Mechwarrior Online (nyheter och utveckling)

Permalänk
Moderator
Moderator

Mechwarrior Online (nyheter och utveckling)

Nu sjutton börjar det röra på sig, 2009 så dök denna upp;

Sedan dess blev det en rättstvist och stalemate. I mer än ett år har jag varje månad kikat in på;

http://www.piranha-games.com/MechWarrior.html

Och nu har de släppt ett twitterflöde som avslöjar en bild serie, ordet "Launch" är redan tydligt så nu kanske vi kan få se när det kommer. Jag postar när vi vet.

Samtliga bildfragment; http://twitter.com/#!/InnerSphereNews/media/grid

Lite rysningar från när man lirade Mechwarrior 2 och hörde denna musiken i ändlös slinga. Hoppas den kommer igen i ny tappning!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Fan vad skönt att dom återgår till 3:ans spelstil... 4:ans sög fan något fruktansvärt stort skit.

Vill ju sitta i cockpit och slakta, inte kamera över axeln på en stel smurf

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Har ljuva minnen av mechwarrior. Kommer inte ihåg vilket det var men man satt iaf inne i cockpit. Fyfan va jag älskade det. Testade t.o.m brädspelet för att det va så kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Och nu har de släppt ett twitterflöde som avslöjar en bild serie, ordet "Launch" är redan tydligt så nu kanske vi kan få se när det kommer. Jag postar när vi vet.

Kul att se att det händer saker, de har varit väldigt tysta länge. Jag håller tummarna för ett episkt Mechwarriorspel.

Vore en fin trollning om "launch" från ovan är "missilelauncher" i en kommentar om en mech.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Buio:

Kul att se att det händer saker, de har varit väldigt tysta länge. Jag håller tummarna för ett episkt Mechwarriorspel.

Vore en fin trollning om "launch" från ovan är "missilelauncher" i en kommentar om en mech.

Knappast risk för det, de vill antagligen bygga hype och göra "viral commercial" eftersom spelet legat på is så länge. Hoppas bara de har polerat upp det på de två åren det blivit fryst...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Underbart med Mechwarrior en av mina definitiva spelminnen, musik klippet som postades ger en rysningar.
Hoppas bara dom inte gör det lika arkadigt och mindre sim som det va i 3an och skräp 4an.
Vill hantera allting manuellt.

Men det antar jag är för mkt begärt i dessa konsol-dagar.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Moderator
Moderator

http://twitter.com/#!/InnerSphereNews

Knappast 2011 i alla fall men det är i alla fall i detta årtiondet

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Ni som väntar på detta, se till att kolla up crysis wars modet MWLL.

Permalänk
Moderator
Moderator

@Xermalk, redan kollat den men är tyvärr inte så glad i denna versionen. Rek att prövas dock, självklart.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Nu är de duktigt retsamma.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

OMFG! Fan på tiden nått börjar hända. Älskar Mechwarrior spelen. Får hoppas det blir 2012. Men dom kan gärna ta sin tid för att få det perfekt... bara dom inte gör en Duke Nukem Forever... ;D

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Gött! Mechs och Mostertrucks var ju de fränaste som fanns när man var liten!!

Permalänk
Medlem

Tyvärr misstänker jag att den här kommer lämna en på samma sätt som 3-4an, lite nöjd, men inte riktigt tillfredsställd trots allt. Jag har min favorit klart utvald, Mech 2: Merc, det är helt enkelt så det "ska va"....
Men det här kan nog bli ett köp. Om de bara får ut det någon gång.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Tyvärr misstänker jag att den här kommer lämna en på samma sätt som 3-4an, lite nöjd, men inte riktigt tillfredsställd trots allt. Jag har min favorit klart utvald, Mech 2: Merc, det är helt enkelt så det "ska va"....

Svårt att veta, men de försöker nog nå så bred publik som möjligt och då kanske gör något mer actionbetonat spel istället för en sim. Bara de lyckas få dit rätta känslan. Vill man spela ett väldigt action/fps-orienterat Mechspel så är kommande Hawken passande.

Permalänk
Moderator
Moderator

Hoppla - imorgon klockan 19:00 (om jag räknat rätt) vår tid borde vi få veta!

http://twitter.com/#!/InnerSphereNews/status/1307207136519290...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

What the fuck Mechwarriors! Hurray!!!

