DayZ utrustnings byte?

Permalänk

DayZ utrustnings byte?

Här kan ni posta vad ni vill byta till er.
följ denna mall så att det blir lättare att förstå.

Namn: OmigaaaD
Kontakt typ: Pm, skype, steam etc.
Skype/Steam namn: (Om du vill bli kontaktad på detta vis)
Har: Makarov
Vill ha: M2 .50cal

Ändrar tråden lite så att den ser lite bättre ut.

Gamla texten i tråden

Hallå

är så att jag och våran grupp är ute efter en svd camo och jag undrar om någon här är sugen att byta mot något kul
vi har diverse vapen, as50, fn fal med nv, m4sd, ghillies, nvgs osv.

om du har en svd camo och vill göra ett byte är det bara att höra av dig

steam: Omigaaad
skype: frukostjanne

Dold text
Fixar till tråden lite så det ser bättre ut.
Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Medlem

Byter du mot 4 NVG?

Permalänk

kan kolla om jag kan skrammla ihop det från lastbilarna och killarna

edit: har du nå ammo?

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk

ammo kan ni ju hitta enkelt, bara leta upp en heli crash site och kolla efter ammo box, brukar finnas i varannan ungefär (med 10 mag i, ifall ingen har tagit)

Permalänk

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem

Låter som en fälla

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

Låter som en fälla

man har väll alltid en kompis med as50 i buskarna nån kilometer bort? (eller gärna en hel clan eller så)

Permalänk
Medlem

Vill ha det här spelet

Permalänk

han får välja server och spot, jag kommer själv och obeväpnad

vet att det låter som en fälla men vi behöver verkligen fixa en svd camo tills när ghillies etc börjar funka igen

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

man har väll alltid en kompis med as50 i buskarna nån kilometer bort? (eller gärna en hel clan eller så)

Det gäller väl båda sidor av affären

Men om du tänker efter så är det inte så riskfyllt. 1. Killen är från Swec (bara det ger ju någon form av intydan), 2. Ingen är så dum så man går dit med all sin gear. Om han tar med sig sina 4 nvg's, och den andra killen tar med sig sin SVD så kan man försöka ta ett nytt steg i DayZ historien.

Att faktiskt kunna lita på folk Snacka i skype och sånt kan ju hjälpa lite, sen att man träffas vid någonstans där det är mindre chans att träffa på andra, i:e kusten.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Det gäller väl båda sidor av affären

Men om du tänker efter så är det inte så riskfyllt. 1. Killen är från Swec (bara det ger ju någon form av intydan), 2. Ingen är så dum så man går dit med all sin gear. Om han tar med sig sina 4 nvg's, och den andra killen tar med sig sin SVD så kan man försöka ta ett nytt steg i DayZ historien.

Att faktiskt kunna lita på folk Snacka i skype och sånt kan ju hjälpa lite, sen att man träffas vid någonstans där det är mindre chans att träffa på andra, i:e kusten.

man skulle ju kunna gå dit och ha en m1911 eller nått framme och sen bara skjuta honom, slänga sig på marken loota och sedan disconnecta eller springa
och ifall man blir snipe:ad så kan ju kompisen sitta där och vakta tills sakerna försvinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Vill ha det här spelet

Varsågod och köp;)

20€ nu på Steam rean eller vänta o se om dom sänker det ännu mer om någon dag:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Varsågod och köp;)

20€ nu på Steam rean eller vänta o se om dom sänker det ännu mer om någon dag:)

Eller köper man på den officiella sidan och får det billigare än så. (slutar den 15e dock)

Hur som, SVD Camo i all ära, riktigt fint vapen antar jag (aldrig haft det, tror det är de enda jag inte fått använda) men 4 NVGs är rätt högt pris, och nu när sniper camo inte fungerar så känns det onödigt, och ammon är inte speciellt vanlig heller, mycket vanligare än vapnet dock!

Avundsjuk dock, skulle gärna vilja testa vapnet! Det är nu man önskar man hade en grupp med gear som man kunde byta

Permalänk

1.7.2.2 är släppt och dom har fixat ghillies
väntar bara på att vilayer ska släppa patchen så jag kan uppdatera våran server

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskerens:

1.7.2.2 är släppt och dom har fixat ghillies
väntar bara på att vilayer ska släppa patchen så jag kan uppdatera våran server

Sorry for off topic men!

Åh har jag missat detta! Står ju inget på deras twitter om det? :/
Är man tvungen att använda six updater för det eller?... (skitprogram, min personliga åsikt dock)

Permalänk

jo man måste använda six updater, använder inte heller det, har inte patchat ännu heller

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskerens:

jo man måste använda six updater, använder inte heller det, har inte patchat ännu heller

Står såhär i topic på deras IRC-kanal: "Caution: 1.7.2.2 Patch was NOT to be played. Stay with 1.7.2.1!"
och någon skriver: "it was pushed accidentally"

Så du får nog vänta med 1.7.2.2 på servern ett tag framöver då det tydligen inte va meningen att den skulle läcka ut.

Permalänk

haha jo

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Varsågod och köp;)

20€ nu på Steam rean eller vänta o se om dom sänker det ännu mer om någon dag:)

Kan inte handla på internet

Permalänk

1.7.2.3 ute så snart kan man använda ghillie igen

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Skrivet av fiskerens:

1.7.2.3 ute så snart kan man använda ghillie igen

snart....?

Permalänk

vi har lirat i nästan 2 timmar ghillie funkar, men våran l85a försvann :@

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskerens:

vi har lirat i nästan 2 timmar ghillie funkar, men våran l85a försvann :@

Den har plockats bort eftersom IR-siktet är för OP.

Permalänk

nej, vi hade den men när vi satte den i våran "vapen lagring" så försvann den efter servern startade om...
har inte sett något om att den är deletad från dev teamet heller

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskerens:

nej, vi hade den men när vi satte den i våran "vapen lagring" så försvann den efter servern startade om...
har inte sett något om att den är deletad från dev teamet heller

Den är borttagen, läst runt på forumet

Permalänk
Hedersmedlem

Se där ja, en milstolpe för DayZ.

Hoppas att det i framtiden innebär att små semi-civiliserade byteshandelssamhällen växer upp a'la Mad Max eller Book of Eli

Pax för att vara ägare till byns enda Saloon!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

På vad sätt funkade inte ghillie förut? Hittade nämnligen en för några dagar sen inne i ett våningshus i cherno, problemet var att när jag försökte sätta på mig den så började min gubbe "simma" i golvet, och simmade fram till en stege så att jag kunde klättra upp och ner igen, för att på så sätt komma ur simmandet, märker då att hela mitt inventory är tomt och att jag har förlorat min ryggsäck, har dessutom ingen ghillie suit på mig :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Xaio:

Eller köper man på den officiella sidan och får det billigare än så. (slutar den 15e dock)

Hur som, SVD Camo i all ära, riktigt fint vapen antar jag (aldrig haft det, tror det är de enda jag inte fått använda) men 4 NVGs är rätt högt pris, och nu när sniper camo inte fungerar så känns det onödigt, och ammon är inte speciellt vanlig heller, mycket vanligare än vapnet dock!

Avundsjuk dock, skulle gärna vilja testa vapnet! Det är nu man önskar man hade en grupp med gear som man kunde byta

Vad kostar det på sidan? länk tack?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av Sasha:

Den är borttagen, läst runt på forumet

aha okej. då vet man

Visa signatur

ja, exakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Vad kostar det på sidan? länk tack?

https://store.bistudio.com/all-games/