Hörlurar för musik ~1500:-

Permalänk
Medlem

Hörlurar för musik ~1500:-

Tja, Känner att det är dags för nya lurar. Först och främst till musik, vill ha en bra och prisvärd allround lur för musik (rock, dance, hardstyle, hip-hop). Kommer även använda dom till en del filmtittande så dom ska sitta skönt. Kommer spela ihop med ett Xonar STX.

Såg precis att CDON hade 15% på hörlurar så handlar gärna därifrån. http://cdon.se/hemelektronik/h%C3%B6rlurar_15%25_rabatt/

AKG K 142 HD Fullsize?
AKG K 272 HD Fullsize?
AKG K 242 HD Fullsize?
Sennheiser HD558 Fillsize?
Sennheiser HD598 Fullsize?

Kollat lite på dessa eller är jag helt ute och cyklar?

Tack.

Permalänk
Medlem

Kolla recensioner, andra trodar och GOOGLA...
Go jul

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Jag kan ju själv rekommendera Sennheiser HD558, moddade till 598. Sitter med dem på huvudet just nu, och känner dem knappt. Inte ens efter två-tre timmars filmtittande känner jag av dem. Och ljudet är utmärkt, priset likaså.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Keeper of Traditions

Kan rekommendera Shure SRH840 och ATH-M50, båda har fått mycket bra kritik av många recensioner och användare.

Vet dock inte om CDON har dem, men tror inte att dem är särskilt mycket billigare där jämfört med någon annanstans, trots rabatten.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_GB/pd/productID.....
De sitter extremt skönt, och det finns möjlighet att ändra inställningar för de separata högtalarna då det är 7.1 ljud.
Jag har avnjutit många timmars musik lyssnande/spelade med dessa
Tyvärr finns det inte med på cdon.com's rea..

!Lägg dock märke till att det är USB-anslutning!

Permalänk

AKG K-272 är troligen ett bra köp!

Har ett par 271or sen tiotalet år. Köpte dom för att jag tyckte dom återgav mest naturligt ljud av några olika lurar, när jag testade stagepiano från Yamaha. Lyssnar på all möjlig musik.

Funkar ap-bra även till att spela Battlefield 3

Dom lär väl ha förändrat materialet i 272 kanske, men mina lurar sitter mycket bra åtminstonde tre timmar, sedan börjar hårdplasten inne i luren trycka lite på örat. Har normalstora öron. Har man utstående öron kanske det finns skönare?!

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Jag kan ju själv rekommendera Sennheiser HD558, moddade till 598. Sitter med dem på huvudet just nu, och känner dem knappt. Inte ens efter två-tre timmars filmtittande känner jag av dem. Och ljudet är utmärkt, priset likaså.

Tack! Verkar vara en riktigt fin lur för bra pris. Om man nu så lätt kan modda om dom så är det ju ett riktigt kap, har läst att man kunde göra det på HD555 men kan man göra samma ingrepp på 558 också? Också läst lite att luren är öppen så låter dom mycket "utanpå" öronen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Kan rekommendera Shure SRH840 och ATH-M50, båda har fått mycket bra kritik av många recensioner och användare.

Vet dock inte om CDON har dem, men tror inte att dem är särskilt mycket billigare där jämfört med någon annanstans, trots rabatten.

Har en kompis som äger ett par ATH-M50, visst låter dom helt okej men tycker dock det är lite mycket DJ över dom, inte riktigt min smak. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAGL1:

Tack! Verkar vara en riktigt fin lur för bra pris. Om man nu så lätt kan modda om dom så är det ju ett riktigt kap, har läst att man kunde göra det på HD555 men kan man göra samma ingrepp på 558 också? Också läst lite att luren är öppen så låter dom mycket "utanpå" öronen?

Det är precis samma ingrepp som på 555. Och ja, visst låter det som om ljudet kommer "utifrån". Därav en hel del läckage, så har du en lättirriterad sambo kanske du borde tänka om.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Entusiast

Sennheiser HD595 har jag och dem låter helt fantastiskt bra för det priset. Tror att HD598 är uppföljaren till den.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Firkraag:

Sennheiser HD595 har jag och dem låter helt fantastiskt bra för det priset. Tror att HD598 är uppföljaren till den.

njaa 598 är en 595 i "premium" färg..

Enligt mig: Om du ska ha hörlurar för 1500. HD598 då det är en ganska öppen ljudbild fast basen är ju inte speciellt "pumpig"
Kan du vänta och spara pengar gå för AKG K701 och en Hörlurs förstärkare eller ljudkort
Edit: såg precis att cdon ökat en 1000 lapp på priset på AKG 701 så mitt tipps blir en HD 598 med hörlursförstärkare

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Audio Technica ATH-M50
Finns inte mycket bättre i 1500:- klassen

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonkypete:

AKG K-272 är troligen ett bra köp!

Har ett par 271or sen tiotalet år. Köpte dom för att jag tyckte dom återgav mest naturligt ljud av några olika lurar, när jag testade stagepiano från Yamaha. Lyssnar på all möjlig musik.

Funkar ap-bra även till att spela Battlefield 3

Dom lär väl ha förändrat materialet i 272 kanske, men mina lurar sitter mycket bra åtminstonde tre timmar, sedan börjar hårdplasten inne i luren trycka lite på örat. Har normalstora öron. Har man utstående öron kanske det finns skönare?!

Håller med om att det är en mycket bra lur. Men är man överförtjust i bas kanske man blir lite besviken då K272 är neutrala i det området.
Jag har också ganska "normala" öron och mina öron nuddar precis inuti lurarna, men det är inget som är obekvämt. Men har man utstående öron så borde man testa lurarna först.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare