Permalänk
Avstängd

Reparera hårddisk?

Verkar ha problem med min WD hårddisk ibland och ibland fungerar den bra?, finns det något program man kan ta sig hjälp av eller liknande?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Vad är det för problem då?
Dra ner WD:S diagnostik-program, kolla SMART, samt skanna disken?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

...här kan du dra ned diagnostik programmet...
http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=603&sid=3&lang=en

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Avstängd

Tror att jag har några skadade sektorer, går det att fixa?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk

Nej det går inte att fixa men med en chkdsk så hittar hårddisken trasiga sektorer och flyttar informationen till hela sektorer. Sen används inte dom sektorerna igen har jag för mig.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Nej det går inte att fixa men med en chkdsk så hittar hårddisken trasiga sektorer och flyttar informationen till hela sektorer. Sen används inte dom sektorerna igen har jag för mig.

Hur gör jag för att köra chkdsk på min andra hårddisk (D:/)?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zugar
Tror att jag har några skadade sektorer, går det att fixa?

Om man har tur går det att laga Har lyckats några ggr men då måste man ta till ganska kraftiga åtgärder Allt på hårddisken raderas

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Du går in på "den här datorn" Sen högerklickar du på din hårddisk som heter "D:" sen egenskaper, fliken verktyg och sen knappen kontrollera nu..

Bocka i båda rutorna i den lilla popupen, sen är det bara att knyta nävarna och hoppas att det går

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se