Permalänk
Medlem

Svartsjuk keylogger

Jag är rätt 100% på att tjejjen har en keylogger på min dator? hur hittar jag den? mina virus program gör det itne, Avast/zonealarm.

Hon ställer frågor om sådant som hon inte vet om, surfa porr igår och fick en rätt klockren konf. fråga om vad jag gjorde den tiden ^^ grejjen är att det hänt endast 1 gång att jag gjort det och hon pricka rätt dag att fråga.

Jag har inte lämnat spår efter mig, besökta websidore etc.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur du hittar trojanen eller loggern men jag vet att om du ominstallerar och krypterar med truecrypt så kan hon ta sig i arslet sen.

Du har troligtvis att göra med ett sk "psykfall". Grattis. Avsluta snarast.

btw jag läste hela.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Medlem

Den som spanar på den andra gör det oftast pga att den själv är otrogen. Dom kan gamet liksom, och känner att dom behöver hålla koll (eftersom dom själva fifflar runt så fort tillfälle ges).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo det blir väl att installera om igen då :/ hitta dock en trojan på senaste sökningen. Jag tvivlar på att hon e otrogen hon är typ soffpotatis och är alltid hemma, grejjen är att hon kom på sitt ex genom ett liknande program, dock är jag inte otrogen jag surfar dock porr när tjejjen är för trött då och då

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

I dom lugnaste vattnen...

Du måste blockera hennes tillgång till din dator. Det gör du lättast med truecrypt. bye bye då liksom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men bara faktumet att du misstänker eller är nästan säker på att hon inte litar på dig (och spionerar) borde vara anledning nog att dumpa..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

alla program som körs i datorn ligger oftast som en process väl?
uppstart och sådant borde man kunna se i msconfig.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
alla program som körs i datorn ligger oftast som en process väl?
uppstart och sådant borde man kunna se i msconfig.

Finns sätt att dölja processer. Ett ganska enkelt sätt är att döpa om dem till kända processnamn men man kan också merga ihop dem tillsammans med legitima processer

Permalänk
Medlem

I msconfig är det jätte lätt att gömma saker, dock är det lite svårare i processorer.

Men om hon fick reda på från sin dator borde en vanlig brandvägg kunna stoppa det. Sen att du inte lämnat spår efter dig tror jag inte på, det gör man alltid till exempel i temporära filer osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nihilas
I msconfig är det jätte lätt att gömma saker, dock är det lite svårare i processorer.

Men om hon fick reda på från sin dator borde en vanlig brandvägg kunna stoppa det. Sen att du inte lämnat spår efter dig tror jag inte på, det gör man alltid till exempel i temporära filer osv.

Det finns ju modes i både IE och FX (finns säkert fler) som inte lämnar spår på datorn i form av tempfiler...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right
Jag är rätt 100% på att tjejjen har en keylogger på min dator? hur hittar jag den? mina virus program gör det itne, Avast/zonealarm.

Hon ställer frågor om sådant som hon inte vet om, surfa porr igår och fick en rätt klockren konf. fråga om vad jag gjorde den tiden ^^ grejjen är att det hänt endast 1 gång att jag gjort det och hon pricka rätt dag att fråga.

Jag har inte lämnat spår efter mig, besökta websidore etc.

Vad säger MBAM? Eller spybot S&D?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

För att Keyloggern ska fungera utan att antiviruset skriker som en stucken gris måste man lägga det som ett undantag.

Med andra ord, kolla vilka undantag du har i ditt AV.

Permalänk
Medlem

Konfrontera henne och frågar henne vad hon håller på med. Informera om att det är olagligt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle göra så här.

1: Installera om datorn.

2: Skapa ett Admin-konto med ett svårt lösen och ett användarkonto utan lösen.

3: Logga ALDRIG in med Admin-kontot. Har du Vista eller 7:an så är det inga problem alls, dom ggr du måste installera ett program så behöver du bara skriva in Admin-lösenordet så blir det installerat.

4: Installera en brandvägg.

Om nu din tjej försöker installera något på din dator igen så kommer hon inte kunna det så länge hon inte vet om Admin-lösenordet.

Så här borde ALLA göra. Kör själv enbart med ett vanligt användarkonto utan några rättigheter alls. Dom ggr jag installerar något så får jag enkelt skriva in mitt lösenordet till administratören. Vipps så blir det installerat.
Nu är det minimal riska att man får massa skit i datorn.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boy
Men bara faktumet att du misstänker eller är nästan säker på att hon inte litar på dig (och spionerar) borde vara anledning nog att dumpa..

