Kungens hardcore inferno stream

Permalänk
Medlem

Jag tycker också det är roligt att slötitta/lyssna på hans stream. Jag såg live när han höll på att dö pga att han hade fel gear på sig.
Här kan ni se en video på det:
http://www.youtube.com/watch?v=oFmFuGpcEMM
Om man tittar ser man att under en bråkdel av en sekund så ligger han på nästan 0 i HP innan han dricker en health pot.

Kungen har sagt flera gånger på sin stream att han för tillfället lever på sparat kapital just för att kunna spela Diablo 3 non-stop i ett tag.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad han kör hårt, slutade 5 i morse och nu är han inne och köttar vidare.

Permalänk

Segt han e stuck på act1 lol

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Segt han e stuck på act1 lol

Konstigt när man spelar inferno på hardcore.
Tror inte han vill dö.

Permalänk
Medlem

act 2 är så in i helvete mycket svårare en act 1. Mobsen skalar helt cp i act 2 om man jämför med act 1.

Permalänk
Medlem

det är för att looten i akt 1 inte funkar för akt 2. man måste använda ah och få prylar från akt3 och 4. spelet är medvetet byggt så

Permalänk

Dirge har väl dött två gånger nu? x)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Dirge har väl dött två gånger nu? x)

Tror det, sett 2 lev 60 dö live nu när de spelat med Kungen. Igår dog en snubbe som hette Karma också. Men Dirge var roligast helt klart.

Permalänk

Någon som vet vilken spec han kör med?

Visa signatur

Permalänk
Sötast

Man får väl gå emot strömmen och säga...

Jag förstår inte fenomenet kungen, tråkigare person får man leta att lyssna/titta på.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Jag förstår inte fenomenet kungen, tråkigare person får man leta att lyssna/titta på.

Det är vad du tycker, men många tycker inte det, därför han har runt 12 000 tittare.

Tycker det är intressant att se någon köra inferno på hc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan någon ddos-nörd sänkte Kungens internet. Konstigt nog inte under en fight så han dog inte.

Permalänk
Medlem

Han får så mycket pengar för han säljer all loot han inte kan använda direkt via streamen till de som kollar på de. Tydligen många hardcore spelare som kollar på hans stream. Får sålt saker direkt

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Asså kungen är verkligen skillad! Hoppas att när Pvp system i diablo kommer ut att Kungen och Athen möter varandra i en one vs one duel(Det finns inte men 2vs2 då)

Permalänk
Medlem

Han sa att han inte säljer saker GizZm0, antingen byter han eller så ger han bort saker. Sa han på streamen när jag kollade i måndags iaf.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av ceogar:

Jag som trodde det var riktiga kungen

- Hörre du Carl Filip du måste DPSa bättre för att vi ska ta Butchern
- Jag försöker pappa kungen!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

det är för att looten i akt 1 inte funkar för akt 2. man måste använda ah och få prylar från akt3 och 4. spelet är medvetet byggt så

Öhhh och hur hamnade de initiala grejerna på AH om man måste köpa gear via AH för att komma vidare? Blir moment 22 där

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Kommer knowledgebomba lite nu men det är inte för att jag är fanboy, jag har bara haft hans stream i bakgrunden medan jag gör dönicke-sysslor på jobbet

Skrivet av piercing:

off topic men jobbar inte snubben??
eller e han en bidragsfuskare?

Han går på CSN-lån och har någon sweet deal med sin hyresvärd, han payar endast ~2500 i hyra. När han började streama så hade han inte tänkt göra det permanent men nu när han märkt hur mkt views han får så funderar han på att göra det permanent. Man kan tjäna ganska bra på det, speciellt med tanke på att snubben har streamar i 2 veckor och redan har 3.5 mille sammanlagda hits och snittar 12k viewers om dagen

Skrivet av Allexz:

Jag gillar faktiskt att lyssna på honom, han har en väldigt mjuk och behaglig röst så det är ganska avslappnande att ha i bakgrunden. Dessutom är han väldigt informativ och snackar väldigt mycket med sina viewers, svarar på frågor och frågar publiken saker, så folk känner sig involverade osv. Interaktion är viktigt, får folk att fortsätta kolla och komma med förslag osv. Dessutom är det nog ganska mycket ett fanboyfenomen, 80% av alla som kollar frågar om hans wowkarriär. Sen har han ju faktiskt kommit längst i HC Inferno av alla aktiva streamare, så många kollar nog bara för att få se honom dö.

