Permalänk
Medlem

Ny dator startar ej

Mors

Har precis köpt mig en ny dator och byggt ihop den själv ifrån grunden.

Det är första gången jag byggt ihop en själv, alltid velat göra och nu gjorde jag.

Självklart har jag problem.. den startar inte.

Moderkortet har ström... när jag trycker på powerknappen så blinkar det till i någon sekund, sen är det sten dött.
Eller blinkar till... chassi fläkten fram blinkar till, och börjar snurra... CPU fläkten blinkar till, och ljudkortet blinkar till... utöver det händer inte så mycket.

Kan berätta hur systemet ser ut:

Chassi: Cooler Master HAF 932
Moderkort: Asus P6T Deluxe V2
CPU: Intel i7 920 Quad Core
Minne: Corsair Dominator DDR3, 1600 Mhz 6GB
Nätagg: Corsair HX750 Modular
Hårddisk 1: OCZ Vertez SSD 60GB
Hårddisk 2: Samsung 1TB (vanlig hdd)
Grafikkort: 2x XFX Radeon HD 4890 1GB
Ljudkort: Creative SB X-Fi Elite Pro
CPU fläkt: Cooler Master V8

Det är väl det viktiga..

Så... vad kan vara fel? Jag förstår att det kan vara 1000-tals olika anledningar men vad tror ni? Varit med om något liknande?
Provade att koppla ur allting igår, men det var samma problem. Provade med olika hårdvara inkopplad men samma grej hela tiden.

Moderkortet har ström för två lampor lyser på det.. så jag antar det iallafall.
Dom flesta kontakter är fast i moderkortet, det var några jag inte fick in för jag visste inte vart dom skulle vara.
En gul kontakt som det står HD Audio på, och en svart som sitter ihop med den gula som det står AC'97 på. Utöver det, inga lösar kontakter i burken.

Är helt övertygad om att jag inte har förstört någonting.. det är jag, jag var väldigt försiktig.

Minnen satte jag i dom oranga slottarna.. vilka är A1,B1 och C 1 platserna enligt manualen. Det finns oranga och svarta

Ja iallafall... ni förstår mitt problem.. hjälp behövs

/pajj

EDIT: Det är tydligen bara "PWR_FAN" pluggen som snurrar.. inte dom andra. Har bytt plats och samma visa varje gång.. den fläkt som är satt i PWR_Fan pinsen börjar snurra, ingen annan. Men som sagt.. den dör med en gång.
Har nu tagit ur grafikkort och ljudkort.. fortfarande samma sak

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II