MarkosGames, nya problem...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNkeY-05
Det är inte möjligen så att du känner herr Marko? Du har bättre grammatik än vad han har, därmed antar jag att det inte är Marko som leker med multipla konton igen, men dina konstanta inlägg i tråden i Markos försvar får ju en att undra. Du verkar blint lita på vad som verkar vara en av Sveriges mest suspekta affärsdrivande personer.. Får bara känslan av att du verkar vara aningens partisk i fallet.. Ifall det stämmer så hoppas jag att ni båda tar åt er av hur det ser ut.

/Monk

tycker det är bra att det finns två extremiteter här, innan var det ju bara en och det gick ju väldigt bra... (not).

Permalänk
Medlem

Man måste ställa sig frågan, vem är dum nog att bidra med pengar till någon som kört några företag i botten, utreds lite här och var? samt har näringsförbud.

Är det bara i mina öron det där låter som ett koncept som bara kommer sluta ännu värre än innan?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

ääääääääähhh... då var det igång igen!:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
ääääääääähhh... då var det igång igen!:P

Ja det är alldeles utmärkt att dem låst upp tråden. så länge forumiterna inte tar upp gammal dynga som redan besvarats så kommer tråden leva länge.

Återigen så tackar jag för att ni öppnat den

Permalänk

Har du fortfarande näringsförbud eller vad är status i ditt ärende?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

asg-

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Avstängd

Pust varför ens lägga ner tid på denna idiot? han är bara en simpel bedragare med ett helt lexikon med ursäkter...

En bluff en bedragare är vad han är punkt slut.

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att jag och en kompis köpte 2 st WII consoler för ett tag sedan (1-2år) och en av dom fungerade inte med chippat så vi åkte dit och fick ny inga problem.

tycker dom som inte varit i kontakt med han personligen behöver inte lägga sig i då jag tror att han försöker sitt bästa för att göra allt rätt

MVH Diesel mannen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 10Kw/10Kwh

Permalänk
Medlem

*bort*

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segate
Pust varför ens lägga ner tid på denna idiot? han är bara en simpel bedragare med ett helt lexikon med ursäkter...

En bluff en bedragare är vad han är punkt slut.

Varför kallar du mig för bedragare? vad vet du förutom att du läst det folk tror sig veta. Om jag nu hade vart en sådan simpel bedragare, ja då hade jag inte suttit och besvarat alla forumiter sedan maj förra året. Tänk efter innan du slår knut på dig. och just det. punkt slut från mig till dig också grabben

Sen så förstår jag inte varför många har såpass dålig syn i forumet. Det står klart och tydligt på förstasidan av marko´s games att vi tar alla garantier från föregående bolag. Om jag nu hade blåst någon inte hade jag vart den idiot och målat ut mina föregående såkallade bluff bolag. Ne kom med något nytt sen kan vi snacka.

Vad det gäller företaget så är det inte aktivt men tro mig, ni kommer att se när det är aktiverat

Permalänk
Medlem

Det folk gärna vill veta är om du fortfarande har näringsförbud...

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Då jag avlagt ed i januari så tar det sin tid med avsluta konkursen, därefter så upphävs näringsförbudet och då kan jag påbörja försäljning igen.

Oavsett så kommer jag att skriva här i Sweclockers samt att ni kommer få se en ny sminkad Marko´s games med gamla Multimediashopen och Gamecom loggan. Man kan väl säga att det är Marko´s Games 2.0 med alla säkerheter man kan tänkas ha för konsumenten

Det roliga med alla er forumiter är att ni checkar av mig medan era supersäkra E-handlare blåser skiten ur Sveriges köpglada kunder. Se på kottarna som hade Playzone eller stolpskottet kameraexperten och nu har vi även en annan butik i blåsvädret nämligen självaste telexperten. Medan jag verkligen tycker synd om dem drabbade så skrattar jag även åt saken med tanke på att folk tror att jag blåst halva Sverige. Man kan kalla det för vad som helst men jag kallar det skadeglädje.

Det roligaste av allt är att svenska folket ständigt letar efter billigast och se där vad som hände, det var så billigt så det slutade med att man inte fick något alls.

Permalänk

Du har ingen momsregnr på sidan och skriver att du håller på att göra om bolaget till LTD?
Då ska du ju inte sälja nåt under tiden? Det är ju olagligt.
Sidan ger ett väldigt oseriöst intryck också.
Skulle själv aldrig handla eller rekommendera nån att göra det från din sida.

EDIT:
På sidan står det;"Marko´s Games har ingen postorder hantering utan erbjuder endast avhämtning i butik eller utkörning i Göteborg med omnejd."

Men på den stora annonsen på framsidan står det "Playstation 2 med chip bla bla.." sen står det "Postorder leverans inom 24h"? Hur fan går det ihop sig?

