MarkosGames, nya problem...

Permalänk
Medlem

Jag skulle jättegärna se ett svar på mitt inlägg lite högre upp på sidan!

Lycka till!
//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Jo, men som du märker så kommer pajkastningen från båda håll. Jag har aldrig handlat av något av hans företag, men utifrån hur han beter sig i olika forum så skulle jag aldrig göra det heller.

Då har du ju ingen aning om hur hans företag är, du läser vad andra säger. Hur många av de som slänger skit på han i denna tråden har köpt något av honom? Inte särskilt många.

Det är helt normalt att försvara sig när någon lägger fram något argumenterande och nästan kräver att han ska sluta upp med sina tjänster.

Som jag sa tidigare är det svårare för en egen företagare att upprätta ett oförtjänt dåligt rykte. Rykten som uppstår för att hävda sig som kund, trots att felet inte står hos företaget.

Komplett, datorbutiken, dustin och inet har också begåt stora el men får inte samma bemötning som ett litet.

Att säga att de är stora och har bra service stämmer inte särskilt då jag tycker de fått sämre service allteftersom de expanderat.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Jo vi har faktiskt en aning om hur hans företag är. Förutom att han tidigare har misskött två bolag och tvingats lägga ner dem har han nu även försatts i personlig konkurs med näringsförbud. Det här handlar inte om en seriös firmaägare som får oförtjänt dåligt rykte, tvärtom finns det svart på vitt att personen är direkt olämplig att bedriva den här typen av verksamhet. Självklart ligger det i konsumenters intresse att diskutera och informera varandra om det. Det är inget personligt mot M, det är ren logik och sunt förnuft.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Jo vi har faktiskt en aning om hur hans företag är. Förutom att han tidigare har misskött två bolag och tvingats lägga ner dem har han nu även försatts i personlig konkurs med näringsförbud. Det här handlar inte om en seriös firmaägare som får oförtjänt dåligt rykte, tvärtom finns det svart på vitt att personen är direkt olämplig att bedriva den här typen av verksamhet. Självklart ligger det i konsumenters intresse att diskutera och informera varandra om det. Det är inget personligt mot M, det är ren logik och sunt förnuft.

Misskött och brist på erfarehet är olika grenar. Om man haft två företag har man nog lärt sig ett och annat, vilket han också säger att han gjort. Alla har någon gång gjort fel på jobb eller liknande och de flesta tar åt sig det.

Ren logik är att kunna släppa och ge förtroende som kund och låta firman göra sitt bästa. Är du inte nöjd, först då bör man rapportera detta till någon form av myndighet. Att säta käppar hjulet innan vagnen startat är brist på respekt för du vet inte vart det är påväg.

Det är inget personligt, men ändå påstår ni att han bör lägga ner sin verksamhet för att han inte är kapabel till att driva den. Det är grymt svårt att ha en verksamhet som de han håller på med när han får kämpa mot stora kända företag - som enligt er aldrig gör fel. Klart kan de också göra fel, men ingen av er påpekar det.

Han är inte den första som startar ett företag där det inte går som planerat. Om någon får dålig service ska det alltid förstoras upp och förvrängas - händer alltid. Inget nytt och det är så fjantigt. Om någon nämner något i ett forum så tar istortsett alla "offrets" parti, utan att veta vad som egentligen hänt. Hur man man dra slutsatsen att det är sant när man bara hört en part?

Själv handlade jag i en känd datorbutik, kommer inte nämna vilken eftersom folk vanligtvis identifierar butiken som seriös. Fick inte lämna tillbaka delar jag köpt även om jag lämnade av dem, förpackningen till delarna var bruten vilket de gnällde om. Men jag hade inte öppnat den, utan den öppnad när jag fick den. Försökte lämna tillbaka det såfort jag kom innanför dörren och märkte det, men fick inte. Delarna fungerade inte heller som de skulle och förstörde andra komponenter.

