hjälp mig välja smartphone 6k

Permalänk
Medlem

hjälp mig välja smartphone 6k

Hej jag behöver en ny telefon dagsläget har jag en HTC Dream och tycker att den inte räcker till längre, jag kommer att läsa mail, surfa på den.
Jag är inte sugen på att teckna ett nytt mobilabonnemang då jag har fria samtal och sms på den jag har nu för 314kr kommer jag kommer att lägga till surf.

För mig spelar det ingen roll ifall det är en Android ,iphone eller windows phone.

Utan jag vill ha en som är snabb, buggfri och lätt att använda.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Avstängd

Vänta tills HTC One X släpps.

Permalänk

galaxy s2, så länge du inte pillar massa i bakgrunden så är den buggfri till 95% eller varför inte note versionen så kan vi byta då jag vill ha note:P

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Personligen skulle jag valt en iphone. Men om du ska surfa och läsa mail kanske det är skönare med en större skärm och därmed en Galaxy s2 eller något liknande?

Permalänk
Medlem

tänkte lägga till i mitt krav specs något bra batteritid uppskattas i dagsläget laddar jag varje dag.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av baxee:

Vänta tills HTC One X släpps..

What he said

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

tänkte lägga till i mitt krav specs något bra batteritid uppskattas i dagsläget laddar jag varje dag.

Tycker också det låter som om du skulle haft en iPhone med kraven du har. Även då det är rätt så liten skärm så är den helt okej att läsa och surfa på enligt mig. Själv sugen på en sådan men jobbar i verkstad med en ogästvänlig miljö för en iPhone så är lite tveksam.

Angående batteritiden så tror jag inte man kommer undan från att ladda varje natt med en smartphone tyvärr. Har själv insett detta så även om jag idag har en SG2 som teoretiskt kan överleve 2 dagar med mitt användande så laddar jag ändå varje natt för säkerhets skull.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusDazE:

What he said

What he said.

eller så gör du som jag precis gjorde köper en Galaxy note!

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leestander:

What he said.

eller så gör du som jag precis gjorde köper en Galaxy note!

nja note verkar aldeles för stor.

lutar mot iphone just nu

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

htc one x!

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

Har både en Iphone 4S och en SE arc. Ska man läsa saker och pilla med mail är det inte någon tvekan, Arcen är bättre. Skulle jag köpa ny telefon idag vore nog Sony Xperia S något jag skulle titta på. Bra skärm och snabb.

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk

galaxy nexus...

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Tycker också det låter som om du skulle haft en iPhone med kraven du har. Även då det är rätt så liten skärm så är den helt okej att läsa och surfa på enligt mig. Själv sugen på en sådan men jobbar i verkstad med en ogästvänlig miljö för en iPhone så är lite tveksam.

Angående batteritiden så tror jag inte man kommer undan från att ladda varje natt med en smartphone tyvärr. Har själv insett detta så även om jag idag har en SG2 som teoretiskt kan överleve 2 dagar med mitt användande så laddar jag ändå varje natt för säkerhets skull.

Min sony xperia laddar jag en gång var tredje dag, kanske varannan ibland.
Används 24/7

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

tänkte lägga till i mitt krav specs något bra batteritid uppskattas i dagsläget laddar jag varje dag.

om du inte bryr dig om att kunna ändra menyer osv i mobilen så skulle jag köra på nokia lumia 800.. helt underbar mobil och väldigt mycket stabilare jämfört med Android.. och man känner att det är kvalité och att det är nokia som har gjort den och den är i en helt annan klass än alla Android lurar

det ända negativa är att det inte finns någon tethering funktion på den än men det ska komma i en framtida uppdatering

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

iPhone 4s, nuf said.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

iPhone 4s, nuf said.

Skrivet av club01:

Tycker också det låter som om du skulle haft en iPhone med kraven du har. Även då det är rätt så liten skärm så är den helt okej att läsa och surfa på enligt mig. Själv sugen på en sådan men jobbar i verkstad med en ogästvänlig miljö för en iPhone så är lite tveksam.

Angående batteritiden så tror jag inte man kommer undan från att ladda varje natt med en smartphone tyvärr. Har själv insett detta så även om jag idag har en SG2 som teoretiskt kan överleve 2 dagar med mitt användande så laddar jag ändå varje natt för säkerhets skull.

Skrivet av Ninja Tuna:

Personligen skulle jag valt en iphone. Men om du ska surfa och läsa mail kanske det är skönare med en större skärm och därmed en Galaxy s2 eller något liknande?

Tack för er hjälp det vart en iphone 4s.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Min sony xperia laddar jag en gång var tredje dag, kanske varannan ibland.
Används 24/7

Jo det är klart det finns ju undantag. Skulle kunna använda min SG2 två dagar också utan större problem vilket händer ibland men för att vara på den säkra sidan så slänger jag i laddaren varje natt. Har den vid sängbordet så inte speciellt ansträngande. Bara den överlever en dag med intensivt användande så är jag nöjd.

Skrivet av hanjou:

Tack för er hjälp det vart en iphone 4s.

Grattis, tror absolut du kommer bli nöjd. Beställde själv en sådan i helgen och inväntar leverans. Använder aldrig mobilen till film vilken är den ända anledningen att ha stor skärm. Då jag vill ha en liten skärm så var iPhone 4s det ända alternativet idag. När jag säger ända alternativet så låter det negativt men vad jag läst mig till så kommer jag bli mer än nöjd och är som ett litet barn och bara hoppas SMSet att leveransen kommit kommer snart

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Skrivet av hanjou:

tänkte lägga till i mitt krav specs något bra batteritid uppskattas i dagsläget laddar jag varje dag.

