Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Smidigt med en fjärrka och wifi men sånt man klarar sig utan.

/R

Ja visst klarar man sig utan, men om en USBdongle kostar ~500 så ^^

Visa signatur

easy as Dell

Permalänk
Medlem

köpte en sånhär igår Asrock Nettop ION330 Atom C330 2GB,320GB,BluRay

har installerat ubunty (full) och även XBMC och allt fungerar klockrent

har lite frågor bara, om jag vill lira Spotify via ubuntu hur går man tillväga då?

och, jag har endast ASRock -> HDMI -> TV (ingen förstärkare) och jag får inte ljud att fungera via XBMC. några tips?.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
jag har endast ASRock -> HDMI -> TV (ingen förstärkare) och jag får inte ljud att fungera via XBMC. några tips?.

Hej!

Du måste sätta på ljudet i mixern. Kommer inte ihåg exakt vart den ligger men googla på det Allt är oftast "mutat" tom den optiska utgången hade samma problem med det.

/R

Permalänk
Medlem

Tusen tack!! du menar audiomixer i ubuntu antar jag (eller vad den hette?)

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Tusen tack!! du menar audiomixer i ubuntu antar jag (eller vad den hette?)

Japp!

Allt är avstängt där.

/R

Permalänk
Medlem

Då frågar jag lite fler frågor

Jag köpte ju Bluray versionen av denna och är det klart att bara tuta och köra bluray via xbmc? (har nått svagt minne att bluray inte funkade i ubuntu?)

dessutom, på kompletts sida så står det att denna bluray är en Bluray/HD-DVD combo! vilket jag har riktigt svårt att tro (står inget om det på själva "spelaren" i boxen.

och inget på sidan heller vad jag såg,

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
på kompletts sida så står det att denna bluray är en Bluray/HD-DVD combo! vilket jag har riktigt svårt att tro (står inget om det på själva "spelaren" i boxen.

och inget på sidan heller vad jag såg,

"BluRay Player/DVD±RW" hittar inget om HD-DVD på deras sida.

Länk> http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=513205

/R

Permalänk
Medlem

det där stämmer inte, den där modellen du länkar till är HT-BD modellen den är helt ny och står för home theater och den har wifi och fjärrkontroll..

jag är 5000% säker att det stod på kompletts sida att det va bluray/hd-dvd combo.. nu är den modellen bortplockan från sidan (eftersom den är slutsåld)

jag försöker hitta nån cachad sida om det... återkommer

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

ah.. hittade det.. hur bifogar man filer här enklast..

eller om det fungerar för er att gå in på denna..

http://74.125.77.132/search?q=cache:G9f92PEuANgJ:www.komplett...

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Optisk lagring BD-ROM/HD DVD-ROM-kombo

jag är alltså LURAD som köpt denna i tro om att jag kan spela mina HD-DVDskivor??..

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Optisk lagring BD-ROM/HD DVD-ROM-kombo

jag är alltså LURAD som köpt denna i tro om att jag kan spela mina HD-DVDskivor??..

Skumt att de skrev så. Håll oss uppdatera om vad de säger.

/R

Permalänk
Medlem

skickat in anmälan till komplett och avvaktar svar. postar det här senare.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Då frågar jag lite fler frågor

Jag köpte ju Bluray versionen av denna och är det klart att bara tuta och köra bluray via xbmc? (har nått svagt minne att bluray inte funkade i ubuntu?)

mig veterligen fungerar inte bluray under linux ännu. någon annan kanske har nyare info? om bluray rullade på linux hade jag bytt min gamle trötte tvix 6500 mot en htpc direkt.

angående din fråga om spotify är det bara att installera wine via dpkg/apt-get/synaptic i ubuntu och sedan följa instruktionerna på spotifys sida.

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Medlem

Installerade senaste chipset driver versionen,15.51 ifrån Nvidia,men kan inte hitta dom!? Har kollat i enhetshanteraren och även i Everest Ultimate utan att finna dom.
Var och hur kan jag se vilken chipset driver version jag har installerad?

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

Vilka drivrutiner är det man ska ladda ner?
Laddat ner Nvidia All in 1 drivers för win 7.. (antar att det är för HDMI och audio)

Sen ska jag uppdatera BIOS till senaste versionen som är 1.60?!

Är det verkligen inget mer jag behöver?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Vilka drivrutiner är det man ska ladda ner?
Laddat ner Nvidia All in 1 drivers för win 7.. (antar att det är för HDMI och audio)

Sen ska jag uppdatera BIOS till senaste versionen som är 1.60?!

