Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=UXPvN_OMZXc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Haha, då ska jag inte berätta hela historien

En sak jag funderat på lite:

För en månad sen ungefär, kanske två, så var jag på ett förkrök hos en kompis tjejkompis. Vi va fyra killar och fyra tjejer som satt och tog några öl, för att dra på krogen sen. Tre av tjejerna var från Sundsvall och hade precis flyttat ner för att plugga här i Göteborg.

Under hela kvällen lyssnar vi på, enligt mitt tycke, dålig musik (läs lugn musi, som t.ex kent osv). Jag ville ha lite musik med mer drag i för att man ska komma igång till krogen. Så jag frågar ifall vi kan byta musik.

Jag och en av tjejerna från Sundsvall hade en liten diskussion om det, och det slutade med att jag fick välja en låt från hennes Ipod. Den låten jag valde var tydligen inte i hennes tycke så hon bytte. Efter en halvtimme drog jag på min MP3 istället, och igen så byter hon efter en låt. Vi börjar snacka igen, och jag tar det hela som "no big deal" och säger på ett skämtsamt sätt "det är bara för att du e rasist som du inte vill lyssna på min musik". Då börjar hon lipa och blir värsta sentimental.

Efter ett tag när vi är på väg till hållplatsen så sitter hon utanför och gråter, så jag går fram till henne och ber om ursäkt men hon godtar den inte (iofs förståligt då jag började skratta när hon sa "Jag är inte rasist, jag lovar!". Efter en stund när vi är på hållplatsen ber jag om förlåtelse igen, efter att ha blivit bitchslappad av min polare några gånger så jag kan ta henne seriöst. Jag var nämligen full och glad och ville bara ha ball.

Det hela löser sig och jag, en polare, hon och hennes tjejkompis drar på krogen. Under kvällen blir hon mer avslappnad och vi börjar tjöta och dansa lite. Jag fick betala tjejernas inträde då de va lite fattiga i slutet på månaden, och efter att jag har gjort det börjar hon kolla lite konstigt på mig och ger mig en komplimang av något slag, så jag ger henne en puss på kinden. Klockan började bli mycket och vi drog vid stängningsdags.
Jag frågar om jag kan ta hennes nummer, och visst fick jag det.

Dagen efter skickar jag ett sms där det står någonting i stil med "Kom ni hem igår till slut eller? Hoppas ni hade kul". Inget svar.
Jag kollar upp numret på eniro och ser att numret stämmer. Så jag ringer henne en vecka senare, två gånger. Fortfarande inget svar, så jag sket i det.

Någon som tycker jag borde höra av mig igen, eller ska jag bara gå i underfund med att tjejer är konstiga?

EDIT: Jävlar va långt det blev. Aja, hoppas ni orkar läsa iaf.

RING FFS!!! Gör bara inte som denna dumma jävel! (se länk):

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Citat:

Random helgkväll

Så här gör du, RING FÖR I HELVETE _INTE_.

Så var det med den saken!
Varför?
Jo...
Anledningen till att hon inte svarar kan vara ett par, hon kanske tycker du är dum i huvudet, hon har blivit av med mobilen, hon tyckte att ditt sms var torftigt.
Sedan så finns där inga anledningar alls för dig att ringa ändå.
Om hon inte svarar för att hon tycker att du är dum i huvudet eller något så spelar det väl ingen roll? Lika bra att glömma henne då.
Men OM hon skulle vara intresserad på riktigt men t.ex har glömt mobilen någonstans eller whatever och sedan ser 100 missade samtal från dig och hur många sms som helst så kommer kom tycka att du är jävligt läskig.

Således, ring inte.

Vad gör man då när man fått ett nummer av en tjej?
Ja, man kan skicka ett sms, det funkar även att ringa och om hon då inte svarar så kan du skicka ett sms där du skriver det gamla vanliga och att hon kan ju höra av sig blabla.