Då kan du glömma iPhonen direkt. Dom har inget batteri och dom suger efter haft 2 stycken på 2 år så har jag nog aldrig varit med om sämre mobiltelefon. Så faktiskt rekommenderar jag ingen att köpa iPhone, det är inte valuta för pengarna.

Kommer ihåg när man körde de kära Sony Ericson k700i och w910i. Batteriet höll i minst en vecka, härligt!

Men hur som helst, tänkte jag skulle låna den här tråden bara lite.

Har fått ett erbjudande från telia där jag kan skaffa en Samsung Galaxy mini gratis eller Nokia Lumia 800, ett par stycken till är det Samsung GS2 också så klart. Men vilken av dessa bör jag välja?

Överväger att välja S2 men den är ändå 1 år gammal, jag gillar samsung. Däremot så har Noka Lumia ett riktigt nice operativsystem, som verkade sjukt härligt att använda. En S2 känns allt för lik en iPhone just nu....

Vad rekommenderar ni mig?

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Har en kompis som har en 4s. Han säger att batteritiden suger. Då skulle jag hellre gå på en Iphone 4.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Då kan du glömma iPhonen direkt. Dom har inget batteri och dom suger efter haft 2 stycken på 2 år så har jag nog aldrig varit med om sämre mobiltelefon. Så faktiskt rekommenderar jag ingen att köpa iPhone, det är inte valuta för pengarna.

Kommer ihåg när man körde de kära Sony Ericson k700i och w910i. Batteriet höll i minst en vecka, härligt!

Men hur som helst, tänkte jag skulle låna den här tråden bara lite.

Har fått ett erbjudande från telia där jag kan skaffa en Samsung Galaxy mini gratis eller Nokia Lumia 800, ett par stycken till är det Samsung GS2 också så klart. Men vilken av dessa bör jag välja?

Överväger att välja S2 men den är ändå 1 år gammal, jag gillar samsung. Däremot så har Noka Lumia ett riktigt nice operativsystem, som verkade sjukt härligt att använda. En S2 känns allt för lik en iPhone just nu....

Vad rekommenderar ni mig?

Jag kan lätt rekommendera SII den har fortfarande prestanda liknande t.ex xperia S och Galaxy nexus, SII har ju också fått ics nu så den känns faktist väldigt fräsch, lågupplöst skärm har den dock så är det en prioritering så kan Galaxy nexus eller xperia S kanske vara något?
Luminan har jag inga erfarenheter men jag personligen tycker WP känns lite ungt!
Och gällande huvud frågan så vänta på One X!! (Ska iaf jag göra!!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hannesboey:

Har en kompis som har en 4s. Han säger att batteritiden suger. Då skulle jag hellre gå på en Iphone 4.

Fast med senare uppdateringar har väl 4s fått betydligt mycket bättre batteritid än från början när den kom. Som sagt det är ingen telefon man har flera dagar i rad men en dag skall den klara utan problem och mer än så behöver man inte. Telefonen kan gott och väl ladda på natten när man ändå inte gör något annat än o sova.
Kan tänka mig att man går på droger och håller sig vaken i 3 dygn i sträck så kan det ju vara bra med en lång batteritid annars ser jag inte meningen med det alls.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av club01:

Fast med senare uppdateringar har väl 4s fått betydligt mycket bättre batteritid än från början när den kom. Som sagt det är ingen telefon man har flera dagar i rad men en dag skall den klara utan problem och mer än så behöver man inte. Telefonen kan gott och väl ladda på natten när man ändå inte gör något annat än o sova.
Kan tänka mig att man går på droger och håller sig vaken i 3 dygn i sträck så kan det ju vara bra med en lång batteritid annars ser jag inte meningen med det alls.

Det jag menar med dårlig batteritid är att den höll betydligt sämre än vad Iphone 4 gör. Och dual-core till en telefon som inte använder flash eller något är rätt meningslöst.

Detta är vad jag har upplevt och kanske har dem kommit ut med uppdateringar som gör batteriet bättre men det vet jag ingenting om.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Skrivet av lllilja:

Jag kan lätt rekommendera SII den har fortfarande prestanda liknande t.ex xperia S och Galaxy nexus, SII har ju också fått ics nu så den känns faktist väldigt fräsch, lågupplöst skärm har den dock så är det en prioritering så kan Galaxy nexus eller xperia S kanske vara något?
Luminan har jag inga erfarenheter men jag personligen tycker WP känns lite ungt!
Och gällande huvud frågan så vänta på One X!! (Ska iaf jag göra!!)

Är One X Samsungs galaxy "S3:a" ? Hört att den ska komma ut typ i April isåfall. Finns de några specs. på den?

Tror jag ska antagligen köpa en sony ericsson mini pro eftersom jag gillar tangentbordet eller ta den där gratis-telefonen från telia och binda mig i 2 år..... lite svårt val faktiskt. I praktiken är väl båda dessa en smartphone som kör android, alltså bör de inte va några större skillnader utom tangentbordet.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Karlzooon:

Är One X Samsungs galaxy "S3:a" ? Hört att den ska komma ut typ i April isåfall. Finns de några specs. på den?

Tror jag ska antagligen köpa en sony ericsson mini pro eftersom jag gillar tangentbordet eller ta den där gratis-telefonen från telia och binda mig i 2 år..... lite svårt val faktiskt. I praktiken är väl båda dessa en smartphone som kör android, alltså bör de inte va några större skillnader utom tangentbordet.

One X är nästa flaggskepp från HTC

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av hanjou:

Tack för er hjälp det vart en iphone 4s.

Bra, hjälp Apple till att bli ÄNNU större, feed the monster.
Mobilen har ju förfan inte ens flash...

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Flash? Vad behöver man det till?

Allt som inte finns på Youtube t.ex.?
Använder flash i min S2 hela tiden, skitbra att streama fotboll t.ex.

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar