Ändra språk från Svenska till Engelska i Word 2008 (Mac OS X Leopard)

Permalänk
Medlem

Ändra språk från Svenska till Engelska i Word 2008 (Mac OS X Leopard)

Hej jag har ett litet men så fruktansvärt irriterande problem.
Jag skriver mestadels på engelska när jag skriver i word men jag köpte mitt office i Sverige så det är följaktligen på Svenska men med engelsk ordlista. Det går bra att ändra språk i ett dokument jag börjat skriva i (verktyg/språk/engelska). Men så fort jag skapar ett nytt dokument elelr det räker med att jag raderar det jag skrivit så att dokumentet blir tomt, ja då återställs språket till Svenska. Ok då tar jag väll och väljer språk, engelska och ändra standard… till engelska (USA). Tja det funkar en så fort jag skapar ett nytt dokument eller raderar all text så att dokumentet blir tomt, ja då blir det Svenska igen.
Det kanske inte hade varit så irriterande om Word känt av vilket språk jag skrev på så som mitt Word 2003 på PCn gör men det gör det ej, utan jag ändrar hela djävla tiden och så ja... Jag blir irriterad.

En annan sak som är underlig är att om jag både skrivit på Svenska och Engelska och markerar all text och väljer engelska som språk så rättstavar den ändå svenska på svenska så att säga (om det är ett eget stycke). Trots att programet är inställt på engelska som språk.

Jag fattar inte varför men mitt Word försöker till varge pris få mig att skriva på Svenska och det är så otroligt irriterande. Vad kan jag göra, jag har testat att ändra alla inställningar i Mac OS (förutom tangentbordet) till engelska. För övrigt så befinner jag mig i USA för stunden så jag har inte installationsskivor och dylikt med mig.

Det är inte något stort problem egentligen men det gör mig galen eftersom jag ofta använder word för att kontrolera diverse som jag skrivit, t.ex. ett e-mail som jag är osäker på är rättstavat, kopierar det och klistar in i word, som vill rätta på Svenska.
Förbannad skit, snälla hjälp mig med det här.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem

trolla fram verktygsfönstret och sen välj inmatning eller vad det heter så kan du ändra spårk, var längesen jag gjorde det så jag kommer inte ihåg mer men jag vet att det var någonstans i det verktygsfönstret.

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Funkar ej. Jag är så leds att jag laddade upp en video på youtube som visar mitt problem:
http://www.youtube.com/watch?v=hEUXe_FR00s&fmt=22

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Avstängd

Vilken Office verison är detta för mac? 2008?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!