Är det verkligen inget mer jag behöver?!

Bara köra på det!

Nya bioset är nice så du slipper lampan som lyser och har du äldre än 1,40 så kan du också mappa fläktarna.

Lycka till!

/R

Permalänk
Medlem

vad har ni för temperaturer på era ion 330? vid idle ligger min GPU på 64-65c och HDD på 45c med standardinställning på fläkten. undrar lite därför att jag funderar på att ställa ner fläkthastigheten men är fan lite osäker på om det är så sunt med tanke på nuvarande temperaturer?

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Medlem

Har problem med att Kanal5 play hackar när jag kör helskärm. Bara kollat ett program, "Vem kan slå Filip...." så vet inte om det bara är det eller om det är fler program som hackar. Nån som har samma problem o möjligtvis en lösning? Kör Win7 64 och Chrome som webläsare.
Tack o hej.

Permalänk
Medlem

Min nätdel tjuter lite, även när datorn är avstängd... har ni samma problem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddepan
Har problem med att Kanal5 play hackar när jag kör helskärm. Bara kollat ett program, "Vem kan slå Filip...." så vet inte om det bara är det eller om det är fler program som hackar. Nån som har samma problem o möjligtvis en lösning? Kör Win7 64 och Chrome som webläsare.
Tack o hej.

Har samma problem emn kan se Soutpark i fullskärm med bra kvalle på deras site. Båda är flash, kass kodning på 5an?

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Har samma problem emn kan se Soutpark i fullskärm med bra kvalle på deras site. Båda är flash, kass kodning på 5an?

/R

jag tycker min 330 sliter hårt vad för flashvideo jag än spelar i fullskärm så vill inte tänka på hur den reagerar på högupplöst material. tror vi får vänta och hoppas på stödet för ion i nyare flash?

Visa signatur

"Det finns inga buggar, bara features..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Har samma problem emn kan se Soutpark i fullskärm med bra kvalle på deras site. Båda är flash, kass kodning på 5an?

/R

Windows eller Linux?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
Windows eller Linux?

Oj vad kass stavning

WinXP Pro 32bit Sp3

/R

Permalänk
Medlem

Nu funkar youtube HD
Prerelease av flash 10.1
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html

Visa signatur
Permalänk
Medlem

SVTplay här iaf bästa kodningen verkar det som. Får varken femmans eller fyrans webtv i helskärm.

Youtube HD har funkat för mig i helskärm innan flash uppdateringen.

En fråga dock, har Asrocken just nu kopplad till TVn. men skulle gärna vilja koppla in en datorskärm också, dock inte via VGA.. Går det att köra med en HDMI adapter -> 2 st HDMI honor?

Permalänk
Medlem

En fråga dock, har Asrocken just nu kopplad till TVn. men skulle gärna vilja koppla in en datorskärm också, dock inte via VGA.. Går det att köra med en HDMI adapter -> 2 st HDMI honor?

Jag tror att denna HDMI adapter skulle fungera http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Men det fungerar bara om du kan använda samma upplösning på bildskärm och TVn.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att få till Firewire på en Ion 330 HT, antingen internt eller externt? Är sugen på en, men måste ha firewire för att kunna använda mitt underbara FireDTV-kort.

Permalänk
Medlem

Tack Janee! Synd bara att man måste ha samma upplösning.
Annat alternativ?
Väl helst inte använda VGA till en sprillans ny datorskärm..

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en ASROCK ION 330 och tycker den lever om på tok för mycket. Enligt vissa här på forumet så hör de knappt sin på 1m avstånd, själv hör jag den minst 10m om det är tyst hemma. Jag skulle uppskatta att den låter nästan i klass med XBOX 360. Är dock ett litet annat typ av ljud, ligger ljusa övertoner som är jobba i längden att lyssna på. Jag kör WIN XP SP3 och BIOS 1.6. Jag har provat ställa fläkthastigheten i BIOS men det verkar bara finnas två lägen för mig, om jag sätter fan speed upp till och med nivå 4 så låter den likadant för alla lägen, kör jag nivå 5 så börjar den låta ännu mer.
Någon som har en bra ide på vad jag kan prova? Skulle kunna byta fläkt osv. men det känns som att man inte ska behöva börja med det på en dator som ska vara relativt tyst utan moddning.

Permalänk
Medlem

Satan vad enkelt det var att överclocka..
Men ligger på 2.0 nu.. Vad ska man ha för temps typ? Kör coretemp.