Resultatet av detta är att jag slutat handla av dem personligen, men avråder inte andra att handla där. Anser att det är upp till var och en att avgöra om servicen är något för dne.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Jag kan hålla med om att vissa kunder alltid tar en offerposition och försöker skylla ifrån sig på företag men i det här fallet är ju omständigheterna annorlunda. Det här är TREDJE firman som M drivit. Samtliga bolag har haft stora problem och lagts ner. Nu har dessutom M gått i personlig konkurs och fått näringsförbud.. hur många chanser är det rimligt att få? Varför ska jag som kund vända mig till en firma med alla dessa problem när de varken är billigare, har bättre service eller erbjuder mig som köpare större trygghet än någon annan aktör? Personligen så är den enda anledningen till att handla av markosgames som jag kan se att man inte vet bättre, tyvärr. Jag försöker inte hindra någon att handla från markosgames men jag tycker det är rimligt att informera om de problem som finns med bolaget. Precis som när DB hade finanisella bekymmer så diskuterades det flitigt här också.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Om jag vägrat att svara vad är då alla inlägg ovan detta då? Visst tar vi kritik men att smutskasta mig det tolererar jag inte. Har jag gjort något så står jag för det. men om vi vänder på steken och du skulle bli anklagad, skulle du bara sitta och ta emot?

Nej jag skulle ge mig ut på alla forum jag känner till och klaga på alla fega forumiter som sitter och gömmer sig bakom sina nick. Sedan skulle jag leta upp kunder som klagar och "outa" dem med namn. Därefter skulle jag muta dem med handkontroller och duallayer skivor för att dem inte ska skriva mer skit om mig/min firma.
Sedan skulle jag konsekvent strunta i att svara på svåra frågor rörande tex momsregistrering, personlig konkurs, och om jag verkligen var inne på tbh och skrev positiva omdömmen om min egen butik.
Sedan skulle jag förnekat att jag absolut inte har skrivit på FB, utan profilen som blev avstängd där som hade mitt butiksnamn var nån skojare som bara ville driva med mig.
Detta plus att vara allmänt otrevlig och dryg mot alla som skriver nåt om mig är nog vad jag skulle gjort.

invztr: Så det är fel att varna för oseriösa butiker eller butiker med dålig service? Man får helt enkelt prova sig fram och lära sig själv? Sund inställning!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Jag kan hålla med om att vissa kunder alltid tar en offerposition och försöker skylla ifrån sig på företag men i det här fallet är ju omständigheterna annorlunda. Det här är TREDJE firman som M drivit. Samtliga bolag har haft stora problem och lagts ner. Nu har dessutom M gått i personlig konkurs och fått näringsförbud.. hur många chanser är det rimligt att få? Varför ska jag som kund vända mig till en firma med alla dessa problem när de varken är billigare, har bättre service eller erbjuder mig som köpare större trygghet än någon annan aktör? Personligen så är den enda anledningen till att handla av markosgames som jag kan se att man inte vet bättre, tyvärr. Jag försöker inte hindra någon att handla från markosgames men jag tycker det är rimligt att informera om de problem som finns med bolaget. Precis som när DB hade finanisella bekymmer så diskuterades det flitigt här också.

Det diskuterades i stora drag mest om att folks "poäng" skulle försvinna samt oroliga kunder som var oroliga att deras studiebidrag skulle försvinna. Du kan inte heller bestämma dig om det är två eller tre bolag, hur ska du ha det? Om det är ett nytt bolag så drar det inte med sig de gamla bekymmerna. Har datorbutiken samma bekymmer som innan de konkade? Tror inte det. Man ska inte vara subjektiv när det gäller köp, utan objektiv. Ska man se till den stora massan eller till en person? Marko hade nöjda kunder och det är inte särskilt många som bölat ut på forum att han skulle vara dålig. Hans sakkunnighet i att driva en firma har varit bristfällig och har fått hans företag att gå i graven, men vad säger att han inte kan sköta det bättre denna gången? Marknaden är hård och företaget behöver inte varit så misskött som de verkat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
invztr: Så det är fel att varna för oseriösa butiker eller butiker med dålig service? Man får helt enkelt prova sig fram och lära sig själv? Sund inställning!