Men inte mer än det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Hur i hela världen kan man gå från "Hej bäbis" och "Saknar dig" och "Pussar" till "Vi måste prata" till.. ett tomt ingenting, på ett par timmar? Har jag missat nåt?

Alkoholen verkan avtar om man inte underhåller den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Hur i hela världen kan man gå från "Hej bäbis" och "Saknar dig" och "Pussar" till "Vi måste prata" till.. ett tomt ingenting, på ett par timmar? Har jag missat nåt?

Ett citat ur en serie angående kvinnor:

"they're not all crazy, they're just women".

Men hur det kan gå så?
Jadu, tjejen har tröttnat för längesedan men inte riktigt vågat säga någonting eller har väntat tills hon har hittat någon annan "bättre".

Kvinnor...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Jag citerar min chef under ölfestivalen i Tyskland:
"Har man inte haft klamydia, då har man inte haft sex!"

HAHA! var bara tvungen att garva lite på en tråkig dag på jobbet

Någon som har en rolig historia att berätta?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Så här gör du, RING FÖR I HELVETE _INTE_.

Så var det med den saken!
Varför?
Jo...
Anledningen till att hon inte svarar kan vara ett par, hon kanske tycker du är dum i huvudet, hon har blivit av med mobilen, hon tyckte att ditt sms var torftigt.
Sedan så finns där inga anledningar alls för dig att ringa ändå.
Om hon inte svarar för att hon tycker att du är dum i huvudet eller något så spelar det väl ingen roll? Lika bra att glömma henne då.
Men OM hon skulle vara intresserad på riktigt men t.ex har glömt mobilen någonstans eller whatever och sedan ser 100 missade samtal från dig och hur många sms som helst så kommer kom tycka att du är jävligt läskig.

Således, ring inte.

Vad gör man då när man fått ett nummer av en tjej?
Ja, man kan skicka ett sms, det funkar även att ringa och om hon då inte svarar så kan du skicka ett sms där du skriver det gamla vanliga och att hon kan ju höra av sig blabla.

Men inte mer än det!

Okej, det är nog bäst att inte ringa för ifall hon skulle vart intresserad så hade hon hört av sig. Men jag tänkte skriva till henne på facebook, det borde ändå vara OK?

I värsta fall så har jag en vän till i alla fall.

EDIT: Jag kommer ihåg att hon sa att hon aldrig varit kär, så det kanske är henne det är fel på, inte mig...

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Okej, det är nog bäst att inte ringa för ifall hon skulle vart intresserad så hade hon hört av sig. Men jag tänkte skriva till henne på facebook, det borde ändå vara OK?

I värsta fall så har jag en vän till i alla fall.

EDIT: Jag kommer ihåg att hon sa att hon aldrig varit kär, så det kanske är henne det är fel på, inte mig...

I bästa fall en vän... Snarare ovän skulle jag säga.
Man skall aldrig vara för efterhängsen, har man fått ett nej så skall man acceptera det och bara gå vidare. Att hon inte har svarat dig beror nog på att hon inte är intresserad, hade hon varit det så hade hon ju svarat med en gång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart

RING FFS!!! Gör bara inte som denna dumma jävel! (se länk):

Vilket pucko, säga i telefonen att han är bra i sängen och så inte ge referenser till några tjejer som hon kan ringa och kontrollera om detta stämmer. I dagens hårda konkurrens så är referenser nästan allt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
I bästa fall en vän... Snarare ovän skulle jag säga.
Man skall aldrig vara för efterhängsen, har man fått ett nej så skall man acceptera det och bara gå vidare. Att hon inte har svarat dig beror nog på att hon inte är intresserad, hade hon varit det så hade hon ju svarat med en gång.