Visa signatur

Eh!

Permalänk

Nu svär jag väl i kyrkan men minns ni konkurrenten Shattered Steel? Det var också ett riktigt roligt Mech-spel med godsaker som förstörbar terräng. Tyvärr hade jag fruktansvärda problem att installera det har jag för mig, minns inte om skivan var repig eller vad det berodde på. Det fungerade ibland. http://en.wikipedia.org/wiki/Shattered_Steel

Hur som helst kan det bli intressant med en ny Mechwarrior, om det görs rätt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator

Mjaha, vad är nu detta...

http://mwomercs.com/

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Lång text bit under spoilern, logga in så får ni videosnuttar också men här är en blogförklaring på varför de vart tysta.

Citat:

Dev Blog 0
by Bryan Ekman Oct 23, 2011 8:32 PM PDT
Welcome to Dev Blog 0!

Why is it called Dev Blog 0? Well, a lot has happened in the two years since we first announced MechWarrior back in 2009, and we felt a quick recap would help bring everyone up to speed on the events of the last 2 years. In order to make this blog a little more personal, we have referred to many people by first name.

The usage of we generally refers to:

Jordan Weisman founded FASA and co-created BattleTech. Jordan has also been responsible for numerous other ventures including WizKids, and Smith & Tinker.
Russ Bullock, Owner/President of Piranha Games Inc.
Bryan Ekman, Owner/Creative Director of Piranha Games Inc.
And sometimes the entire team at PGI, some 50+ awesome developers!

So let’s go back to the beginning before the 2009 announcement, when Piranha Games first began working with the MechWarrior license.
Rebooting Piranha Games

Three years ago, during the summer 2008, we put in motion a new strategy for Piranha, one that would focus our efforts on building killer original action games. With this ultimate goal in mind, we focused on three key areas.

Only take on action based work-for-hire games, such as Transformers 2 and Duke Nukem Forever.
Build an experienced development team, capable of creating fun and engaging products.
Develop a game by acquiring or licensing an existing intellectual property (IP).

With these goals in mind, we began identifying properties that fit the bill. In October 2008, while looking into the MechWarrior rights, Russ, learned that Jordan was working on a new venture at Smith & Tinker. Jordan, through S&T had licensed some of the digital FASA rights back from Microsoft. Not long after the initial call, we began working with Jordan on a new concept, a major update to the MechWarrior franchise.
Rebooting MechWarrior

The initial ideas revolved around revitalizing or rebooting the series by focusing on two areas:

Increasing the overall graphical fidelity of the entire game, especially the BattlMechs.
Solve some of the long standing gameplay issues from previous MechWarrior games.

From these two key areas, early design pillars emerged in the form of:

Urban Combat to address circle strafing and long range sniping.
Dynamic Battlefield further expanded on the concepts of Urban Combat and mechs having roles.
Dynamic pacing, introduced an early version of one of the final pillars, Information Warfare.

It would be designed for the Xbox 360 and PC. The game would take place on the planet Deshler, in the year 3015. Single player would revolve around Adrian Kohl and his exploits during an invasion by Kuritan forces. A gritty series of missions, designed to draw people deep into the rich vibrant and treacherous world of BattleTech. Multiplayer was a blend of features from previous MechWarrior games and modern FPS experiences. The package as a whole was the first step in making MechWarior cool again.

We continued to iterate on the design for several weeks, then started developing a plan of action.

Early on we decided to produce a marketing video that would demonstrate many of the core features and rebooted art style. We had three goals:

Announce the project and generate a major buzz within the gaming community.
Generate publisher interest.
Increase Piranha’s profile as a quality developer with publishers and the community.

The marketing campaign contained 3 teaser videos , the final full length trailer, and a feature interview on IGN. We rolled out the plan during the second week of July, 2009.

The reaction was overwhelming. We anticipated the announcement would generate a lot of buzz, however the end result outperformed even our highest expectations.
Oh Yeah, Harmony Gold

Contrary to all the press and speculation that Harmony Gold was getting in the way of a deal or development, this had no impact whatsoever on development or signing a deal for MechWarrior.
Closing a Deal

The hard work began in earnest after the video release. We had an aggressive schedule to visit publishers and gauge interest. In the month of August we met with all of the major publishers, pitched the MechWarrior game to a captive audience and waited. The answers rolled in slowly, starting with the smaller publishers. Then word showed up from the big five. The answer was no.