Sund inställning? Kallas snarare vuxet beteende. Definera vad du menar med oseriös butik. Dålig service, bara för att ex. du fick dålig service måste inte alla få det. Om du får dålig service från Komplett, Datorbutiken, Inet eller Dustin - skriker du ut det? Nej, självklart gör du inte det för de är etablerade. Dubbelmoral så det skriker om det.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Det diskuterades i stora drag mest om att folks "poäng" skulle försvinna samt oroliga kunder som var oroliga att deras studiebidrag skulle försvinna. Du kan inte heller bestämma dig om det är två eller tre bolag, hur ska du ha det? Om det är ett nytt bolag så drar det inte med sig de gamla bekymmerna. Har datorbutiken samma bekymmer som innan de konkade? Tror inte det. Man ska inte vara subjektiv när det gäller köp, utan objektiv. Ska man se till den stora massan eller till en person? Marko hade nöjda kunder och det är inte särskilt många som bölat ut på forum att han skulle vara dålig. Hans sakkunnighet i att driva en firma har varit bristfällig och har fått hans företag att gå i graven, men vad säger att han inte kan sköta det bättre denna gången? Marknaden är hård och företaget behöver inte varit så misskött som de verkat.

Huruvida Markosgames är misskött är inte upp till mig att bedöma. Vi kan bara konstatera att ägaren bakom företaget har näringsförbud och försatts i personlig konkurs. Det är alltså två tidigare bolag och potentiellt ett tredje. Du säger att det inte är särskilt många köpare som visat sitt missnöje på forum.. den uppfattningen delar jag inte. Tvärtom kan man läsa flera fall där tidigare köpare upplever sig ha blivit hotade och lurade. Det finns även samarbetspartners som upplever sig ha blivit bedragna och det pågår en polisutredning i ärendet. Ägaren bakom firman har dessutom dryga skulder hos kronofogden och även där pågår en utredning. Ägaren har hotat folk fram och tillbaka på diverse forum för att sedan blåneka att så har skett trots att IP loggats och visat sig stämma överens med ägaren.

Känner du att du trots historien ovan vill handla från markosgames kan jag bara applådera din solidaritet. Du verkar tycka att det är en fjäder i hatten att ha kört bolag i botten snarare än att det är ett tecken på att man är inkompetent. Den åsikten delar jag inte.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Huruvida Markosgames är misskött är inte upp till mig att bedöma. Vi kan bara konstatera att ägaren bakom företaget har näringsförbud och försatts i personlig konkurs. Det är alltså två tidigare bolag och potentiellt ett tredje. Du säger att det inte är särskilt många köpare som visat sitt missnöje på forum.. den uppfattningen delar jag inte. Tvärtom kan man läsa flera fall där tidigare köpare upplever sig ha blivit hotade och lurade. Det finns även samarbetspartners som upplever sig ha blivit bedragna och det pågår en polisutredning i ärendet. Ägaren bakom firman har dessutom dryga skulder hos kronofogden och även där pågår en utredning. Ägaren har hotat folk fram och tillbaka på diverse forum för att sedan blåneka att så har skett trots att IP loggats och visat sig stämma överens med ägaren.

Känner du att du trots historien ovan vill handla från markosgames kan jag bara applådera din solidaritet. Du verkar tycka att det är en fjäder i hatten att ha kört bolag i botten snarare än att det är ett tecken på att man är inkompetent. Den åsikten delar jag inte.

Hotade och lurade.. personen har kort stubin och attityden försvínner iväg. Jag tycker inte att det som skrivits räknas till hot.

Att ägaren hotat folk på andra forum är inte min ensak. Om man blir bemött bra och är nöjd med företaget så skall man skita i vad andra säger. Att IP'n loggats och stämt överens med ägaren, om detta nu innefattas i en pågående polisutredning så har det begåtts ett fel någonstans för uppgifter likt de här får inte komma ut enligt lagen. Uppgifterna har inte sköts korrekt och han har nu också en punkt mot någon.

Inkompetent eller brist på kunskap, det är inget jag tänker uttala mig om. Alla har egna åsikter och jag har min. Har inte några som helst funderingar på att köpa från honom.

Det är tydligt att Marko inte haft koll på sina utgifter och dragit på sig lite för mycket. Han har själv skrivit en liten historia om sina misstag här i forumet och de är trovärda.

Alla kan ta skit, men alla har även en gräns. Det är inte konstigt att attityden svävat iväg.

