Permalänk

Olika kärntemp!

Hej!

Laddade ned CPU temp eller vad det heter på min ny byggda dator. Den visade 37C idle på kärna 1 och 3 medans den visade 41C på 2 och 4. Har jag monterat kylarn lite snett? Ska jag montera om den eller vad tycker ni?

Visa signatur

Asus P55 EVO,Corsiar TX 650w PSU, 8 GB Corsiar xms3 1600 Mhz, i5 750 @ 3.2 Ghz, Geforce GTX 570, cooler master elite.

Permalänk

det kan "diffa" lite så det är inget att oroa sig för. Dock är idletemperaturen tämligen ointressant. mät temperaturen under load istället.

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk

Samma i load. Tror det var 57på 1,3 och 60 på 2,4 efter en timmes maxat OFDR. Kanske man skulle checka kylpastan, och montera om kylaren för lite jämnare temp.

Visa signatur

Asus P55 EVO,Corsiar TX 650w PSU, 8 GB Corsiar xms3 1600 Mhz, i5 750 @ 3.2 Ghz, Geforce GTX 570, cooler master elite.

Permalänk
Hedersmedlem

Med de diffarna skall det inte vara några som helst problem, så kör på anser jag iaf

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Lite OT men tror ni det blir bra att ha den klockat på 3 Ghz med originalkylning?

Visa signatur

Asus P55 EVO,Corsiar TX 650w PSU, 8 GB Corsiar xms3 1600 Mhz, i5 750 @ 3.2 Ghz, Geforce GTX 570, cooler master elite.

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp, håll bara koll på tempsen så skall det gå bra där också

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)