We knew going in, there were two major risks. No PS3 version due to a Microsoft restriction, and the epic market collapse and major recession. In the end, it was mostly the lack of a PS3 option that did us in. The scope and budget required to develop a console reboot needed the support of a PS3 SKU and we just couldn’t convince publishers to take a risk. By late fall 2009, our dreams of making a MechWarrior game, began slowly drifting away.

Through the end of 2009 and into 2010 we rallied numerous times, reducing scope and budget, re-pitching the concept as a LIVE only title, etc. etc. In the end, nothing stuck.

To be honest, 2008/09 were some of the hardest times this company has ever seen. We spent a lot of time, resources, money and energy on MechWarrior, and it wasn’t looking good.

Then, in the spring of 2010, we secured the Duke Nukem Forever contract. This was a huge achievement and a cornerstone in our development history. MechWarrior played a large role in helping us secure the deal. A few key hires filled out our incredibly talented multiplayer AAA team.

MechWarrior took a back seat, as we focused on a very challenging and time compressed project.

2010 ended, and we rolled into 2011 without much fanfare as Duke Nukem Forever entered the final phases of development.
The Birth of MechWarrior Online

In the winter months of 2011 we assessed the state of MechWarrior. We came to the realization that any further work on MechWarrior would come at great risk to PGI. If we planned to take on significant risk, we needed to control the IP. After several sessions of deliberation, we decided to plunge in head first. Russ approached Smith & Tinker with regards to licensing the MechWarrior rights and within a few weeks, we signed a deal.

Not long after signing, we quickly realized licensing the rights was one of the most important and future sighted decisions made by us in the last 12 years. Offers were coming in from all over the planet, especially to make or license a free-to-play MechWarrior game.

Because of the overwhelming interest, we decided to spend some time researching what a free-to-play (F2P) MechWarrior game would look like. We spent some design cycles adapting our previous concepts and quickly realized a synergy between F2P and the BattleTech universe. We worked hard through spring, negotiating, designing, and rejecting a few potential partners. As it turns out, we didn’t have to look very far.

During much of the past 12 months there was a local group that also had a large amount of interest in developing and publishing a MechWarrior title. Once Piranha had become the license holder they came over immediately and met with us. From this point onward we decided to combine our efforts with Piranha as the rights holder and with them as the Publisher. After about 6 months of hard work together, funding had been secured, Infinity Game Publishing was born and development could begin.

The most positive thing that can be said about the relationship between Piranha and IGP is that both companies wanted to make the same game and Piranha was free to execute upon our vision.

The road to this Blog was an adventure filled with many hurtles and momentous occasions. We are excited and proud of the direction MechWarrior is taking as a PC F2P game. It offers us the ability to make a successor worthy of the MechWarrior name, and one that fans will enjoy for years to come!
Welcome to MechWarrior Online.

Dold text
Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Av texten är det egentligen bara två saker jag tog till mig. Teamet som gjorde Duke Nukem Forever är mechwarriorsteamet, man har inriktat sig på att göra ett action lir, och man satsar på att göra det free to play. Med andra ord, en FPS action shooter med micropayments för bland annat olika skins, eventuellt även olika chassin. Min spontana reaktion? "Okay, nothing to see here, moving right along..."

Tyvärr. Hoppas att man har fel går ju, men hela det taktiska underlaget för strategin var ju i förarbetet. Välj vilken hårdvara du ska åka och slåss med, vad du ska ha för vapen, osv. Som jag tolkar texten är det inte längre ett alternativ, och för mig, är det inte längre Mechwarriors. Eftersom jag inte spelar FPS i någon större utsträckning, riskerar det här bli en flopp ur min synvinkel. Precis som Duke Nukem Forever. Fast ett team kan ju inte bara producera skitspel.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Detta var ju lite oväntat måste jag säga.

Finns ett koncept i detta som jag tror faktiskt skulle kunna lyckas, om dom tittar på t.ex World of Tanks idé.
Fast med mer cockpit-vy och lite mer taktik över det hela.

