Permalänk

Creative Fatal1ty

Hej!
köpte nyss ett tangentbord så tänkte uppgradera mitt headset är detta bra?: http://www.dustinhome.se/creative-fatal1ty-gaming-headset/pro...
eller ska jag köpa steelseries seberia för mycket mer
Behov: Normal Bas bra ljud och sköna

Mvh!

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillen99:

Hej!
köpte nyss ett tangentbord så tänkte uppgradera mitt headset är detta bra?: http://www.dustinhome.se/creative-fatal1ty-gaming-headset/pro...

Mvh!

Nej det suger, billigt dock, men skulle inte rekommendera det.
Skulle gå på ett mer kvalitetsmärke, siberia om det passar dig.

Razer och Corsair gör riktigt bra headsets!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillen99:

Hej!

Mvh!

Köp dessa plus en extern mikrofon. Mycket bättre än nåt sunkigt headset.
http://cdon.se/hemelektronik/creative_creative_headphone_aurv...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Köp dessa plus en extern mikrofon. Mycket bättre än nåt sunkigt headset.
http://cdon.se/hemelektronik/creative_creative_headphone_aurv...

Vill ha headset
Ska kolla på min kompis Seberia blir jag kär så får väl jag åka och köpa då:)
En fin färg?

Mvh!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ouch! Gör ont i ögonen att se att någon stämplar Steelseries, Razors och Corsairs lurar som kvaltiets hörlurar/headset Fatality lurarna duger bra till typ spel/skype men heltvärde lösa om du ska lyssna på musik och bry dej om hur det låter Men att du i över huvudtaget länkar till dem och undrar får mej att tro att du inte är typen som köper lurar för ett par lax ^.^ Har en kompis som har dem och micen verkar jävligt nice då man inte hör nått bakgrundsbrus från han alls, helt knäpptyst när han inte snackar Så uhm.. köp dom - kotsar ju ändå inget (:

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Hej!

Mvh!

grymt bra headset för pengarna och det tål misshandel.. har ett par som snart är 5 år gammla som är mina "lan" lurar och dom funkar forfarande men det finns såklart betydligt bättre headset men dom är grymt prisvärda iaf om du bara är ute efter stereoljud och bra bas

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Hej!

Mvh!

kör sj med dem inga problem + ett bra pris har nog haft mina i 2/3 år,inga problem då gick de nog lös på 7-800

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk

Dom kostar ju ca 200-300 på webben i butiken där jag tänkte köpa kosta dom ca 500-600
Ska jag köpa dom ändå istället för Seberia?

Mvh!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Uvania:

grymt bra headset för pengarna och det tål misshandel.. har ett par som snart är 5 år gammla som är mina "lan" lurar och dom funkar forfarande men det finns såklart betydligt bättre headset men dom är grymt prisvärda iaf om du bara är ute efter stereoljud och bra bas

Precis som han säger här, helt okey lurar om du inte är kräsen. Gör det dom ska och micken låter relativt okey i skype

Permalänk
Skrivet av Vippan:

Ouch! Gör ont i ögonen att se att någon stämplar Steelseries, Razors och Corsairs lurar som kvaltiets hörlurar/headset Fatality lurarna duger bra till typ spel/skype men heltvärde lösa om du ska lyssna på musik och bry dej om hur det låter Men att du i över huvudtaget länkar till dem och undrar får mej att tro att du inte är typen som köper lurar för ett par lax ^.^ Har en kompis som har dem och micen verkar jävligt nice då man inte hör nått bakgrundsbrus från han alls, helt knäpptyst när han inte snackar Så uhm.. köp dom - kotsar ju ändå inget (:

Såg dom i butik ^^

Mvh!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Precis som han säger här, helt okey lurar om du inte är kräsen. Gör det dom ska och micken låter relativt okey i skype

Har Steelseries Siberia bättre mic?

Mvh!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Har Steelseries Siberia bättre mic?

Mvh!

ingen större skillnad(låter typ lika bra/dåligt)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

funkar väldigt bra enligt mig

Permalänk
Medlem

Creative lurarna är plastiga och inte så bra för musik, men som headset är fungerar de mycket bra, kostar inte så mycket heller.

Det blir rent och klart ljud från micken och folk kommer att höra dig tydligt samt att den släpper i princip inte in nåt bakgrunds ljud alls vilket är ett stort plus. Bra köp om du bara ska använda dem för kommunikation.

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Medlem

hade många olika headset förut steelseries bla... tillsjag köpte ett par Seenheiser pc350 och det märktes RIKTIG stor skillnad nu håller jag mig till det märket har köpt ännu ett par nu Seenheiser pc360 KANONheadset jag har ett bra creative ljudkort till det soundblaster fatallyty championseries sb-xi kanon om man vill lägga lite slantar på det

Permalänk
Medlem

Mitt par höll från 2007 till 2012, väldigt obekväma längre perioder, ljudet är sådär dock är de väldigt billiga. Kolla efter annat, skippa creative helt, siberia är inte mycket bättre. Gör en investering och köp ett par Sennheiser 360

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Har Fatal1ty headsetet som jag använder med 360:n. De funkar för spel men för musik skulle jag inte röra dem även om jag fick betalt. Svårt att säga om de är bättre än Siberia, har hört båda men aldrig jämfört dem med varandra.

Om du verkligen vill uppgradera ditt headset så fundera på Sennheiser PC350/360 istället.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Använt mig av både jack och USB versionen och kan säga att dom är väldigt bekväma och prisvärda. Basen är tung och micken är klar så länge du inte håller på och rycker den in och ut hela tiden.

Det är ju inga monitor lurar direkt men duger finfint till spel och musiklyssnande så länge du inte är en audiofil. För det priset är dom oslagbara.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem

Jag kör med fatality, helt okej gaming headset, inget märkvärdigt men absolut inte värdelöst.

Det största plusset är att de verkar totalt odödliga!
Tappar mina i golvet hela tiden och typ kör över dem med stolen, de har inte fått en skråma, har haft dem i ett par år.

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk

Okej!
Någon som vet ett bra headset på komplett för max800:- ?

Mvh!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Siberia V2