Är det här chassit verkligen stort nog för den här GPUn?

Permalänk
Inaktiv

Är det här chassit verkligen stort nog för den här GPUn?

Hej!

Jag ska bygga ihop en ny budgetdator.

Funderar på detta chassi för 360 spänn på inet.se
http://www.coolermaster.com/product.php?category_id=19&produc...

I länken visas dimensionerna.

Men kommer den verkligen att med dom dimensionerna att rymma ett HD4870, som enligt denna forumsida är 24cm långt: http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=569043

Eller blir det problemas?

Permalänk
Medlem

Edit, mätte med en skum 3 kants linjal o märkte i hasten inte att skalan var 1:75.. m.a.o, du får lätt plats med 4870

Sorry

skyller på att man är trött (A)

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Inaktiv

Okej! Men jag har hittat ett chassit som heter Elite 310 och i det ryms garranterat ett 4870, för det är betydligt större och jag hittade en review där dom kör in ett 4870 i den.

Men omjag har ett moderkort av typen mATX, får jag inte mindre plats för grafikkort då i och med att instickshållaren hamnar längre fram?

Permalänk
Inaktiv

Får man mindre plats för grafikkort med mATX jämfört med ATX?

Hej!

Jag har en fråga eftersom att jag ska bygga ihop en ny egen dator till veckan. Har hittat ett bra och billigt chassi och läst recensioner, bl.a. denna: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1631&pageID=7274
där dom får in det grafikkort som jag ska stoppa in.

Men det jag undrar är. Monterar man in ett mATX - moderkort, får man inte snävare om utrymme eftersom att den hamnar längre fram jämfört med ett ATX - moderkort?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Nej de hamnar på samma ställe.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Men.. man gör inte en till tråd!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Enda skillnaden är att moderkortet är ju givetvis mindre, men inte så att portarna sätts annorlunda. För isåfall måste man ju ha andra sorts grafikkort som är anpassat för mATX.

Så det är bara att köra på

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Grafikkortet är väll på samma plats i förhållande till chassit än vilket moderkort du väljer.

Grafikkortet sitter ju alltid (eller oftast) i den över "porten" på chassit. Så att DVI/VGA/HDMI kontakten kan nås från baksidan. Om du förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Nej. Utrymmet för grafikkort är identiskt. Det är chassit som avgör var grafikkortet kommer att sitta och inte storleken på moderkortet. Så det kommer funka bra för dig.

Visa signatur

HTPC

Permalänk

va snackar ni om,

4870 får utan problem plats i cm elite 334,
EDIT: Gäller bara att hålla koll på sina diskar, kan inte sitta en disk bakom kortet, jag hade 2st så en disk ovanför och en under.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Inaktiv

Tack! Haha, nej det kanske var en dum tråd. Men jag är lite nervös inför det här datorbyggandet men det ska nog gå fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sacru
Tack! Haha, nej det kanske var en dum tråd. Men jag är lite nervös inför det här datorbyggandet men det ska nog gå fint!

Det är bättre att fråga för att vara helt säker än att chansa och göra fel. Så du gjorde helt rätt

Permalänk
Medlem

Med tanke på att ett vanligt moderkort är 244 mm djupt så tror jag knappast att det blir några problem med att få plats med ett 240 mm långt grafikkort.

(HD4870 får alltså plats utan problem.)

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanslagna*