AMD mot Intel – i samma prisklass

Permalänk
Avstängd

OKEJ!

Nu så ska Farbror Bertil upplysa era unga och ovisa sinnen med kundskap som kommer att följa med er hela era triviala och meningslösa liv, era obildade skitungar!
Det är varken AMD eller intel som gäller, det är via som gäller, de tillverkas av ford i GM:s fabriker och utvecklades av Toyota i sovjetiska salt och kolgruvor under vietnam kriget.
Det har min farfars far berättat för mig, så det är så!

Permalänk

Som jag skrev tidigare, varför inte AMD Phenom II X4 940 BE I stället för 955 BE? Den kostar 765kr mindre på komplett. Sen är minnena på för hög Mhz när man i princip bara klockar med multiplern ändå? Man ska väl köra med 1333Mhz på 955 BE.
Med CL5 1066MHz DDR2 minnen får man väl i princip samma prestanda på minnena jämfört med CL7 DDR3 minnen på 1333Mhz?

955BE är ju i princip en 940 BE med 1+ i multipel, och när intel maskinen ändå kör på DDR2 så tycker jag testet är lite konstigt.

Eftersom man kan klocka 940BE lika högt som 955BE, och DDR2 minnena med lägre CL5 ändå presterar lika bra som DDR3 minnena med högre CL så snackar vi ju 1000kr ungefär som AMD maskinen hade kunna lagt på annat.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av them
OKEJ!

Nu så ska Farbror Bertil upplysa era unga och ovisa sinnen med kundskap som kommer att följa med er hela era triviala och meningslösa liv, era obildade skitungar!
Det är varken AMD eller intel som gäller, det är via som gäller, de tillverkas av ford i GM:s fabriker och utvecklades av Toyota i sovjetiska salt och kolgruvor under vietnam kriget.
Det har min farfars far berättat för mig, så det är så!

Tack för besöket och ej välkommen åter.

*them avstäng för tid och evighet, och ett par år till*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-

Jag försöker få människor att tänka efter, öppna upp för en analys om allt gjorts rätt. Vilken av de två personerna är du? Passivt svälja de andra ber om finns inte med bland dina alternativ.

Jag är den personen som baserar mina åsikter eller vad man nu kan kalla det på mer än ett test från mer än en hårdvarusida, jag hoppas andra gör det med för ett 100% kliniskt objektivt testförfarande tror jag inte existerar.

Sen är vi inte mer än människor & vi blandar alltid mer eller mindre in våra subjektiva åsikter/känslor i det hela oavsett om vi är recencenter eller kritiker.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

"Med en klockfrekvens på hela 3,2 GHz är detta den högst klockade konsumentprocessor som hittills lämnat AMD:s fabriker."

Liten bisats i den långa Intel / AMD envigen, för nåt år sedan köpte jag en X2 Athlon 6400BE som var på 3.2GHz vilken redan då var den högst klockade konsumentprocessorn från AMD, redan bortglömd?

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-Mortar-Mint22-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
LianLi"denÄldre"Windows10-vid-behovRyzen7™2700-den-också

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Skulle vi resonera på det viset kan vi aldrig slutföra ett test, det kommer alltid att finnas invändningar från något håll. Vi får komma ihåg att det tar mer än 10 arbetsdagar att genomföra en såpass detaljerad recension.

Testet handlar om AMD vs. Intel och dessutom i den jämnaste prisklassen. Klart det kommer att bli diskussioner och kontroverser, någonting annat vore otänkbart.

Det är ingen nyhet att Intels processorer inte bara tjänar på hög klockfrekvens utan även att FSB bussen höjs - detta gör ni med en Intel Processor som har låst multiplier vilket är fullt förståeligt.

Det är även ingen nyhet att AMD tjänar på att klocka Nordbryggan en hel del, så som Intel C2Q tjänar på att FSB bussen går uppåt. Trodde SweClockers var en tillräckligt professionel sajt att ta med det.

Förutom erat grovt fatala fel med nordbryggan, så är faktiskt recensionen helt ok om man nu kan säga så.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Precis som Andreas nämnde tidigare har vi inte valt att lägga ner tid på att fintrimma någon av överklockningarna som skedde i den här artikeln utan siktade helt enkelt på högsta möjliga stabila klockfrekvens.