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
Du har ingen momsregnr på sidan och skriver att du håller på att göra om bolaget till LTD?
Då ska du ju inte sälja nåt under tiden? Det är ju olagligt.
Sidan ger ett väldigt oseriöst intryck också.
Skulle själv aldrig handla eller rekommendera nån att göra det från din sida.

EDIT:
På sidan står det;"Marko´s Games har ingen postorder hantering utan erbjuder endast avhämtning i butik eller utkörning i Göteborg med omnejd."

Men på den stora annonsen på framsidan står det "Playstation 2 med chip bla bla.." sen står det "Postorder leverans inom 24h"? Hur fan går det ihop sig?

man kan väl säga att många av er forumiter tror sig vara detektiver. Men att få detta ur fall. Tror du verkligen att jag riskerar mitt levebröd genom att bryta näringsförbudet? Om du tror det så ta reda på vad näringsförbud innebär, kom därefter tillbaka och gärna med något nytt.

Sen kan undrar jag hur du bara kan dra en förhastad slutsats om du inte handlat av mig. Du ser bara det andra har skrivit om oss. Men läs från början till slut så tror jag att du kommer till rätt punkt.

Permalänk
Medlem

Marchello under luppen igen? Hur länge kommer denna tråden förbli olåst denna gång? Jag gissar på 3 veckor.

Frågan som ställdes var:

På sidan står det;"Marko´s Games har ingen postorder hantering utan erbjuder endast avhämtning i butik eller utkörning i Göteborg med omnejd."

Men på den stora annonsen på framsidan står det "Playstation 2 med chip bla bla.." sen står det "Postorder leverans inom 24h"?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd

Hej på dig Dala56

Ja mig får du leva mig så länge du loggar in här Tyvärr

Och svaret blir att vi inte kommer att ha någon postorder hantering fram till Augusti. Om någon ändå skulle göra en beställning så annulleras han och tipsas vidare till Console.se, Microstore eller PSXCARE.

Reklam bannen är en gammal sådan som kommer att ändras. Det du ser i klar text på första sidan är det du skall gå på

Vad det gäller tråden så kommer den vara öppen sålänge det inte är någon fjortis som har brist på sysselsättning i form av
utegångsförbud. Om alla har fötterna på jorden och kan kommunicera som vanligt trevlig folk gör så är jag minst lika bemötande tillbaka.

Men folk tror sig veta mer än vad dem vet och jag tar ingen skit om jag blir utmålad för något som jag inte gjort.

Tillsvidare så önskar jag dala56 och alla andra forumiter en God natt

Permalänk
Avstängd

Du månne ha ett stort ursäkts/undanflykts lexikon du..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
man kan väl säga att många av er forumiter tror sig vara detektiver. Men att få detta ur fall. Tror du verkligen att jag riskerar mitt levebröd genom att bryta näringsförbudet? Om du tror det så ta reda på vad näringsförbud innebär, kom därefter tillbaka och gärna med något nytt.

Sen kan undrar jag hur du bara kan dra en förhastad slutsats om du inte handlat av mig. Du ser bara det andra har skrivit om oss. Men läs från början till slut så tror jag att du kommer till rätt punkt.

Likt förbannat har du inget momsregnr?

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Om jag nu hade vart en sådan simpel bedragare, ja då hade jag inte suttit och besvarat alla forumiter sedan maj förra året.

Du svarar alla utom mig? Jag har tidigare skrivit några ganska konkreta frågor som jag tycker är väldigt intressant att få svar på. Du har som konstaterats på ett eller annat sätt "misslyckats" (tolkningsfråga då du själv inte anser det?) tidigare och därför tror jag det skulle vara väldigt relevant och konstruktivt att svara på det jag skrev tidigare:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pscs3
Jag har läst lite från alla håll och skrivit ett par rader själv i den större tråden. Men om man bortser från personlig konkurs, olika företag och i princip allt som har med dåtiden att göra och väljer att blicka framåt istället;

* Vad var det som gick snett förra gången?
* Hur kunde detta fortskrida till något olösligt (pers. konk. osv)?

* Vad kommer du göra denna gång som du inte klarade av att göra förra gången?
* Vad är din affärsplan den här gången?
* Hur ska du göra för att vinna tillbaka förtroende hos kunder som ser på ditt företag med varnings-glasögon?

* Du säger att du vill vara lojal och hålla det du lovat för dina gamla kunder, hur tänker du då? Du börjar med ansvar mot andra redan innan företaget startat? Finns det något avtal som binder dig till detta eller är det mest ord?

//pscs3

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk
Avstängd

Hej pscs3

* Vad var det som gick snett förra gången?
SVAR: Om du menar Marko´s Games i sig så har inget gått snett. Mina skulder är från föregående gamecom, samt personliga skulder.

* Hur kunde detta fortskrida till något olösligt (pers. konk. osv)?
SVAR: Som jag sade ovan så är det personliga skulder.

