Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Riktigt gött! Skulle haft ett litet handtag av något slag på toppen bara så är det en perfekt LANdator

Thx!
Haha ja precis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satan Inside:

har ett liknande bygg med arc mini och H100 dock funderar jag på byta fläckar på H100 i med den låter mycket är magma fläktarna till att rekommendera? :D!

Nice!
Jag använder fläktarna mycket för att dom är såpass snygga som dom är..
Jag använder fläktkontroll,drar jag på fullt så låter dom en hel del,enligt mig

Permalänk
Medlem

Är så imponerad hur fin kabeldragning du gör!

Många som gör det här på sweclockers, synd att man inte är en av dom

Väldigt fint bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Är så imponerad hur fin kabeldragning du gör!

Många som gör det här på sweclockers, synd att man inte är en av dom

Väldigt fint bygge

Ofan,tack så mycket
Det är en utmaning i sig..man får ägna lite tid till det bara så blir det bra

Permalänk
Medlem

Är 60gb ssdn den enda disken du har i burken? Hur fan klarar du dig på det isåfall? Tycker att min 500gig partition för c: käns liten lol, endast min fsx mapp tar upp 20gig

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Är 60gb ssdn den enda disken du har i burken? Hur fan klarar du dig på det isåfall? Tycker att min 500gig partition för c: käns liten lol, endast min fsx mapp tar upp 20gig

Japp för tillfället haha

Permalänk
Medlem

Vackert Har i princip samma:

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Thx

AHh,riktigt snyggt bygge där med,underbart!

Permalänk
Medlem

Snyggt och prydligt enda jag skulle säga något om är att fläktarna över ram minnena har ingen praktisk funktion för dom blir inte så varma att dom behöver extra kylning, det är min erfarenhet at dom bara ger från sig onödigt ljud.
Jag fick faktiskt lust att göra en sån här liten grej själv !

Permalänk
Medlem

Tackar jag för!
Jo jag vet,är fullt medveten om det,därför har jag den kopplad till fläktkontrollen och på lägsta hastighet = låter inte ett smack..
Varför har jag den då ovanför minnena? Endast för utseendet,tycker det är kul att bygga datorer,och då ska det se snyggt ut också.
Ja man blir lite sugen? Inte lika dyrt som att fylla ett fulltower proppat med godis heller

Permalänk

Attans vad du bygger men det blev snyggt det här med.
Bra jobbat

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk

Riktigt snyggt ! men vart fick du tag på "resorbanden" runt pci-e kablarna ? ;D

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stickyone:

Riktigt snyggt ! men vart fick du tag på "resorbanden" runt pci-e kablarna ? ;D

På komplett
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325528
Kardborre,jävligt smidigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phantomcf:

Attans vad du bygger men det blev snyggt det här med.
Bra jobbat

Haha,det får vara bra ett tag nu tror jag,eller kanske vattenkylning sen?
Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Vad heter din sambo på SweC har aldrig beskådat fenomenet när en tjej bygger en dator, och nej har inte mycket livs erfaranhet och min flickvän tror datorn är skärmen, där av fördomarna

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Vad heter din sambo på SweC har aldrig beskådat fenomenet när en tjej bygger en dator, och nej har inte mycket livs erfaranhet och min flickvän tror datorn är skärmen, där av fördomarna

Lynn här på swec.
Hennes nya lilla bygge kommer upp någon dag tror jag ;D

Haha,otroligt jobbigt när folk kommer och ser att man har 3 skärmar hemma "har du 3st datorer?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Lynn här på swec.
Hennes nya lilla bygge kommer upp någon dag tror jag ;D

Haha,otroligt jobbigt när folk kommer och ser att man har 3 skärmar hemma "har du 3st datorer?"

Kanon får titta in senare på hennes profil.

Haha kan tänka mig ! ;D

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av Tunezz:

Haha,det får vara bra ett tag nu tror jag,eller kanske vattenkylning sen?
Tack så mycket!

Ja jag har oxå planer på vattenkylning fast har inte kommit längre än till tanken.
Vet inte vart man skall börja

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phantomcf:

Ja jag har oxå planer på vattenkylning fast har inte kommit längre än till tanken.
Vet inte vart man skall börja

Satan i gatan,du lirar med 3st 6950 nu? Avis man blir
Synd att det är så dyrt med vattenblock osv :/ men annars är ju Artur på coolingstuff klockren på att sätta ihop paket som passar kunderna

Permalänk
Skrivet av Tunezz:

Satan i gatan,du lirar med 3st 6950 nu? Avis man blir
Synd att det är så dyrt med vattenblock osv :/ men annars är ju Artur på coolingstuff klockren på att sätta ihop paket som passar kunderna

Jo vattenkylning är ju inte gratis direkt , får se hur jag gör.
Flyttade det nya kortet som jag satte imitten till nedersta platsen, drog upp fläktarna till 50% så blev det något svalare i burken.
Funkar faktiskt ganska bra med 3 kort men det lär bli varmt om fötterna till sommaren....
Skall kolla upp coolingstuff och se vad man kan komma fram till , tack för tipset

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem

Var fick du tag på den röda airflow-kylaren? Är lite sugen på att köpa en sådan, men det verkar ju som att den bara går att få från corsairs egna sida => både tull och moms

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Var fick du tag på den röda airflow-kylaren? Är lite sugen på att köpa en sådan, men det verkar ju som att den bara går att få från corsairs egna sida => både tull och moms

Jag fick den när jag köpte röda Dominator minnen (som är sålda) men behöll kylaren
Är du sugen på just den röda eller? Finns blå på inet tex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Jag fick den när jag köpte röda Dominator minnen (som är sålda) men behöll kylaren
Är du sugen på just den röda eller? Finns blå på inet tex

Yes, det är bara den röda som skulle göra sig bra på mitt moderkort

Permalänk
Medlem

Goa bilder! Blir så himla sugen på att bygga en ny dator. rrrrrr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottn:

Goa bilder! Blir så himla sugen på att bygga en ny dator. rrrrrr

Thx!
bygg bygg bygg

Permalänk
Medlem

Cleeeaannt! Mycket bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Cleeeaannt! Mycket bra!

Yeah! Tack,det glädjer mig

Permalänk

Riktigt cleant verkligen, bra jobbat! Nu blir man ju själv så sugen att köpa ett mindre chassi. Sitter på ett 700D jag själv som jag har planerat att byta i flera månader nu pga dess otroliga storlek och hur otymplig den är, går knappt att flytta.

Hur är Define Mini i kylning? Lyckas den hålla ner värmen?

Permalänk
Avstängd

Rent och snyggt!!!!!!!!

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Avstängd

Riktigt nice

Visa signatur

kolla in mina annonser på kylnig har finna vattenkylnigs prylar till salu