Jag skickade iväg ett meddelande till henne och fråga läget och sånt. Hon svarade i alla fall. Och nu har jag konfronterat henne. Jag skrev:

Jag undrar varför du inte svarat, ifall du typ fortfarande va sur eller nåt? Hatar att ha ovänner

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Jag skickade iväg ett meddelande till henne och fråga läget och sånt. Hon svarade i alla fall. Och nu har jag konfronterat henne. Jag skrev:

Jag undrar varför du inte svarat, ifall du typ fortfarande va sur eller nåt? Hatar att ha ovänner

Ni är inte ovänner kanske, men hon tycker säkert att du är väldigt på, är dryg och smått läskig ;p

Nej som sagt, ett sms eller ett samtal följt av ett sms om hon inte skulle svara när du ringt.
Inget mer än det.
Ganska så basic kan man tycka.

Permalänk
Citat:

Ni är inte ovänner kanske, men hon tycker säkert att du är väldigt på, är dryg och smått läskig ;p

Nej som sagt, ett sms eller ett samtal följt av ett sms om hon inte skulle svara när du ringt.
Inget mer än det.
Ganska så basic kan man tycka.

Hon sa att de bara va en fyllegrej, så hon e inte sur eller något i alla fall. Msn nästa ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trevligt mannen! ^^

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljudsystem: Audient ID24 - ADAM A7V - Aston Microphones Origin - Hörlurar: Austrian Audio X55 & Audio Technica M50x - Klaviaturer: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

För att aktivisera tråden lite.

Ska själv åka till USA / miami inatt och vara där i ca 9dagar. Pratade nyss med tjejen i tele och var överraskad hur känslig hon var ang. att vi kommer vara ifrån varandra i en vecka. (hon började faktiskt gråta).... så det var något som överraskade mig då hon brukar vara den mindre "kärleksfulla" och "känsliga" personen i vårat förhållande.

För övrigt blir vi 6 månader när jag kommer hem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
För att aktivisera tråden lite.

Ska själv åka till USA / miami inatt och vara där i ca 9dagar. Pratade nyss med tjejen i tele och var överraskad hur känslig hon var ang. att vi kommer vara ifrån varandra i en vecka. (hon började faktiskt gråta).... så det var något som överraskade mig då hon brukar vara den mindre "kärleksfulla" och "känsliga" personen i vårat förhållande.

För övrigt blir vi 6 månader när jag kommer hem!

Hon är väl rädd att något ska hända och ångrar att hon inte visat mer hur mycket hon tycker om dig...

Grattis i förskott!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

baaaah! wankers! sitta här å snacka strunt! ut på krogen och ragga istället man får inte brudar lättare, men spriten slinker ner! hahaha

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

det är ju det forum är till för

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Nån kan väl göra en FAQ? xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Nån kan väl göra en FAQ? xD

Som om det inte redan finns några hundratals böcker om ämnet

Kortfattat ska man vara sig själv.
Våga lite mer än vad man gör.
Känna av när man går för fort/långsamtfram
och ta det hela med ro. Får man ett nej så är bara schanen större att få ett Ja då man avverkat en person och har en mindre att fråga

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Som om det inte redan finns några hundratals böcker om ämnet

Kortfattat ska man vara sig själv.
Våga lite mer än vad man gör.
Känna av när man går för fort/långsamtfram
och ta det hela med ro. Får man ett nej så är bara schanen större att få ett Ja då man avverkat en person och har en mindre att fråga

Hur ska man kunna känna om det går för fort eller för långsamt? =o
Jag tror jag är för seg asso xD

Permalänk
Medlem

min karl raggade upp mig här på swec, så det kan ju vara ett tips

Permalänk
Medlem

Mina tipps.

1. Sälj datorn

2. Investera pengarna på evenemang som infattar kvinnor och inte fps, mhz, mb, frags, lagg, tetris och blinkande lysrör till din dator.

Lycka till!

