Bästa platserna på Dreamhack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrabbaRöd:

aha, ok hur är "originalstolarna" då? purknar ryggen ihop helt efter 1-2 dagar? :>

Ja min rygg håller, fast gillar ju som sagt att ha extra kudde för rygg och rumpa men inget problem med ryggen om du inte brukar få ont i den

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk

D-hallen kryllar av p12s som försöker sno möss/tangentbord, och alla skriker "HALLÅÅÅÅÅÅÅÅÅ" hela tiden.. Satt längst bak i D-hallen ett år och det blev sjukt varmt dessutom, svettades som en gris. Så överallt utom i D brukar jag sitta. Det enda "bra" med D-hallen är väl upplevelsen när dom släcker ner och man hör jublet från alla datornördar.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrabbaRöd:

oj, vad massa svar man fick
har fortfarande en fundering, hur gör ni med stolar? andvänder ni dom som finns där eller tar ni med er något? såg några bilder på folk som köpt sånnadär ihopfällbara campingstolar som dom andvänt... är det bra grejer?

Dem stolar som finns där är inget att rekommendera, en helt vanlig stol, fungerar att sitta på (o.O) men om det funkar så ta med en egen stol.
Själv har jag med en kontorsstol, om man kommer tidigt så är det inget jobb med att få allt på plats och det är så mycket skönare

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Mobo: ASUS Sabertooth P67 rev b-3 Processor: Intel Core i7 2600K Internminne: Corsair Vengence 1600MHz 8GB GPU: XFX Radeon HD 6990 CF PSU: Corsair AX 1200W 80+ GOLD CPU-Kylare: Corsair hydro Series H80 Lagring: SSD Force Series 120GB, 500GB WD Black

Permalänk
Medlem

Om jag hade haft plats hade det lätt blivit i D, that is where the shit happens

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Inaktiv

Är ljudnivån högom man sitter 5 rader från storbildsskärmen i B-hallen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Platsen bokad men nu skall jag välja plats!
Någon som kan rekommendera en plats till mig eller? sitter just nu och kan verkligen inte bestämma mig :/
jag vill gärna ha något folk som man kan snacka med och spela lite å så haha

om ni har en plats bredvid er dra iväg ett PM

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Är ljudnivån högom man sitter 5 rader från storbildsskärmen i B-hallen?

Skickades från m.sweclockers.com

ljudet kommer från högtaler placerade överallt i hallen, det blir bara hög ljudnivå om man råkar sätta sig bredvid en sådan. såklart har man gjort det osså ^^ fast i D
Om du sitter in emot mitten så blir ljudnivån lägst då alla högtalare är i yterslutet av alla bänkar.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Mobo: ASUS Sabertooth P67 rev b-3 Processor: Intel Core i7 2600K Internminne: Corsair Vengence 1600MHz 8GB GPU: XFX Radeon HD 6990 CF PSU: Corsair AX 1200W 80+ GOLD CPU-Kylare: Corsair hydro Series H80 Lagring: SSD Force Series 120GB, 500GB WD Black

Permalänk
Inaktiv

Okej, jag sitter ungefär i mitten på rad 5. Bör vara lugnt med andra ord.

Permalänk
Medlem

Satt i D i somras å ljudnivån är väl rätt hög men har man ett par schyssta hörlurar så ere inga problem å lyssna på nå annat, även om andra klagade på ljudnivån(kassa lurar?;)). När det kom till sovandet så slaggade jag sittandes på bordet några timmar efter att varit vaken i typ ~45h från start, kan väl inte rekommendera det även om det "funkar", blir nog sovsalen nu till vintern^^.
Har inte så bra koll när d gäller stölder, vi var typ 10 pers som "kände" varann så inget försvann där vi satt, men hörde om någon som satt nån rad från som vart av med hela datorn så... shit happens antar jag skulle inte dra dit själv^^. Dock hade jag ju med mig eyefinity setupen(fick en extra plats i sista stund så tog med mig hela skiten) så själv hade vart totalt fail om skiten vart snodd ;o

Tror det kan va smart å dricka en del vatten iaf som någon nämnde, jag drack mest cola men varvade med en del vatten, såg till att käka vettigt, inte bara trycka i sig massa skit känns som något jag lär hålla i denna gången med!

Det blir D62 nu till vintern, ses där!:p

Visa signatur

Spelrigg: 800D| i7 3930K@4,7 GHz - Custom WC | 32 GB Kingston HyperX Beast | 7970 GHz X-Edition |1x30 Dell U3011, 2x27" | Sennheiser HD650 | Xonar Essence STX |
Laptop: G74SX 17,3" 120 Hz 3D |
Server: Phenom II X4 955BE | Corsair XMS3 8 GB | 16 HDDs, 27 TB |
HTPCs: ASUS EEE Box 1.8 Ghz | Blu-Ray | OCZ Vertex 2 60 GB | 4 GB RAM |

Permalänk
Inaktiv

Såg att platserna i D-hallen är snart slut. ^^

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Satt i D-Hallen förra winter. 5-6 rader från scenen. Älskar upplevelsen. Vill man sova så gör man det i sovsallen nuff said, och musiken är inte SÅ hög att man direkt stör sig på den.

Detta året blev det D9.. också rätt nära scenen. ^^

D9 Här med

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!