Mac OS Lion är här! och lite nya datorer...

Permalänk
Medlem

Funkar försäkringskassan + bankid för er? Kör Safari.

Ett tekniskt fel har uppstått, vänligen försök igen senare. Kontakta oss om problemet kvarstår, ange då felkod
534-1970037078.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik.:

Funkar försäkringskassan + bankid för er? Kör Safari.

Ett tekniskt fel har uppstått, vänligen försök igen senare. Kontakta oss om problemet kvarstår, ange då felkod
534-1970037078.

Försäkringskassan vet jag inte men Bank-ID fungerar för mig under firefox.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuuza:

Försäkringskassan vet jag inte men Bank-ID fungerar för mig under firefox.

Och med Safari?

Permalänk
Hedersmedlem

BankID fungerar för mig på test.bankid.com, men inte på Försäkringskassan.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fungerar inte på fk.se eller på stockholmstad, felet började med lion eller nya safari. Så felet sitter antingen i bankid-klienten eller bakomliggande servermjukvara.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Lion.

Jag tycker det fungerar bra, men tycker nog mer om Snow Leopard.
Är det bara jag som upplever att Lion är ganska mycket segare än Snow Leopard?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

Vad tycker ni om Lion.

Jag tycker det fungerar bra, men tycker nog mer om Snow Leopard.
Är det bara jag som upplever att Lion är ganska mycket segare än Snow Leopard?

Älskar själv Lion extrext mycket. Bra mycket mer än SL faktiskt. Gillar funktionerna med flera skrivbord osv, underlättar en hel del i mitt arbete som jag utför på datorn, mycket stilrenare och lättare att hålla koll på saker och ting. Blir bara mer imponerad för var dag som går faktiskt.
Upplever även att Lion är snabbare än SL på min Macbook Pro 13" Early 2011.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnkanII:

Älskar själv Lion extrext mycket. Bra mycket mer än SL faktiskt. Gillar funktionerna med flera skrivbord osv, underlättar en hel del i mitt arbete som jag utför på datorn, mycket stilrenare och lättare att hålla koll på saker och ting. Blir bara mer imponerad för var dag som går faktiskt.
Upplever även att Lion är snabbare än SL på min Macbook Pro 13" Early 2011.

ok. men du vet att man kunde köra fler skrivbord på snow leopard med (även Leopard)

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Det är snarare så att spaces har blivit sämre om man har många, blir så jäkla plottrigt och oöverskådligt att ha alla på en rad

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr slizer:

Det är snarare så att spaces har blivit sämre om man har många, blir så jäkla plottrigt och oöverskådligt att ha alla på en rad

Mission control, 3 fingrar uppåt, full översikt, klicka på det du vill ha?
Tycker personligen att det är bättre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Mission control, 3 fingrar uppåt, full översikt, klicka på det du vill ha?
Tycker personligen att det är bättre.

Skapa en sisådär tolv spaces, sen jämför du överskådligheten i Lion och SL. Som tur är så behöver man inte används "spacesvyn" sådär jätteofta, eftersom man likaväl kan växla space genom att klicka på programmet i docken. Men samma problem finns hos exposé för alla program, har man mer än tre–fyra fönster öppna av ett program på samma space så blir det väldigt oöverskådligt och svårt att få fram just det fönstret man vill ha. Mission control är bra när det är få spaces och få program öppna, men när antalen börjar öka så försvinner överskådligheten på ett helt annat sätt än vad den gjorde på det "gamla" sättet.

Spaces i SL: http://circe.se/stash/spaces.png
Spaces ihop med exposé i SL: http://circe.se/stash/spaces_expose.png

Detta är största anledningen till att jag inte har uppdaterat desktopmaskinen än, måste utvärdera mission control mer. Synd att de inte kunde haft kvar det som i SL med hjälp av tangentbordsgenväg eller liknande. Mission control kunde gott vara standard, då det förmodligen är bättre "för de flesta", men tillåtit de som vill hade det gamla kvar ha det kvar.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr slizer:

Synd att de inte kunde haft kvar det som i SL med hjälp av tangentbordsgenväg eller liknande.

Cmd + siffra eller cmd + höger / vänster pil fungerar fortfarande. Men det kanske inte var det du menade?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Cmd + siffra eller cmd + höger / vänster pil fungerar fortfarande. Men det kanske inte var det du menade?

Nej, jag tänkte på överblicksbilden där man ser alla spaces i ett rutnät.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"