bra mer än det dubbla så det var ju inte särskilt konstigt att UltraX slog igenom.

Idag ser det annorlunda ut och tror inte att UltraX hade fått den uppmärksamhet som den har idag om den kommigt lite senare och av ett mindre företag.

Blev riktigt glad när jag såg att de inte hade rört layouten, men så såg jag ju fel då...
Vad tror de att de tjänar på att göra om layouten?
En sak om de försöker göra tangentbordet så kompakt som möjligt men när de bara gör om det bara för skojs så känns det bara efterblivet...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av damme
Om det håller bättre än UltraX är det värt det i mina ögon. Byta tangentbord några gånger om året är inte så roligt :/

Youre doing it wrong

Nog för att UltraX kanske inte är det bästa tangentbordet i kvalitetssynpunkt men det finns gränser.

Permalänk
Medlem

jag som köpte ett Dinovo Edge idag fast klart den här har ingen touchpad och är på sladd, så är nöjd med detta.

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara varför det är "such a big deal" med insert knappen och layouten på knapparna där? Den ända av de knapparna jag använder är delete, vet inte ens vad insert knappen är bra till

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Något som skulle roa mig oerhört vore att höra den som startade trenden att ta bort Insert-knappen försöka förklara varför det är så vansinnigt mycket bättre så.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Kommer illuminati ha F-lock? Annars är det ju ett givet köp 8)