Intel-systemets låsta multipel gav oss inget annat val än att höja FSB:n för att justera klockfrekvensen vilket automatiskt gav oss en högre systembuss och minnesfrekvens. Hade vi lagt vikt på att fintrimma kunde vi lika gärna ha sänkt multipeln på Intel-systemet och dragit upp FSB:n ytterligare, vilket vi inte gjorde.

Jag har kört några snabba tester med L3/IMC i 2592 MHz, och i exempelvis 3DMark Vantages CPU-test handlar det om cirka 200 poäng mer och X264 Benchmark ger 2 FPS extra. Det handlar således generellt sett om väldigt marginella effekter.

Den största förändringen märks i WinRAR där AMD-systemet tjänar 6-7 sekunder, men även här handlar det om ett resultat som inte påverkar den inbördes ordningen, då AMD redan hade den vinsten i fickan.

Permalänk
Medlem

Testet lämnar inte mycket mån för tolkning, visar väll egentligen bara vad de flesta redan vetat men möjligen inte velat lyssna på.

AMD är lite billigare om man tar jämförbara processorer men Intell klockar bättre.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas T
Jag har kört några snabba tester med L3/IMC i 2592 MHz, och i exempelvis 3DMark Vantages CPU-test handlar det om cirka 200 poäng mer och X264 Benchmark ger 2 FPS extra. Det handlar således generellt sett om väldigt marginella effekter.

Antar att detta fortfarande är första passet för 2fps i andra kan faktiskt vara en ökning beroende på hur lågt det är från början.
Vilket betyder att ni gjort om x264-testet, men failat ytterligare en gång.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas T

Jag har kört några snabba tester med L3/IMC i 2592 MHz, och i exempelvis 3DMark Vantages CPU-test handlar det om cirka 200 poäng mer och X264 Benchmark ger 2 FPS extra. Det handlar således generellt sett om väldigt marginella effekter.

Den största förändringen märks i WinRAR där AMD-systemet tjänar 6-7 sekunder, men även här handlar det om ett resultat som inte påverkar den inbördes ordningen, då AMD redan hade den vinsten i fickan.

Så du har testat 3st benchmarks? Det ger verkligen en fin helhet på detta.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Helt ok test. Hade dock mycket hellre velat se PhII 940 med DDR2 då. 955 är ju inte alls speciellt prisvärd om man jämför.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas T
Precis som Andreas nämnde tidigare har vi inte valt att lägga ner tid på att fintrimma någon av överklockningarna som skedde i den här artikeln utan siktade helt enkelt på högsta möjliga stabila klockfrekvens.

Intel-systemets låsta multipel gav oss inget annat val än att höja FSB:n för att justera klockfrekvensen vilket automatiskt gav oss en högre systembuss och minnesfrekvens. Hade vi lagt vikt på att fintrimma kunde vi lika gärna ha sänkt multipeln på Intel-systemet och dragit upp FSB:n ytterligare, vilket vi inte gjorde.

Jag har kört några snabba tester med L3/IMC i 2592 MHz, och i exempelvis 3DMark Vantages CPU-test handlar det om cirka 200 poäng mer och X264 Benchmark ger 2 FPS extra. Det handlar således generellt sett om väldigt marginella effekter.

Den största förändringen märks i WinRAR där AMD-systemet tjänar 6-7 sekunder, men även här handlar det om ett resultat som inte påverkar den inbördes ordningen, då AMD redan hade den vinsten i fickan.

Om det är ett test för att få högsta möjliga klockfrekvens, varför prestanda testar ni då över huvudtaget. Jag trodde ni skulle klocka för att få högsta möjliga prestanda.

Sluta säga emot er själva nu.

(omg, jag har intel och tycker testet är fel!! The world is ending)

Permalänk
Medlem

jag orkade inte gå igenom alla posts men det är ju inte alls rättvist då phenomen inte klarar frekvenser på 1600MHz de flaskar väl vid 1333MHz iaf vad jag har läst och det står inget att de har klockat om det så att timingsen(stavning?) har blivit lägre och de kanske kan påverka ganska mycket i spel då man behöver lite ram att leka med eller har jag helt fel nu? för min 940 ska flaska vid 1333MHz vad jag har läst på ett flertal ställen.