De flesta som yttrat sig i tråden har inte ens nyttjat någon av hans tjänster och spyr galla omkring sig. Det är ett beteende från ett barn, väx upp.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Förlåt men du har inte en susning om vad du snackar om.. läs igenom materialet innan du utger dig för att vara någon självutnämnd försvarsadvokat annars framstår du bara som en pajas. IP har loggats här på sweclockers, på TBG och på flashback - inte i någon jävla polisutredning. Att ägaren hotar folk på forum är inte din ensak.. hahaha.. "okej". Att man visar sig vara helt inkompetent att bedriva verksamhet (om det faktum att man kört minst två bolag i botten, försatt sig i personlig konkurs och fått näringsförbud inte är ett bevis på det vet jag inte vad du kräver) är tydligen också helt egalt. Man kan tydligen inte göra fel.. oavsett hur illa man än sköter sig ska man alltid få en ny chans! hahaha.. vem är det som ska växa upp egentligen? Du bedömer Markos ord som trovärdiga men alla andras som nonsens.. märkligt?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Hade du kommit med något nytt hade det varit ok, men nu är det samma visa igen och det är snarare en personlig kampanj du för mot MG.

Håller med för fullt. Get a room boys -.-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Förlåt men du har inte en susning om vad du snackar om.. läs igenom materialet innan du utger dig för att vara någon självutnämnd försvarsadvokat annars framstår du bara som en pajas. IP har loggats här på sweclockers, på TBG och på flashback - inte i någon jävla polisutredning. Att ägaren hotar folk på forum är inte din ensak.. hahaha.. "okej". Att man visar sig vara helt inkompetent att bedriva verksamhet (om det faktum att man kört minst två bolag i botten, försatt sig i personlig konkurs och fått näringsförbud inte är ett bevis på det vet jag inte vad du kräver) är tydligen också helt egalt. Man kan tydligen inte göra fel.. oavsett hur illa man än sköter sig ska man alltid få en ny chans! hahaha.. vem är det som ska växa upp egentligen? Du bedömer Markos ord som trovärdiga men alla andras som nonsens.. märkligt?

Hur är det med temperamentet själv? Dra inte in IP-loggar i samtalet samtidigt som du snackar om att en utredning pågår. Det finns ingen lag som säger att du ska bli bestraffad för att ett företag går i KK. Näringsförbud kan vara grovt, men kan även bero på slarv med bokföring, låter som det är lika illa som dödsstraff. Slarv med bokföring är ytterst vanligt.

Oavsett hur illa man betet sig så kan man bättra sig, däremot kan inte han räkna samma förtroende från de berörda. Att de icke berörda ställer sig emot någon i fall som detta är vanligt, men bevis på inkompetens.

Jag tror att personen inte vetat hur man skall driva företaget och därför råkat ut för det här. Det är många som råkar ut för detta och reser sig och lär sig av misstag. Att du tror att han är så dum och startar upp ett nytt företag utan att utvärdera vad som gick fel med det förra är riktig inkompetens. Tydligen var inte reformen tillräcklig för att hålla företaget vid liv och att driva ett företag kräver erfarenhet, det är vi båda överens om.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Förlåt men du har inte en susning om vad du snackar om.. läs igenom materialet innan du utger dig för att vara någon självutnämnd försvarsadvokat annars framstår du bara som en pajas. IP har loggats här på sweclockers, på TBG och på flashback - inte i någon jävla polisutredning. Att ägaren hotar folk på forum är inte din ensak.. hahaha.. "okej". Att man visar sig vara helt inkompetent att bedriva verksamhet (om det faktum att man kört minst två bolag i botten, försatt sig i personlig konkurs och fått näringsförbud inte är ett bevis på det vet jag inte vad du kräver) är tydligen också helt egalt. Man kan tydligen inte göra fel.. oavsett hur illa man än sköter sig ska man alltid få en ny chans! hahaha.. vem är det som ska växa upp egentligen? Du bedömer Markos ord som trovärdiga men alla andras som nonsens.. märkligt?

Nu är du helt ute och cycklar igen herr superboss. Vem har jag hotat? och när har jag konkat 2 bolag?

Tycker du inte själv att det är aningen konstigt att ingen har kommit fram och sagt sig vara blåst av mig? Jag har ju även försökt att kontakta dem (dem är registrerade här i Sweclockers) Utan ett enda litet svar.

Sen måste ni ha förståelse av att om jag gör minsta lilla fel eller om det blir ett missförstånd så är det vädligt enkelt att man kan tro det värsta om mig, för det står ju ett och ett annat om mig i vissa forum.

