HD Radeon 4890 med ovanliga fel tror jag

Permalänk
Medlem

HD Radeon 4890 med ovanliga fel tror jag

Tjena köpte ett nytt grafikkort här om dagen ett Radeon HD 4890.

När jag satte i det så fick jag som lila sträck och prickar i skärmen när jag körde med en digital kabel till skärmen ( har möjlighet att ha vanlig också)

Så jag skickade till baka graffikkortet och de felsökte det klarade alla tester säger dom.

Men i alla fall just nu kör jag med en analog kabel för att slippa alla sträck och prickar på skärmen och nu så har jag när jag spelar så flimrar det.

Vad kan detta fel va???

Sen varje gång jag startar datorn så av någon anledning är det en fläkt som går up och ner i var när jag kommit in i windows (tror det är grafikkortets) Brukar starta om den så låter den normalt.

Mvh Erik:cool:

Visa signatur

Kille som är intreserad av datorer.

Permalänk
Medlem

Låter lite skumt. Har du testat med en annan skärm eller ett annat grafikkort? Uteslutningsmetoden brukar ju vara bra. Ang fläkten så tror jag det är fullt normalt, den är temperaturreglerad av mjukvara i windows, när du startar om datorn så kör den upp fläkten till max innan den justeras. Fullt normalt, om ja nu förstod dig rätt.

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem

Aaa du hade helt rätt med fläkten.
Skärmen har jag testat. Finns inga inställningar till grafikortet som kan göra att det Flimrar?

Mvh Erik

Visa signatur

Kille som är intreserad av datorer.