Det kan ju också vara så att hon har fog för att inte lita på TS, Tänkt på det? (säger inte att det är så) Så varför anklaga flickvännen och skrika "dumpa" i detta fall utan att ha alla fakta?

Permalänk

Kan hon inte ha kikat i loggen på routern då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Kan hon inte ha kikat i loggen på routern då?

Om TS är så försiktig som han påstår så har han givetvis tänkt på att köra proxy. Han har då även tänkt på att rensa flashcookies, stänga av cache helt, även RAM-cachen. Han har t.o.m. tänk på att använda en skärmkeyboard för att inputs inte på något enkelt sätt ska registreras som annat än musklick på en viss app som de flesta mindre kraftiga keyloggers loggar. Självklart är endast valda portar öppna och ständigt övervakade i realtid.

Men enda rätta sättet TS är att konfrontera henne med detta. Hon lär sig ingenting i en katt- och råttalek, förutom möjligtvis att bli bättre "hacker".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Det kan ju också vara så att hon har fog för att inte lita på TS, Tänkt på det? (säger inte att det är så) Så varför anklaga flickvännen och skrika "dumpa" i detta fall utan att ha alla fakta?

Om tjejen alltså inte litar på en så är det helt ok att stänna kvar? Sure, om man gör några försök och lyckas få henne att lita på en lika mycket so man litar på henne, men annars?
Nu verkar skadan redan skedd så att säga, då TS verkar vilja gå så långt som att smyga med det hela.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hört talas om konfrontation?!

Gör det istället, mycket bättre och om nu tjejen spionerar på dig är det ett tecken på att dumpa henne..

Om du nu porrsurfat, varför gör du det när du har en tjej?

Permalänk

Ifall hon lagt till ett undantag i antivirusprogrammet borde du ha kvar den.

Hon borde isf också veta att du ställt denna fråga här och att du är henne på spåret.

Berättar du generellt en historia som finns på internet om hur en kompis installerade keylogger på en annans dator och ärligt förklarar hur du känner för det borde hon känna sig obekväm. Iaf om inte hon läst detta först då keyloggern avslöjade att du var här och vad du skrev.

Personligen tror jag att det är ren slump att hon frågade dig vad du gjorde då du porrsurfade. Det är mer troligt att hon "såg dig" ute då hon gick för att köpta mat eller då hon promenerade hem. Eller kanske "såg" en av hennes kompisar "dig" med en annan tjej på stan.

Permalänk

Tycker du har svaga argument för att hon faktiskt skulle ha en keylogger... Om hon nu har det, använd det till något positivt! Se till att den loggar något som visar att du älskar henne

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk

Varför en idas bry sig att hon vet att du surfar porr.
Och som jag alltid brukar säga: Brudar kommer och går men porren den består.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KurreKula
Tycker du har svaga argument för att hon faktiskt skulle ha en keylogger... Om hon nu har det, använd det till något positivt! Se till att den loggar något som visar att du älskar henne

Eller så kan han göra henne rejält jävla svartsjuk genom att låtsas att han är otrogen!

Haha sug på den du.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

I vilket fall är det inte sjysst av dem båda.

Ena porrsurfar å den andra spionerar, ser ni att nåt inte är helt rätt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad

Känns lite konstigt att du likställer porrsurf med spionage...

Visa signatur

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Lätt bästa tråden på länge på Swec

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Det har väl fan inte hon med att göra om han inte vill att hon ska ta del av det eller nåt, nån jävla integritet måste man få behålla även i förhållanden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Det har väl fan inte hon med att göra om han inte vill att hon ska ta del av det eller nåt, nån jävla integritet måste man få behålla även i förhållanden.

+1

Visa signatur

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

porrsurf är faktiskt allmänbildning:P

jag hade formaterat och låst datorn som fan! sen är de bara att säga till henne "don't make me raise the hammer"

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Kan du inte gå in på nåt riktigt sjukt, typ scat & puke eller nåt

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk

Passa dig så hon inte ser att du har gjort denna topic!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Citat:

Om du nu porrsurfat, varför gör du det när du har en tjej?

För att man är karl och för att man till skillnad från kvinnor är intresserad av sex hela tiden, inte blir man ju mindre intresserad av sin tjej för det!

Alltså som man är man ju liksom sugen jämt bara olika mycket