Permalänk
Medlem

Bra test!

Hoppas att AMD "kommer igen". Som "förra" gången då man "kom igen"

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Avstängd

Amd vann generellt i dom flesta tester men ändå är det ett otroligt gnäll över testet?
Blir folk aldrig nöjda????
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Riktigt nice recension som vanligt, sweclockers är grymma på detta.

Är Intel ägare och Intel "älskare" men jag tycker verkligen det är bra att AMD kommer igång med sina processorer på högre nivåer. Inte för dom kan slå i7 men hoppas dom kommer ifatt så inte Intel dominerar priset på marknaden.
AMD möjligtvis i nästa maskin, får se hur det utvecklar sig.

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Jag är varken AMD-fanboy eller Intel-fanboy. Jag kör med Intel-processor men hade gärna sett att AMD återtar prestandatronen....men nog om det.

Intel-processorn är ju överklockad ~370MHz mer. De kanske borde ligga på samma klock när de gör dessa tester.
Jag kanske har missat något, är trött som fan och kolalde igenom det bara snabbt.

/Mvh sedde.

Permalänk

Tycker detta var en bra recension visar ju att amd e lite bättre oklockat för pengarna men att intel tar det klockade var ju nästan gevet ^^. Började klocka 1a gången nu när jag köpte min 810 "min fjärde amd" å me lite hjälp av eran guide gick det ju rätt bra dock kör jag ju bara 3,2 just nu mot stock 2.6. Tycker 810 var grymt bra för den summan å en enkel klockning ännu bättre. Man kan ju inte begära allt här i världen så jag säger bara ett snyggt jobb å en intressant läsning!!

Visa signatur

CPU: Phenom2 X4 810@3,2ghz GPU:Asus 560ti cu2 overclocked 1gb MOBO: Gigabyte GA-MA790X-UD4 PSU: Corsair HX 620W RAM: 4gb XMS2 8500 CL-5 OS: Windows 7 64-bit Home Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Skulle vi resonera på det viset kan vi aldrig slutföra ett test, det kommer alltid att finnas invändningar från något håll. Vi får komma ihåg att det tar mer än 10 arbetsdagar att genomföra en såpass detaljerad recension.

Testet handlar om AMD vs. Intel och dessutom i den jämnaste prisklassen. Klart det kommer att bli diskussioner och kontroverser, någonting annat vore otänkbart.

Jag och många andra skulle uppskatta om ni la 12 dagar (istället för 10 eller vad det kan bli...) och gjorde en ordentlig recension. Jag förespråkar kvalitetstester framför kvantitet även fast det må hända att det är ett "budget test"...
I och med att det är ett budget test så ökvar väl troligtvis "clockning hungern" hos köparna... då prestandan blir ännu viktigare.

/M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av them
OKEJ!

Nu så ska Farbror Bertil upplysa era unga och ovisa sinnen med kundskap som kommer att följa med er hela era triviala och meningslösa liv, era obildade skitungar!
Det är varken AMD eller intel som gäller, det är via som gäller, de tillverkas av ford i GM:s fabriker och utvecklades av Toyota i sovjetiska salt och kolgruvor under vietnam kriget.
Det har min farfars far berättat för mig, så det är så!

Det är när man läser såna inlägg som man inser att begreppet "troll" är ett missbrukat begrepp som används i tid och otid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Amd vann generellt i dom flesta tester men ändå är det ett otroligt gnäll över testet?
Blir folk aldrig nöjda????
MvH albanen..

Jag kan hålla med om att det ibland gnälls lite väl mycket från alla möjliga håll och kanter. Dock så tycker jag alltid man ska ha rätt att komma med konstruktiv kritik. Konstruktiv kritik kan dessutom per definition inte likställas med "gnäll".

