Permalänk
Medlem

BF3 vill inte funka, skrota datorn?

Hallå!

Köpte denna datorn för drygt ett år sen:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...roduct=4116159

Som alla andra nerds fixade jag BF3 och när jag skulle börja spela imorrse så gick det fan inte. Starta campaign men det laggade hur mycket som helst. Drog ner alla grafik till lägsta nivå och uppdater driv på graf kortet.

Är det datorn som är kass eller kan jag göra nåt?

Permalänk
Medlem

Länken leder ingen vart

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Länk is no no..

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

länken vill inte riktigt fungera. men med tanke på att de är en hp köpedator. så kan du nog fundera på att köpa nytt. skulle jag tro eller vad sitter för grejor i den ?

Permalänk
Medlem

länken funkar inte, men du kan ju alltid testa att uppdatera alla drivrutiner, om du inte redan testat det

Visa signatur

Intel Q9550 @ 3.6 | ATI 4870x2 | ASUS P5Q | Antec P182 | OCZ vertex 3 60GB| 2st 500 GB samsung raid 0 | 4 GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blokk:

Hallå!

Köpte denna datorn för drygt ett år sen:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...roduct=4116159

Är det denna datorn?

Permalänk
Medlem

Ja det är den datorn. Så jävla tråkigt, fan sista gången jag köper nåt av HP.

Permalänk
Medlem

Kan ju säga direkt att det är Grafikkretsen som inte orkar, tyvärr.:(

Så jag skulle rekommendera att du köper en stationär om du vet med dig att du skall spela och då skall du inte köpa märkes datorer.

Permalänk
Medlem

Vad ska jag göra, sälja datorn? Finns det nån marknad för 1år gamla bärbara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blokk:

Vad ska jag göra, sälja datorn? Finns det nån marknad för 1år gamla bärbara?

Din dator fungerar utmärkt för vanlig använding som att surfa, skriva eller se på film. Det enda som är flaskhalsen är GPUn vilket begränsar prestandan när du spelar, allt annat värkar vara helt ok.

Så om den är i utmärkt skick, inget är trasigt och battriet funkar så kan det finnas en marknad även för den, finns folk som inte bryr sig häller om den är trasig eller sliten. Du kan kanske ev få lite mer för den om det finns medföljande tillbehör till den fortfarnde. Dock vill jag på minna du kan inte sätta samma pris som när du köpte den på grund av ev förslitningar på hårdvara osv, bara så du vet.:D

Du kan ju börja med att lägga upp en annons på sweclockers finns säkert någon här som vill ha den, kan jag tänka mig.

Du får lycka till!

Permalänk
Medlem

att länken dessutom var till HP säger ju en del;) haha.

Permalänk
Skrivet av Blokk:

Ja det är den datorn. Så jävla tråkigt, fan sista gången jag köper nåt av HP.

Felet ligger snarare hos konsumenten än tillverkaren. Ska man köpa något så ska man först vara införstådd med vad man är ute efter och påläst vad produkten innehåller.

Vad betalade du för datorn?

Permalänk
Medlem

Men försök förstå, bärbara är inte till för spel och speciellt inte för FPS... Till Sims kan dom flesta fungera men BF3

Permalänk
Skrivet av milla_66:

Men försök förstå, bärbara är inte till för spel och speciellt inte för FPS... Till Sims kan dom flesta fungera men BF3

Stämmer inte riktigt, min laptop klarar BF3 på allt medium, 1680x1050 med 30-60fps på Demavand peak.