Permalänk
Medlem

Jag hade verkligen höga förväntningar på detta chassi, jämför/de det rakt av mot Cosmos II men valde NZXT och jag ångrar verkligen inte valet.
Var inte så där fasligt sugen på blanksvart men det ser faktiskt riktigt bra ut, jag är kanonnöjd och hoppas nu att dammfiltrena är täta och fina.

Fick inte heller igång ledbelysningen till en början, men så kopplade jag in SATA-strömkontakten, jo läs igen, SATA, det är alltså INTE molex kontakten som ger ström till belysningen.
Dock behövde jag en penna för att trycka in knappen så att den skulle stanna i ON-läget.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Lite off topic kanske men tar det här ändå, jag tänkte införskaffa detta chassit så småningom och eftersom jag tänkte använda 9/10 fläktar i chassit men endast har en fläktkontroller med 4 stycken kanaler så undrar jag hur många sånna här Y-splittar jag kan koppla på varandra utan några problem.
http://www.inet.se/produkt/8905122/stromadapter-3pin-ha-2x3pi...
Bifogar bild för att visa hur jag menar, alltså koppla två stycken Y-splittar på en Y-splitter för att få totalt fyra fläktar på en kanal.
Min fläktkontroller klarar 30W per kanal så det bör inte vara några problem att driva åtminstone fyra fläktar på varje kanal.

Permalänk

Vad tycker ni. "Vit med blått ljus i", "Vit Med grönt i.", "Svart Med rött" eller "Svart med blått ljus".
Liksom man får sjukt mycket beslutsångest. Jag är nog mest för Vit med blått.

Visa signatur

"Here? Right here? What about, say... over there? No? Right here? All right then, you're the Grand Champion! Whatever you say!"

Permalänk
Medlem

Kan man montera 3x140mm (420mm) radiator i toppen, eller kommer moderkortets kylflänsar vara i vägen ? 140 - 145mm bred, ca 60-65mm hög

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferum:

Kan man montera 3x140mm (420mm) radiator i toppen, eller kommer moderkortets kylflänsar vara i vägen ? 140 - 145mm bred, ca 60-65mm hög

Ja det kan man.
Kolla mitt galleri.

Visa signatur

Spel och Biorum: Nzxt Switch 810 | Intel i7 3960X | Corsair Vengeance 32gb | Asus Rampage 4 Extreme | 3st 7970 Crossfire | 2st Samsung 840 250gb | Och vatten på allt | Win 7 Ultimate
Surfdator: E6600 @ 3,6ghz | Xms2 8500 2gb | Asus P5K-R | XFX 6970 | Win 7 Ultimate
Spel och Biorum