Följ Black Week på SweClockers

xbox 360 bild/ljud fråga

Permalänk
Medlem

xbox 360 bild/ljud fråga

Jag har precis fått hem ett 360 slim, min förstärkare är en stereoförstärkare (harman kardon HK-970) och jag trodde att man skulle kunna göra som med PS3, att man koppla HDMI xbox - TV och sen den andra kabeln som det brukar vara en scart på, xbox - förstärkare, och sen koppla in röd o vit till förstärkarens ingång. Men kontakten till scartkabeln i xboxändan har en flärp som blockerar HDMIporten, detta ser ut att vara gjort just för att man inte ska kunna koppla som jag ville, men frågan är då hur får jag ut ljud till förtärkaren som varken har optisk eller HDMI ingång

Otydligt som fan, bonuspoäng till alla som förstår vad jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Jag har precis fått hem ett 360 slim, min förstärkare är en stereoförstärkare (harman kardon HK-970) och jag trodde att man skulle kunna göra som med PS3, att man koppla HDMI xbox - TV och sen den andra kabeln som det brukar vara en scart på, xbox - förstärkare, och sen koppla in röd o vit till förstärkarens ingång. Men kontakten till scartkabeln i xboxändan har en flärp som blockerar HDMIporten, detta ser ut att vara gjort just för att man inte ska kunna koppla som jag ville, men frågan är då hur får jag ut ljud till förtärkaren som varken har optisk eller HDMI ingång

Otydligt som fan, bonuspoäng till alla som förstår vad jag menar

Kollat om det finns analag utgång i tvn? finns RCA ut på vissa.

Permalänk
Medlem

Du får ta ljud från TVn. Antingen genom RCA, eller 3,5-> RCA kontakt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Du kan köpa denna kabel som är gjord för just detta http://www.tradera.com/ny-hdmi-kabelkit-hdtv-for-xbox-360-bil...

Billigt + som en bonus följer även en HDMI kabel med på köpet

Permalänk

ehm... om din xbox360 ser ut såhär; " http://www.econsole.nl/shop/images/Xbox_360_cable_avance.jpg " Så sätter du ju bara i Röd och Gul i förstärkarens, CD,AUX elr TV uttag bak i förstärkaren, Sen bara ändrar du input på förstärkare till vad du nu valt. Hade tagit TV om jag var du, Ger bäst signal-till-brus dB.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Enklaste lösningen är att bara plocka bort plastskalet på kontakten. Sen kan du lätt koppla in både den och HDMI samtidigt. Lite eltejp runt den exponerade delen kan vara trevligt men inte nödvändigt.

Och innan du frågar så ja jag gjort det själv och det fungerar jätte bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren, nu ska det nog lösa sig

Skrivet av Kevlarheart:

ehm... om din xbox360 ser ut såhär; " http://www.econsole.nl/shop/images/Xbox_360_cable_avance.jpg " Så sätter du ju bara i Röd och Gul i förstärkarens, CD,AUX elr TV uttag bak i förstärkaren, Sen bara ändrar du input på förstärkare till vad du nu valt. Hade tagit TV om jag var du, Ger bäst signal-till-brus dB.

Den kontakten du skicka bild på visar inte det, men på andra sidan av den så finns det en plastflärp som sticker ner över hela HDMIporten på xboxen, som jag förstod det så fanns den flärpen där just för att blockera HDMIporten när man körde "scartkontakt" samtidigt.

Men så verkar det inte vara så jag får la modda lite