100 kr i postförskottsavgift. Ska jag verkligen behöva betala det?

Permalänk
Medlem

100 kr i postförskottsavgift. Ska jag verkligen behöva betala det?

Det här är inte en fråga riktad till datorbutiken. Jag vill bara höra vad de andra medlemarna tycker.

Jag har äntligen fått mitt nya moderkort från datorbutiken.com. Det var ett tillverkningsfel på det gamla så jag skickade in det, väntade lite mer än en månad och till slut damp det ner en avi i brevlådan.

Jag blir något förvånad när jag ser att den totala kostnaden ligger på ca 260 kr. Prisskillnaden mellan mitt gamla moderkort (som inte tillverkas längre) och det nya kortet som jag valt ut skulle vara ungefär 160 kr.

Den extra hundringen visar sig vara postförskottsavgiften. En horribelt hög postförskottsavgift alltså.

Nu undrar jag bara; Kan verkligen datorbutiken.com kräva att jag ska betala hundra spänn för att hämta ut moderkortet? Själv tycker jag att dom (eller moderkortstillverkaren) ska stå för alla fraktkostnader i och med att det inte är mitt fel att kortet gått sönder. Det var dom som skickade ett defekt kort till mig från första början, alltså borde dom stå för alla eventuella omkostnader vid bytet.

Visa signatur

Synth är pest - Hårdrock är bäst

Permalänk
Medlem

Jag tycker då att du ska maila de först då det kanske blev nåt fel på din leverans. Läs på deras sida om fraktpriser. Och nej, postförskott ligger på 40kr om jag inte har fel så du lär inte behöva betala 100 spänn. Hör med DB först.

Permalänk
Medlem

37.50:- är pf. avgiften.

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

gå in på www.posten.se .. det är inte db ni ska klaga på, utan Posten!
Datorbutiken skickar med företagspaket 16.00, där postförskottsavgiften är 80:- plus moms alltså 100:-

Jag tror inte att de andra butikerna skiljer sig på den här punkten..
kolla fakta innan ni klagar hej vilt..

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk

Kolla www.sm-nordic.se dom har fast frakt.. 120kr inkl PF / kolli
altså sparar man ca 12,50-ca250kr / kolli beroende på hur mkt man beställer.

Visa signatur

Högre fart för en bättre vardag :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiocprospeed
Kolla www.sm-nordic.se dom har fast frakt.. 120kr inkl PF / kolli
altså sparar man ca 12,50-ca250kr / kolli beroende på hur mkt man beställer.

joo men då gör ju de en förlust om frakten går på mer än 120:-.

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

komplett bjuder på frakten för returer iaf... men då måste man säga till om det

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menååh
komplett bjuder på frakten för returer iaf... men då måste man säga till om det

det har ju db gjort i det här fallet också, som alltid..
det killen ska betala är en mellanskillnad och därför postförskottsavgift, inte frakt!

men ååh!

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Jo datorbutiken bjöd på frakten vid returärendet. Eller rättare sagt fick jag kämpa för att få det.

I mailet jag fick när jag gjorde returanmälan stod det att jag kunde skriva till dem och be om en fraktlapp (absolut inte ringa eftersom begäran om fraktlapp inte haterades per telefon). Sagt och gjort, jag mailade för allt jag var värd till alla mailadresser jag kunde hitta som hade med retur att göra och fick inte ett enda svar.

Så till slut ringde jag ändå och fick det fixat. Så någon frakt har jag inte behövt betala.

Vad jag inte förstår är varför JAG ska behöva betala postförskottsavgiften. Jag ska banne mig inte behöva betala någonting för att få hem paketet. Det är nog illa att jag varit utan dator i en månad, jag vill inte behöva punga ut med en massa extrapengar också.

Jag ska ringa till dem på onsdag.

Visa signatur

Synth är pest - Hårdrock är bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtrem

joo men då gör ju de en förlust om frakten går på mer än 120:-.

So det är deras probs.. Vi kunder tjänar bra på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toXXy
So det är deras probs.. Vi kunder tjänar bra på det

Och det tror du på?
Självklart är det så att dom lägger på några kronor på varorna istället.

Visa signatur

"To invent, you need a good imagination and a pile of junk" -- Thomas Alva Edison (1847-1931)

Permalänk
Medlem

Re: 100 kr i postförskottsavgift. Ska jag verkligen behöva betala det?

Har sakerna gått sönder och dom skall byta det hela
skall du inte betala ett nickel
thats is

kolla på ko.se eller ring dit lokala ombud

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axxept
Det här är inte en fråga riktad till datorbutiken. Jag vill bara höra vad de andra medlemarna tycker.

Jag har äntligen fått mitt nya moderkort från datorbutiken.com. Det var ett tillverkningsfel på det gamla så jag skickade in det, väntade lite mer än en månad och till slut damp det ner en avi i brevlådan.

Jag blir något förvånad när jag ser att den totala kostnaden ligger på ca 260 kr. Prisskillnaden mellan mitt gamla moderkort (som inte tillverkas längre) och det nya kortet som jag valt ut skulle vara ungefär 160 kr.

Den extra hundringen visar sig vara postförskottsavgiften. En horribelt hög postförskottsavgift alltså.

Nu undrar jag bara; Kan verkligen datorbutiken.com kräva att jag ska betala hundra spänn för att hämta ut moderkortet? Själv tycker jag att dom (eller moderkortstillverkaren) ska stå för alla fraktkostnader i och med att det inte är mitt fel att kortet gått sönder. Det var dom som skickade ett defekt kort till mig från första början, alltså borde dom stå för alla eventuella omkostnader vid bytet.