Permalänk

Du har postat på både TBG och här med beröm till din egen firma genom ett annat konto. Det har både admins på TBG och sweclockers konstaterat trots att du blånekar. Precis som att du blånekar att det var du som skrev under aliaset mr gamecom på flashback där du hotade att polisanmäla hela siten:

https://www.flashback.info/showthread.php?t=402296

Japp det blir ett evigt tjat och upprepande men när man sitter och spelar ovetandes blir det tyvärr så..

Beträffande bolagen skrev jag "kört i botten" inte konkat. Du säger ju själv att din personliga konkurs är ett resultat av dina tidigare bolag?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Nu är du helt ute och cycklar igen. Vem har jag hotat? och när har jag konkat 2 bolag?

Han var inne på tre, nästan fyra ett tag i hans och min konversation om du läser igenom det.

-----------------------------------------------------------------------------------
Inte konstigt att han skrev att han ville anmäla kunden som han sa på flashback. Hade jag drivit ett företag och någon sagt någon sådant som var dynga på ett forum som kunnat skadat mitt företag hade jag anmält honom också, sådan förteelser kan ge fängelse upp till två år.

Att kalla det hot är patetiskt, han hade inte heller fått någon vidare ersättning om han gått vidare med det heller. Tiden man lägger på åtalet är pengarna man får, dvs. bättre att släppa det.

Alla i tråden uppfattade inte Marko som oseriös, men flera målade upp det direkt och mailade hit och dit, skapade forumtrådar.

De säger att han bakade in falsk moms, i denna tråden förklarar han varför hans moms var så hög - typen av företag han registrerat. Han har inte kört fulspel genom det.

Vad har han nu gjort fel är frågan? Enligt mig är det kunder som gjort det större än vad det är.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Han var inne på tre, nästan fyra ett tag i hans och min konversation om du läser igenom det.

Japp! Precis så var det! Att du inte är kapabel till att läsa innantill är tyvärr inte mitt problem. Du kan ju höra med Kalmars fantastiska högskola om de inte har en kurs i svensk läsförståelse!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Japp! Precis så var det! Att du inte är kapabel till att läsa innantill är tyvärr inte mitt problem. Du kan ju höra med Kalmars fantastiska högskola om de inte har en kurs i svensk läsförståelse!

Om du nu är så duktig på läsföreståelse, varför bryter du inte ner argumenten som är skrivna på flashback med de han skrivit här? Svårt att hitta samband?

Om du vill gå mer offtopic, visst. Kalmar högskola är inte intressant då det blir CTH/KTH för mig. Har inte gjort mitt val ännu, men om jag nu är så kass på läsförståelse så vill jag gärna ha en förklaring på hur jag fick 1.7 på högskoleprovet.

Så skulle vilja påstå att jag är bättre än dig alla dagar i veckan.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Om du hade läst den ursprunliga tråden här istället för att kasta dig in utan någon jävla aning om vad du pratar om så hade du inte behövt ställa den frågan. Flashbacktjafset har vi redan gått igenom men M vägrar bemöta frågorna och hävdar bara att det inte var han som skrev inläggen (trots IP-matchning). 1.7 är på högskoleprovet är verkligen beundransvärt och du har naturligtvis rätt - du är smartare, snyggare och mer komplett som människa än mig vilket du bevisat i den här tråden *fniss*

Kila nu iväg och läs tråden på TBG, Flashback och den ursprungliga tråden på sweclockers så slipper du göra bort dig ytterligare.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Om du hade läst den ursprunliga tråden här istället för att kasta dig in utan någon jävla aning om vad du pratar om så hade du inte behövt ställa den frågan. Flashbacktjafset har vi redan gått igenom men M vägrar bemöta frågorna och hävdar bara att det inte var han som skrev inläggen (trots IP-matchning). 1.7 är på högskoleprovet är verkligen beundransvärt och du har naturligtvis rätt, du är smartare, snyggare och mer komplett som människa än mig vilket du bevisat i den här tråden *fniss*

Kila nu iväg och läs tråden på TBG, Flashback och den ursprungliga tråden på sweclockers så slipper du göra bort dig ytterligare.

Jag har läst tråden på Flashback och där fanns det folk som tyckte att det var mest skitsnack det också. Personen som skapade tråden erkände t.o.m att det kunde varit en engångshändelse. Har läst lite i den ursprungliga tråden på SweC, men har inte följt den som en dagstidning.

Ytterliggare ett bevis på att du bör växa upp. Den drygheten som du har är precis som en tonåring och med tanke på att du varit medlem länge så borde du tänka över hur du faktiskt beter dig. Du är ingen tonåring (?).