Om SweClockers seriöst menat vill vara till för alla och inte bara Intelanvändare får man hoppas de tar till sig av kritiken som kommer fram i trådar som dessa. Jag förstår att det är mycket att tänka på när man ska göra en omfattande recension, men det jag kan irritera mig på är klumpiga uttalanden och märkliga slutsatser. Som när man recenserade Phenom II i början av året och kom med slutklämmen "tveksam prestanda år 2009". För mig var det verkligen det ultimata beviset för att något inte stod rätt till här inne. I stort sett alla andra hårdvarusajter lovordade Phenom II i sina recensioner.

Ska inte uppehålla mig vid just den recensionen men det finns ett tydligt mönster i recensioner och nyhetsartiklar här på SweClockers. Det finns flera exempel på där man helt sonika valt bort analyserande delar från nyhetsartiklarna som kan uppfattas som kritik mot Intel, eller valt att tona ned positiva saker om AMD. Läser man kommentarerna i exempelvis den här tråden så är jag ju knappast ensam om att ha denna uppfattning.

Jag hoppas för SweClockers skull att man tar itu med de problem som faktiskt existerar, annars återstår bara IntelClockers av det forna SweClockers tyvärr.

Permalänk
Avstängd

Jag ser genom mina ögon att Intel vann, varför?
Det skilde såpass lite mellan den oklockade att det knappt har någon betydelse. Om man sedan tar till räkning att Intel klockar bättre så vinner man ju mer på det. Det är iaf vad jag tycker.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Avstängd

Ja undrar bara varför dt står på pricerunner när man kollar produktinfo o går till cpu-hastighet "läs mera" så står det

Processorn, "motorn", i datorn har olika hastigheter vilket också kallas klockfrekvens. Anger hur många pulser per sekund processorn klarar av. Det är många fler faktorer som avgör hur kraftfull en dator är, ex. processortyp och internminne men klockfrekvensen ger en fingervisning om datorns prestanda inom samma processortyp. AMD:s processorer har i regel lägre klockfrekvens än Intels motsvarande processorer men har så gott som likvärdig prestenda. Som exempel kan ges AMD Athlon 64 3200+ som har 2.0 GHz i klockfrekvens och är jämförbar med en Intel Pentium 4 processor med 3.2 GHz.

ja fattar inte hur en AMD 2.0 e likvärdig med en intel 3.2????
betyder dt att min intel 2.0 e mycket sämmre än om ja valt än lap med AMD 2.0???
ps mycket tacksam för svar

Permalänk
Medlem

"ja fattar inte hur en AMD 2.0 e likvärdig med en intel 3.2????
betyder dt att min intel 2.0 e mycket sämmre än om ja valt än lap med AMD 2.0???
ps mycket tacksam för svar"
För flera år sedan var det så att Pentium var sämre än Athlon per klockcykel vilket AMD marknadsföringsmässigt visade med att införa sitt plus jämförelsetal så att kunder med flera skulle förstå att en Athlon på 2GHz kunde vara lika effektiv som en Pentium på 3GHz.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-Mortar-Mint22-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
LianLi"denÄldre"Windows10-vid-behovRyzen7™2700-den-också

Permalänk

Gör en jämförelse mellan 940 och nåt liknande istället och skippa cinebench blabla... men tack ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolight
Om AMD använder DDR3 och Intel DDR2 och dessa minnen dessutom kostar lika mycket vad är då problemet? Intel har ett problem med att dom inte kan använda DDR3 (i detta test). eller ska man diska en CPU för att den har stor intern cache, eller? Det är bästa pris/prestanda man ska testa. Sedan får man välja delar fritt. I Detta testet testar dom ett AMD mot ett Intel för x pengar.

Tja, det finns väl en del olika anledningar. Kanske fanns det inte något vettigt mobo i en vettig prisklass. Vilket grin det skulle bli ifall INTEL setupen kostat 500 kr mer än AMDs setup. Tycker att INTEL klarade sig utmärkt bra med DDr2 och dedär mobot ändå. Men de pressade fan upp minnena

Det står ju i artikeln t.o.m att utbudet var mycket trevligare på DDr2 sidan för s775