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.6GHz - ASUS MAXIMUS IV Gene-Z - Zotac GeForce GTX 980 4GB - 16GB Crucial PC12800 - 80GB Intel X25-M - 250GB Samsung 750 - 250GB Samsung 850 - 27" ASUS ROG Swift - Silverstone SG01B-F - Fractal Design Newton R2 1000W - Fractal Design Define C - 240mm Fractal Design water cooler - WASD V2 TKL custom keyboard - Windows 10 64bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Hur ska man kunna känna om det går för fort eller för långsamt? =o
Jag tror jag är för seg asso xD

Nja. inte så fort du ser en tjej så flyger du fram och klämmer på fittan? NMan måste ju läsa av en partner lite vad de känner och om man velar osv. jag går nog lite för långtsamt än för fort fram iaf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nja. inte så fort du ser en tjej så flyger du fram och klämmer på fittan?

Det funkar det med...

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tookish

hmm, hur raggar en Swecare upp nån på swec?

"Oj, är du tjej?? Vill du träffas??"

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teobald
Mina tipps.

1. Sälj datorn

2. Investera pengarna på evenemang som infattar kvinnor och inte fps, mhz, mb, frags, lagg, tetris och blinkande lysrör till din dator.

Lycka till!

Om du måste vara nån annan än dig själv för att hon ska tycka om dig, om du måste byta eller ge upp fritidsintressen och stil för att hon ska tycka om dig, så är hon inte värd besväret. Man ska tycka om varandra för den man är. Annars är det poänglöst och falskt.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Ja för de lär nog vara många tjejer som orkar med nån som sitter bänkad framför xboxet varje kväll istället för att hitta på saker tillsammans.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Om du måste vara nån annan än dig själv för att hon ska tycka om dig, om du måste byta eller ge upp fritidsintressen och stil för att hon ska tycka om dig, så är hon inte värd besväret. Man ska tycka om varandra för den man är. Annars är det poänglöst och falskt.

Men det han säger är ju faktiskt sant.
Tråden handlar om att hitta tjejer och tjejer hittar man lättare på exempelvis krogen istället för över vent.
Sedan så är mer eller mindre alla en smått modifierad version av sig själv när de är med flickvänner etc.
Man beter sig inte på samma sätt när man är med tjejer som man gör med grabbarna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
hmm, hur raggar en Swecare upp nån på swec?

"Oj, är du tjej?? Vill du träffas??"

Har du inte läst Swec'stripsen som finns? där står det ju lite hur folk har raggat på de få brudar som finns

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tookish

ush vad osexigt det låter när tjejer kalllar sina respektive för karl. Vi är antingen "min man" eller "min pojkvän". bluäh. upprepa ordet för dig själv några gången så inser du

obs! inte att blanda ihop med namnet Karl som uttalas med L:et på slutet.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phobiiz
Ja för de lär nog vara många tjejer som orkar med nån som sitter bänkad framför xboxet varje kväll istället för att hitta på saker tillsammans.

Citat:

Men det han säger är ju faktiskt sant.
Tråden handlar om att hitta tjejer och tjejer hittar man lättare på exempelvis krogen istället för över vent.
Sedan så är mer eller mindre alla en smått modifierad version av sig själv när de är med flickvänner etc.
Man beter sig inte på samma sätt när man är med tjejer som man gör med grabbarna.

Ja visst lär man kanske slita sig från CS eller WoW. Men det går ju faktiskt att ha fritidsintressen och flickvän samtidigt.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Är det någon som har testat den klassiska metoden, bad guy, good guy vid raggning? http://changingminds.org/disciplines/negotiation/tactics/good... Den borde fungera hyfsat.

Alltså man letar upp det största äcklet man kan hitta, t.ex. jag. Så ber man mig gå fram och ragga på en viss brud, sedan kommer man som räddaren i nöden och säger till mig, -dit jävla äckel gå och häng dig eller liknande.
Då framstår man för bruden som räddaren i nöden, en riktig gentleman. Vilket minst borde leda till ett långt samtal och hon kommer minnas vad man gjorde för henne en bra tid framöver.
*edit*
Självklart måste man ha talat innan med den andra mannen, för annars blir det slagsmål vilket inte är positivt. Utan person av "rädsla/respekt" ska gå därifrån. (när det egentligen är uppgjort)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".