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

Tack för omtanken men när jag behöver råd från en pre-pubertal 19-årig kalmarbo hör jag av mig!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av invztr
[B] Han var inne på tre, nästan fyra ett tag i hans och min konversation om du läser igenom det.

-----------------------------------------------------------------------------------
Inte konstigt att han skrev att han ville anmäla kunden som han sa på flashback. Hade jag drivit ett företag och någon sagt någon sådant som var dynga på ett forum som kunnat skadat mitt företag hade jag anmält honom också, sådan förteelser kan ge fängelse upp till två år.
--------------------------------
Jag läser tråden för att den är rolig, men här vill jag nog säga ett och annat, det som du glömmer är att man inte kan stämma någon om man pratat strunt eller ljugit om ett företag, däremot om en privatperson, i ett sådant läge är du som företagare helt utan möjlighet att kunna anmäla någon för förtal etc.
Det du däremot kan göra är att anmäla ifall en privatperson hotat dig som ägare till ett företag.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Som tur är så tar superbossen kritik mycket bättre än personen tråden handlar om ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
Jag läser tråden för att den är rolig, men här vill jag nog säga ett och annat, det som du glömmer är att man inte kan stämma någon om man pratat strunt eller ljugit om ett företag, däremot om en privatperson, i ett sådant läge är du som företagare helt utan möjlighet att kunna anmäla någon för förtal etc.
Det du däremot kan göra är att anmäla ifall en privatperson hotat dig som ägare till ett företag.

Förtal är likamed smutskastning och du kan som företag stämma en privatperson för detta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JorisS
Som tur är så tar superbossen kritik mycket bättre än personen tråden handlar om ^^

Tycker de tar kritik lika dåligt.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Kolla grabbar. Spelar ingen roll vad ni säger och skriver om mig. Jag vet vad jag gjort och inte gjort. Ni får helt enkelt leva med att Marko´s Games aldrig kommer att försvinna. Istället för att ni skall tjata på varandra och kasta paj hela tiden så tycker jag att ni skall gå vidare, för vad ni än kommer att göra så försvinner jag inte. Bara till att inse.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av invztr
[B] Förtal är likamed smutskastning och du kan som företag stämma en privatperson för detta.
-------------
vad jag vet så står det såhär i brottsbalken om jag nu hittat rätt mening förstås.

"den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt
levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta
denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter."

Som jag sa innebär detta att endast fysiska personer, och INTE juridiska sådana exempelvis företag, kan förtalas i brottsbalkens mening, ergo kan ett företag aldrig stämma någon för förtal i det här landet.

Ni är lite för amerikaniserade tror jag:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av godspeed
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Förtal är likamed smutskastning och du kan som företag stämma en privatperson för detta.
-------------
vad jag vet så står det såhär i brottsbalken om jag nu hittat rätt mening förstås.

"den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt
levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta
denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter."

Som jag sa innebär detta att endast fysiska personer, och INTE juridiska sådana exempelvis företag, kan förtalas i brottsbalkens mening, ergo kan ett företag aldrig stämma någon för förtal i det här landet.

Ni är lite för amerikaniserade tror jag:)

Ett företag har all rätt att stämma en privatperson, inte för förtal.. men många andra mer smärtsamma punkter som uteblivna affärsmöjligheter, akut psykiskt lidande (för ägaren) osv. Finns mycket man kan hitta och mjölka pengar genom.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Ett företag har all rätt att stämma en privatperson, inte för förtal.. men många andra mer smärtsamma punkter som uteblivna affärsmöjligheter, akut psykiskt lidande (för ägaren) osv. Finns mycket man kan hitta och mjölka pengar genom.

----------------------------------
Hitta lite källor gärna på det här du talar om, jag har iaf ett uttag ur brottsbalken, tolkningen har gjorts på flertal ställen, föreslår en googling i ämnet vilket jag gjorde då jag hade för mig att det var på detta viset.
Om jag förstått rätt så är det just förtal som marko vill stämma vissa personer för, huruvida han kan lyckas kan inte jag bedöma.
Däremot tror jag att hans företag mår bättre av att försöka släcka bränder som finns, det som redan är blir svårt att göra något åt.

