Klaviaturtips: Akai/Novation
Ljudkort ni behöver: Echo/EMU/RME/Lynx (i a f deras billigaste interna)
Vinyl: Technics (ditcha resten, det är skit ändå)
Slutsteg: Behringer/QSC
Högtalare: JBL (har inte hört en enda bra kommentar om mackie någonsin, droppa)
Monitorer: Genelec
Mixer: Allen&Heath/RANE/Ecler (vilket ni har 2 av)
Var är hårdvarusyntarna? Ni måste i a f ha minst 5 med klaviatur, och ett gäng helt analoga utan. Och det vore ju extra tråkigt om ni inte kunde hålla europas lägsta priser på svensktillverkade syntar såsom Elektron.
http://www.schneidersbuero.de/ see and learn
Jag gillar elektronisk musik, men det är är en sak som saknas med mjukvara, den saknar totalt själ, inga rattar att skruva på och eftersom dom allra flesta hobbymusiker är sk preset riders så låter allt likadant, många börjar intressera sig för analoga grejer, men ingen vill hålla en gammal Rolandsynt i liv för det är för dyrt, många söker bra anloga nya syntar, och dom har aldrig varit bättre än nu. Och den bussen går nu typ. Och det är MÅNGA som gör musik i sverige.
Ni behöver en tab som heter RESERVDELAR och där skriver ni antingen varenda reservdel ni kan få tag i eller Reservdelar - "ring eller maila vi får tag på allt fort". Slitage förekommer, och kan man köpa 2 saker från samma ställe så är det bonus.
För rena dj-saker så konkurrerar ni med det här:
http://www.djpricecheck.co.uk/search.php?q=numark+tt200
Ett lämpligt pris vore att lägga sig typ 15-20% över englandspriser, för lite för att jaga priser men inte för mycket för att man av princip måste handla utomlands. Personligen skiter jag i om nån är billigast i sverige, hittar jag det mer än ca 15% (eller mer) billigare utomlands (england/tyskland) så köper jag det därifrån, ren principsak, nothing personal.
Kan ni inte konkurrera med priser så får ni konkurrera med kunnande, men det finns jävligt kunnigt folk där ute de ska ni veta, eventuellt kan ni konkurrera med ett bra urval av grejer, dvs sånt man inte redan kan köpa på 32 olika andra ställen u know.. Ett annat bra sätt att konkurrera är att bara ha bra grejer, säljer man ingen skit så får man mindre problem, har man dessutom kunnande och stort/unikt urval i sverige tja då är man ensam..
Ni kan ju pm:a mig när ni börjar håva in miljonerna så kan ni få mitt kontonummer.