Vill inte starta debatt, tänkte bara förklara fenomenet, som någon som har klockat ett par timmar på hans stream

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Öhhh och hur hamnade de initiala grejerna på AH om man måste köpa gear via AH för att komma vidare? Blir moment 22 där

Inte alls. Force armor och smoke screen exploit samt kist exploit i bland annat act 2.
Utan de exploitsen hade ingen varit förbi akt 2 än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Inte alls. Force armor och smoke screen exploit samt kist exploit i bland annat act 2.

Hur menar du nu

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Så du menar att Blizzard skapar ett spel som inte går att klara utan exploits?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Så du menar att Blizzard skapar ett spel som inte går att klara utan exploits?

Det går att klara men det är extremt mycket svårare. När folk klarade det på softcore så var det för det mesta zerg-fest. Men det är lite svårt att zerga i hardcore.
Anledningen till att blizzard har gjort spelet på det sättet är för att få ett bra cash-flow i AH:t med riktiga pengar som kommer implementeras senare. Eftersom Diablo bara har en engångskostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Kommer knowledgebomba lite nu men det är inte för att jag är fanboy, jag har bara haft hans stream i bakgrunden medan jag gör dönicke-sysslor på jobbet

Han går på CSN-lån och har någon sweet deal med sin hyresvärd, han payar endast ~2500 i hyra. När han började streama så hade han inte tänkt göra det permanent men nu när han märkt hur mkt views han får så funderar han på att göra det permanent. Man kan tjäna ganska bra på det, speciellt med tanke på att snubben har streamar i 2 veckor och redan har 3.5 mille sammanlagda hits och snittar 12k viewers om dagen

Enligt vänner som är någotsånär insatta i WoW så sålde han tydligen sin guild för några miljoner till en oljeschejk också.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Sluta sprid massa lösa rykten. Han har varken sålt någon guild för miljoner eller nån "specialdeal" med sin hyresvärd.

Permalänk
Medlem

Börjar bli för mycket rykten nu tycker jag. Han spelar ju för tusan bara ett datorspel. Ingen som köper en guild för miljoner??

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Vem är den här "kungen" och vad har han gjort för wow världen som gjort honom så populär?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stylaren:

Vem är den här "kungen" och vad har han gjort för wow världen som gjort honom så populär?

En wow spelare som var guildleader för nihilum som var den bästa guilden i hela spelet när wow var nytt och väldigt populärt.

Han har väl varit med i olika event och är allmänt känd som e-sport proffs eller vad man nu ska kalla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Sluta sprid massa lösa rykten. Han har varken sålt någon guild för miljoner eller nån "specialdeal" med sin hyresvärd.

Att han sålt sin guild för flera miljoner är bara hittepå, han blev sponsrad och kunde enligt egen utsago leva på det, men han har inga miljoner. Det där med deal med hans hyresvärd var bara spekulationer, för 2500 i månaden för en lya är orimligt lågt oavsett storlek på sagda lägenhet

Permalänk
Medlem

Hans Wizard är död. Dog på ett ganska roligt sätt:

http://www.youtube.com/watch?v=pNW3GsEdkJs

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Att han sålt sin guild för flera miljoner är bara hittepå, han blev sponsrad och kunde enligt egen utsago leva på det, men han har inga miljoner. Det där med deal med hans hyresvärd var bara spekulationer, för 2500 i månaden för en lya är orimligt lågt oavsett storlek på sagda lägenhet

Hyra? Säker på att han inte äger lägenheten då och att 2500 är avgiften?

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.