Men eftersom dom satsar på att få det på kexbox så lär detta bara bli fail som allt annat.

Tyvärr.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Samma team som Duke Nukem = klar tills 2022....
Men betala för att få saker i spelet = up yours, blir inget köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Great!
Bra att det äntligen börjar hända något.... Hoppas att spelutvecklarna har riktat in sig mera på ett simulator spel än ett "arcade"...

Och det skulle inte skada om de tog inspiration från Living Legends heller, grymt bra mod

Edit: Tänkte lägga till en youtubelänk för de som är sugen på Mechwarrior just nu.... Enda man behöv är Crysis Wars och tanka ner MWLL-modden...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=wdDo...

Visa signatur

Fractal Design R3 | Asrock Z68 Extreme3 Gen3 | i5-2500k | 8GB DDR3-1333 | Radeon R9 270X |

Permalänk
Medlem

NU börjar det hända lite saker här igen.

Ska tydligen drivas med CryEngine3 och dom första ingame screensen ska dyka upp nu på GDC.
även denna finns!

WAHH

Edit: som lovat släpptes idag d första ingame screenshotet på GDC

Edit 2: skulle gärna se att denna tråd döptes om till "Mechwarrior Online" för att slippa förvirring!

Edit 3: Finns en ny devblog som förklarar rätt grundligt kontroller och annat även ett till ingame screenshot

http://mwomercs.com/news/2012/03/155-dev-blog-5-mech-warfare-part-i

Edit 4 (lol) : Mer screenshots!

Edit 5: Mer info här http://massively.joystiq.com/2012/03/08/gdc-2012-locking-on-to-mechwarrior-online/
"Unfortunately, it's going to be hard to categorize MWO as "massively," as its non-persistent arena maps will host up to only 24 players in 12v12 fights."

MechWarrior Online begins in 3049, but that date will keep tempo with the real-world calendar (so tomorrow it'll be March 9th, 3049, and so on).

Mechs range from the light 20-ton models to 100-ton beasts, with front and rear armor to protect the pilot. Weapons can be divided up into three groups, which is helpful when dividing between torso-based and arm based. Interestingly enough, your arms and torso can target different enemies at the same time.

This is one of the most significant advancements in the MechWarrior video game franchise. Previously, players would simply work their way up in weight classes; the heaviest 'Mech was always the best. However, Piranha wants all types of 'Mechs to be viable on this battlefield, so light 'Mechs are extremely useful in providing quick strikes, scouting the environment, and helping to assist with kills.

Essentially, battle 'Mechs come in several different varieties, each with its own role. There are light, medium, heavy, and assult 'Mechs, and these can be adapted to perform in Scout, Striker, and Commander roles. The roles are roughly equivalent to MMO classes so that players can identify more easily with them.

The title is slated for a summer 2012 release.(!!)

Edit 6:
http://www.gametrailers.com/video/gdc-2012-mechwarrior-online...
Film med info och gameplay!!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Rock, Paper, Shotgun har länkat ett flertal nya IGN-videos från MWO.
http://www.rockpapershotgun.com/2012/05/10/six-new-mechwarrio...

Permalänk
Medlem

MechWarriors Online

http://mwomercs.com/

Det ser intressant ut!

Det är dock ett s.k. FTP spel vilket motsägelsefullt nog troligen innebär att det blir dyrare än ett riktigt, propert, spel.

Citat:

Q. When will we get more info on MechWarrior® Online™'s gameplay and release date?

A. We will release information when it becomes available. We are going to be working closely with everyone in the community as well so information will be steady as we go through development. The exact release date is still to be determined but it will be in 2012!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

http://mwomercs.com/media/video/CyEglSoahw4

Ingen som tycker det verkar intressant?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jodå det verkar vara intressant. Lirar Betan själv, mycket att fixa men det blir bättre och bättre.
Spelmodellen kallas f.ö inte FTP utan F2P, då FTP är mer känt som förkortningen för File Transfer Protocol i datorsammanhang

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Moderator
Moderator

*trådar sammanfogade*

1, Sök på forumet. http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1047463-m...

2, Bumpa inte trådar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Härligt!

Detta ska ja prova när det kommer, helt klart

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James