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Det var en viss skillnad i pris om man kollar på prisjakt. 150:- mer för minnena till AMD och ser man det procentuellt så är det en väsentlig skillnad. Sammantaget har man jobbat lite för att få upp priset på AMD plattformen och det är helt fel approach när det handlar pris/prestandasegmentet.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Och detsamma skulle man kunna säga om Intel ägarna. Och Nvidia ägarna. Och antagligen även VIA ägarna, om det hade funnits några sådana.
Jag tycker ändå att Boris och grabbarna (låter som ett dansband.. men då måste man naturligtvis stava Boris med minst ett z; "Boriz och Grabbarna") har väldigt bra argument och synpunkter på testet.
För det första har ju prisnivån, av misstag eller med vilje ska jag låta vara osagt, valts just där AMD så att säga saknar "bite" i pris/prestanda. Som det står i artikeln är Phenom II 955 AMDs "flaggskepp" och som vi väl alla vet är flaggskepp oftast inte det optimala i pris/prestanda.
Det verkar dessutom inte som om testaren har gjort ett helhjärtat försök att överklocka Phenom CPUn, något som med all sannolikhet hade ändrats slutsatserna. Eftersom olika plattformar överklockas på olika sätt så har jag full förståelse över att en person inte kan vara expert på att överklocka allt som finns, men varför inte överlåta överklockningen till någon som har mer erfarenhet av att överklocka just den plattformen?

Ett intressant test icke desto mindre eftersom jag själv dreglar över prospektet att inhandla en Phenom II, fast då en 940 BE som är galet mycket mer prisvärd än 955 i mina ögon.

Har både Cyrix, Via, Intel, AMD, Sis, Ati, Nvidia och 3dfx med flera:)
Men håller med om att man har missat mycket i denna test.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berra200
jag orkade inte gå igenom alla posts men det är ju inte alls rättvist då phenomen inte klarar frekvenser på 1600MHz de flaskar väl vid 1333MHz iaf vad jag har läst och det står inget att de har klockat om det så att timingsen(stavning?) har blivit lägre och de kanske kan påverka ganska mycket i spel då man behöver lite ram att leka med eller har jag helt fel nu? för min 940 ska flaska vid 1333MHz vad jag har läst på ett flertal ställen.

Nej, det var den inbyggda minneskontrollern i dom första AM3 processorerna som hade det problemet. DDR3-1333MHz klockades ner till DDR3-1066MHz och DDR2-1066MHz till DDR2-800MHz för att få de stabilt. Vet inte hur de ligger till idag...

Edit. http://icrontic.com/news/amd-explains-phenom-ii-memory-downcl...

Kan hålla med om att det är tråkigt att Swec redaktionen inte klockar AMD prollen på bästa möjliga sätt. Intel vet vi alla hur man klockar genom att pumpa upp bussen. Phenom plockar istället massor av poäng genom minneskontrollern and so on.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Sen kommer i5 och sopar mattan med allt och Intel tar det segmentet också...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darky
Jag och många andra skulle uppskatta om ni la 12 dagar (istället för 10 eller vad det kan bli...) och gjorde en ordentlig recension. Jag förespråkar kvalitetstester framför kvantitet även fast det må hända att det är ett "budget test"...
I och med att det är ett budget test så ökvar väl troligtvis "clockning hungern" hos köparna... då prestandan blir ännu viktigare.

/M

Snälla ni ni kan som inte komma o begära av Sweclockers personal att dom skall lägga ner mer tid på detta , Dom gör så gott dom kan för att vi för en gratis peng ska få se hur det hela hänger ihop. Köp delarna skälv o gör din 12 dagiga resention så får du en mer exakt test om du nu inte är nöjd.(Räkna oxå då att detta kommer att kosta dig runda tal minst 15000:-) Om alla resonera som dig så skulle vi få betala för att få ha ett konto här på sweclockers.

Angående hur dom får tag på delarna så kan det finnas risk att dom får betala för dom ,dock kanske inte fulla priset ,eftersom dom trots allt gör reklam ,eftersom garanterat så lär någon köpa dessa.

Vi kan åxå utgå från att dom får betala, Och då vill jag gärna att du är ännu mera tyst en va du nu va. Vilket menas med det att har du inget vettigare att komma med en att bara skälla så behöver vi inte ha din åsikt över huvud taget.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.