* Vad kommer du göra denna gång som du inte klarade av att göra förra gången?
SVAR: Jag kommer att driva Marko´s Games som jag gjort tidigare.

* Vad är din affärsplan den här gången?
SVAR: Med tanke på hur kottarna kameraexperten samt playzone ställt till med så måste även vi dra åt säkerheterna för konsumenten. Vi kommer att erbjuda säkra betalning så som internetgirot där du får testa varan innan köpet avslutas. Även i våra partnerbutiker kommer man få testa varan innan man köper den. PÅ så sätt slipper båda parterna att hamna i en onödig konflikt.

* Hur ska du göra för att vinna tillbaka förtroende hos kunder som ser på ditt företag med varnings-glasögon?
SVAR: Varannan kund ifrågasätter inläggen på sweclockers. Jag kan inte göra mer än att svara tillbaka. Dem flesta som handlat av oss vet att det inte kan bli något fel med tanke på att jag bara har 2 betalnings alternativ som PF och direktköp i butik.

* Du säger att du vill vara lojal och hålla det du lovat för dina gamla kunder, hur tänker du då? Du börjar med ansvar mot andra redan innan företaget startat? Finns det något avtal som binder dig till detta eller är det mest ord?

SVAR: Något avtal finns inte. Utan jag själv har valt att stå för garantierna. Många företag som har gått i konkurs nyttjar den till fullo som att inte stå för garantin om man öppnar "NYA" Marko´s Games. Jag vet själv hur jag vill bli behandlad och då har jag valt att erbjuda mina gamla kunder den garanti dem är värda.

O andra sidan så hade jag kunnat göra som alla andra företag och nyttja konkursen till fullo. Men jag ser ingen vinst på att neka kunden en lagning eller utbyte av ny vara. Har han köpt av mig så har han/hon även gjort så att företaget rullar vidare. Nekar jag så är det jag som är förloraren

Ursäkta för ett sent svar pcsc3

Permalänk
Medlem

Vad har man missat, är det ännu en konkurs?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag fattar seriöst inte..Varför eggar ni på han?!
Just give it a rest.

Alla som varit på Swec en längre tid fattar varningen nu. De ni gör nu är ju bara en häxjakt.

Personligen skiter jag i vem som har rätt eller fel, ni pushar på han nu bara, känns lönlöst.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Jag har tyvärr också fått smaka på herr "Markos Games". Som vanligt, man ska få sin produkt - men inget händer. Det går dagar, det går veckor och till slut månader.

Ska dra ihop ett inlägg i min blogg om detta så kallade "företag". Kommer att återkomma, vill flera ställa upp och hjälpa till att sprida budskapet är ni varmt välkomna att skicka PM till mig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vemvetvemjage
Jag har tyvärr också fått smaka på herr "Markos Games". Som vanligt, man ska få sin produkt - men inget händer. Det går dagar, det går veckor och till slut månader.

Ska dra ihop ett inlägg i min blogg om detta så kallade "företag". Kommer att återkomma, vill flera ställa upp och hjälpa till att sprida budskapet är ni varmt välkomna att skicka PM till mig.

Hej

Till att börja så får ni mer än gärna presentera och vad saken gäller, annars kan jag inte ge er något konkret svar.

Regards
Marchello

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vemvetvemjage
Jag har tyvärr också fått smaka på herr "Markos Games". Som vanligt, man ska få sin produkt - men inget händer. Det går dagar, det går veckor och till slut månader.

Ska dra ihop ett inlägg i min blogg om detta så kallade "företag". Kommer att återkomma, vill flera ställa upp och hjälpa till att sprida budskapet är ni varmt välkomna att skicka PM till mig.

Hej

Till att börja så får ni mer än gärna presentera och vad saken gäller, annars kan jag inte ge er något konkret svar. Vem somhelst kan ju bara skriva av sig här på sweclockers utan att man behöver oroa sig för att bli på kommen. Jag ser ju även att du heter förnamn efternamn. Men uppskattar ditt riktiga namn

Regards
Marchello

Permalänk

Marchello,

Du lär märka tids nog vem jag är. Du har kunnat ta till dig det jag sagt, men icke.

Permalänk
Avstängd

Men varför dra ut på tiden? Säg vem du är så får både du och jag det överstökat. Sen att du skall blogga om mig hjälper inte ett dyft ( det borde du se att jag går igenom eld och vatten) med tanke på att jag sitter här på sweclockers (ett av Sveriges största forum)

Säg vem du är så gör vi upp detta här och nu.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vemvetvemjage
Marchello,

Du lär märka tids nog vem jag är. Du har kunnat ta till dig det jag sagt, men icke.

Varför skriver du ens här om du inte vill ha hjälp? Killen är ju bered att hjälpa dig med ditt ärende, istället kommer du med ett hot?

Permalänk
Medlem

Roligare sitta här och trolla?