Ingen bild till skärmen!?!?!?
Hej gott folk!
Jag har lite datastrul som jag tänkte dela med mig av för att se ifall det finns någon som haft liknande problem.
Har nyligen införskaffat mig en ny data som ser ut så här:
Core i7 920
asus P6T Deluxe V2
6 gb ocz platinum
sapphire 4870 1 gb
NorthQ Black 850W (som är reklamerat)
WD Caviar Blacj 500 gb
Kör Vista x64
Ok till min lilla historia, skall försöka skriva så kortfattat som möjligt.
Jag byggde ihop allt och starta igång burken i bios. Gjorde mina inställningar och sparade och skulle starta om för att installer os.
Då dog burken....
Efter lite felsökning kom jag fram till att det var nätagget som hade
svikit totalt.....detta är nu reklamerat och även urtaget från kompletts sortiment av någon anledning som de inte vet varför.
Jag fick använda ett gammalt antec 500W så länge, så hände det en gång att när jag startar datan så starar alla fläktar och rasket går igång men det skickar ingen bild till skärmen, har prövat med olika sladdar (både VGA och dvi-hdmi).
Första gången detta hände var precis efter att det nya nätagget svikit mig och jag trodde att det var mitt gammla nät som ej orka driva systemet men lyckades att få igång det igen och har användt det fram till igår imorse då jag fick tillbaka problemet igen. Då åkte jag iväg och köper ett nytt nätagg, ett Cooler Master Real Power Modular 850W.
Men detta hjälper ej...
Några tankar på vad jag borde pröva, skall låna ett gammalt ati x850xt kort och pröva det för att se ifall det är fel på gpu:n.
Kan ju inte pröva så mycket i windows då datan inte startar alls, får inte ens upp bios starten.
Tror ni att det kan vara så att datan tog stryk när det förra nätagget gick sönder????
Är väldigt tacksam för er tid och er hjälp!!!!!