Permalänk
Medlem

Nerladdnings hastighet XP

Hej! Jag kan inte ladda ner med min max hastighet (har 24/2 mbit/s Telia) Men tankar endast i runt 700 kb/s. Då kom ja att tänka på den saken på Windows Xp med Regedit att det var nått protokol som sänkte d, är det någon som vet var ja ska titta? Kommer inte ihåg tyvärr.

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Vart tankar du från?
Testa TPtest för att kolla din hastighet.

www.bredbandskollen.se tror jag det är..
Kan ju även vara en felkonfad router/brandvägg?

Permalänk
Medlem

Den här tråden kanske är av intresse (Optimera TCP) http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Permalänk
Medlem

Nja felkonfad router tror ja inte, o har ingen brandvägg på i routern, har Comodo men det segar inte ner ngt (har prövat att ha det avstängt)

På bredbandskollen fick ja ner 6.43 mbit/s o upp 0.95 mbit/s med 31ms, kollade upp den tråden med TCPoptimizer, den ändrade ju allt som den skulle, o fick bättre windowsize o allt men nerladdningshastigheten är den samma.

Jag tankar från Torrentleech Powerbits Piratebits o allt. Dom har ju väldigt bra trackers drf tycker ja det är konstigt. Har en polare som tankar i 1.7mb/s och han bor på max avståndet för att ha 24 mbit telia. jag bor bara 10 min gångfart till masten.

Permalänk
Avstängd

Om du bara får ut 7/1 så är det ju inte så konstigt att du inte tankar snabbare...

Kolla vad du får i tptest om du kör direkt till modemet utan routern.

p.s
Det är en telestation inte en mast.

Permalänk
Medlem

Ring och fråga Telia om de kan kolla vilken hastighet ditt modem synkar på. Du kan också be dem mäta linan för att kolla avståndet till stationen och om det finns störningar.

Permalänk
Medlem

Hej igen! Förlåt för ja inte har skrivit tillbaka, min hd krasha me windows (jippie!!) så ja var tvungen att fixa en ny vilket var jobbigt, men ja har fått upp min hastighet nu, Har 11.97 Mbit/s ner o 1 Mbit/s upp. Kan inte ha högre än detta tills ja tar bort min telia tv paket, det halverar linan.

Felet var att mitt telefon jack var överbelastat så ja fixa det ganska snabbt

Tack för all hjälp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harscha
Hej igen! Förlåt för ja inte har skrivit tillbaka, min hd krasha me windows (jippie!!) så ja var tvungen att fixa en ny vilket var jobbigt, men ja har fått upp min hastighet nu, Har 11.97 Mbit/s ner o 1 Mbit/s upp. Kan inte ha högre än detta tills ja tar bort min telia tv paket, det halverar linan.

Felet var att mitt telefon jack var överbelastat så ja fixa det ganska snabbt

Tack för all hjälp!

Jag måste bara ge dig beröm som kommer tillbaka till tråden och skriver hur du löst problemet. Det är på tok för många som inte gör det och då blir samma fråga ställd flera gånger, så tack.

Ganska intressant det där f.ö att TV-paktet halverar hastigheten, det har jag inte hört förut.

Visa signatur

Citera gärna om jag borde se vad ni skrivit så hittar jag lätt tillbaka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ankfarkost
Jag måste bara ge dig beröm som kommer tillbaka till tråden och skriver hur du löst problemet. Det är på tok för många som inte gör det och då blir samma fråga ställd flera gånger, så tack.

Ganska intressant det där f.ö att TV-paktet halverar hastigheten, det har jag inte hört förut.

Telias Digital-TV tar ett antal Mbps av ett 24Mbps Abonnemang (runt 4-6 har jag för mig). Men halvera från 24, nja...i ytterst sällsynta fall där han redan innan haft ganska kass uppkoppling kanske.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Står rätt tydligt av vad som händer när man använder Telias Digital-Tv-tjänst på deras hemsida. Finns också diverse trådar här på forumet som beskriver vad som händer.

Permalänk
Medlem

Tack Ankfarkost^^ artig tycker ja att det inte är nått fel på att vara.

Och jag hade sj ingen anning om det med att Telia TV tar så mycket, visserligen fråga ja heller inte:)

Tack för all hjälp dock!

Permalänk

jag losar ca 2mbit genomatt använda deras iptv. då har jag ändå bara 8mibt och ca 3 km till stationen.

Dock så ska en tv nyttja ca 1-5mbit på 'vanlig'sändning. har inte läst vad Mpeg4 tar för hastighet. men det bör vara det dubbla.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Om du har 24Mbit/s så stryper Telia iaf linan till upp till 14Mbit/s med deras digital TV. Plus att din ping blir avsevärt mer, t.ex jag brukar pinga under 10ms till tptest och han fick 30+ms.