Likaså om minsta osäkerhet om att kunna lyckas vid eventuellt åtal för hans del borde nog få honom att tänka sig för både en och flera gånger eftersom om han förlorar i rätten så blir han ju tvungen att pröjsa för det också, och jag tror inte han behöver fler skulder på sina redan tyngda axlar.

Det är därför t e x som Eu vill gå in med att man ska få kunna stämma expemelvis media för sådana saker som du nämner, det talas om att det skall bli ett direktiv nästa år redan tror jag det var, hittills har inte ens sveriges regering svarat på Eudomstolarnas påstötande i frågan, vet inte om de sticker huvudet i sanden eftersom det här handlar rätt mycket om yttrandefrihet också.

Men som sagt, det här var bara ett påpekande, det är en jäkla process bakom något sådant här och det är ytterligt snårigt, i vissa lägen så kan man vara glad för att man bor i sverige, i andra lägen inte och när det gäller yttrandefrihet så är vi unika vilket gör att vår brottsbalk skiljer sig rätt mycket mot andra länder i sådana här stämningsfrågor.

Det här var lite off topic ändå eftersom tråden handlar om marko och hans spelbutik, men tja.. tycker det är lite skönt att mellan inläggen läsa lite sunda saker

Tackar ändå för "pratstunden", nu är det Dr house och jag skall sätta mig med ostbågarna i högsta hugg och avnjuta säsongsstarten på fjärde säsongen:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
----------------------------------
Hitta lite källor gärna på det här du talar om, jag har iaf ett uttag ur brottsbalken, tolkningen har gjorts på flertal ställen, föreslår en googling i ämnet vilket jag gjorde då jag hade för mig att det var på detta viset.
Om jag förstått rätt så är det just förtal som marko vill stämma vissa personer för, huruvida han kan lyckas kan inte jag bedöma.
Däremot tror jag att hans företag mår bättre av att försöka släcka bränder som finns, det som redan är blir svårt att göra något åt.

Likaså om minsta osäkerhet om att kunna lyckas vid eventuellt åtal för hans del borde nog få honom att tänka sig för både en och flera gånger eftersom om han förlorar i rätten så blir han ju tvungen att pröjsa för det också, och jag tror inte han behöver fler skulder på sina redan tyngda axlar.

Det är därför t e x som Eu vill gå in med att man ska få kunna stämma expemelvis media för sådana saker som du nämner, det talas om att det skall bli ett direktiv nästa år redan tror jag det var, hittills har inte ens sveriges regering svarat på Eudomstolarnas påstötande i frågan, vet inte om de sticker huvudet i sanden eftersom det här handlar rätt mycket om yttrandefrihet också.

Men som sagt, det här var bara ett påpekande, det är en jäkla process bakom något sådant här och det är ytterligt snårigt, i vissa lägen så kan man vara glad för att man bor i sverige, i andra lägen inte och när det gäller yttrandefrihet så är vi unika vilket gör att vår brottsbalk skiljer sig rätt mycket mot andra länder i sådana här stämningsfrågor.

Det här var lite off topic ändå eftersom tråden handlar om marko och hans spelbutik, men tja.. tycker det är lite skönt att mellan inläggen läsa lite sunda saker

Tackar ändå för "pratstunden", nu är det Dr house och jag skall sätta mig med ostbågarna i högsta hugg och avnjuta säsongsstarten på fjärde säsongen:)

Källor? Aldrig. Tänker inte sitta och leta i någon bok, nätet eller fråga i familjen. Detta är så solklart fall, finns mycket man kan åtala någon för.

Med tanke på de punkter han kan väcka mot någon så tror jag inte det skulle vara några problem att vinna för Marko.

Kvittar om han säger att han vill åtala någon. När han anlitar en jurist kommer han/hon förstå och hittar fler punkter än vad du och jag vet om.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Ett antal poster..

Det är inte möjligen så att du känner herr Marko? Du har bättre grammatik än vad han har, därmed antar jag att det inte är Marko som leker med multipla konton igen, men dina konstanta inlägg i tråden i Markos försvar får ju en att undra. Du verkar blint lita på vad som verkar vara en av Sveriges mest suspekta affärsdrivande personer.. Får bara känslan av att du verkar vara aningens partisk i fallet.. Ifall det stämmer så hoppas jag att ni båda tar åt er av hur det ser ut.

/Monk

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd

Det verkar som mods låst upp tråden. Man tackar